Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 5806 ggr
jaanniepaalm
0

Läskigt hus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad känner ni om detta huset?

Det har stått övergivet i säkert 25 år.

Allt i huset ligger kvar inuti, såsom möbler till mat och kryddor.

På kvällarna lyser det tänt inuti huset i vardagsrummet. Och man har även sett vita skepnor vid gården och huset, genom fönstret också.

Detta huset ligger bara 1,5 km från mitt hus.. Det är ganska obehagligt att cykla eller köra moped förbi till och med på dagtid.

Som sagt kan ni känna om det finns ngt där?

jaanniepaalm
0

på andra sidan huset, men det tillhör gården så att säga

jaanniepaalm
0

vänstra sidan

jaanniepaalm
0

högra sidan

siberlina
0

det känns som om det hänt  något hemskt  i detta  hus

jaanniepaalm
0

När man går in i huset får man ett riktigt tryck över bröstet, man vill bara ut igen

siberlina
0

så kände jag ochså  när jag såg  bilderna

siberlina
0

det kanske  är någon som har blivit  kvävd  i huset

siberlina
0

kan  du  inte ta  reda på vad  som hänt  i huset

jaanniepaalm
0

jo vi kan försöka.

emmaaaaa
0

jag ska fråga Lennat och Viola! :P

Be kind, allways  

emmaaaaa
0

jag vet lite om vem som äger det , men inget om dem..

Be kind, allways  

[dagdrommarn]
0

Det känns som att en man och en kvinna bor i huset,precis som innan de gick bort. Kvinnan tycker inte om när människor går in i huset, precis som vi inte skulle tycka om att ngn gick in i vårt hem.Får upp en bild av en rund kort dam som schasar ut folk..

Btw jag är inte medial, går bara på första intrycket=P

jaanniepaalm
0

jo igår när vi var där, på utsidan tycker jag mig se en kvinna kolla ut ur köksfönstret typ som hon satt och läste en tidning och sen kollade upp bara. Det var faktiskt lite ruggigt. Vi går helst inte in där, eller vi går aldrig in där.

emmaaaaa
0

haha nej när man tänker efter så fattar man inte varför man kick in där!? :p

Be kind, allways  

fisheye
0

Jag tänker lite som 12#, fast det var en ganska vacker kvinna och en man som bodde där, de hade ett turbolent förhållande isamband med ett missfall eller kanske impotens från någons håll, deprission, självmord.. men jag vet inte, det är bara känslan jag får.

[LadyWinter]
0

Det känns faktiskt inte alls hemskt när jag kollar på bilderna,jag tror trycket i bröstet kanske att nån som fått hjärtinfarkt..mannen kanske och kvinnan är hemma och väntar på han,hon ser till barnen utanför oxå,hon är mest orolig verkar det som..det kan vara det som gör att det känns obehagligt..även för henne.Var ligger detta huset om jag får fråga?Glad

liwa
0

Jag får inte heller några obehagliga känslor. Det JAG ser är kvinnor i vita kläder. Servitriser förr i tiden. Kan tänka mig att de jobbar i köket inför en stor fest. Springer omkring som att de har bråttom att få ordning inför festen. Bäddar rent i sängarna lägger dukar på borden och dukar fint.

GhostAdventures
0

på första bilden längst åt vänster ser det ut som om det är något där

[dagdrommarn]
0

(första bilden)Även i andra fönstret från vänster nere i hörnan, om man zoomar in ser det ut som ett grått huvud med ögon som tittar ut…bara inbillning säkert men det gav mig lite gåshud…

solvinge
0

Jag kände starkt obehag av bilden.

sven-g
0

Det enda obehagliga med det huset är att det är övergivet, tror jag skulle sova gott där.

LillaBenice
0

Jag kunde inte titta så noga på bilderna,en snabb blick och kände hur det sa pang i huvet,har känt så i en kompis hus en gång och då var det "onda"folk (alltså andar kvar i huset)som bodde där innan dom..

LillaBenice
0

Jag kunde inte titta så noga på bilderna,en snabb blick och kände hur det sa pang i huvet,har känt så i en kompis hus en gång och då var det "onda"folk (alltså andar kvar i huset)som bodde där innan dom..

LillaBenice
0

Starfall
0

När jag ser denna bild ser jag en gammal dam från ganska lång tid tillbaka, möjligen tidigt 1900-tal. Hon går omkring och gråter, hon saknar någon. Jag får också en känsla av att någon dött på ett hemskt sätt i huset eller på gården. Det känns precis som att någon lägger ett rep om halsen och tar farväl till världen Rynkar på näsan 

Jag förstår verkligen att du tycker det är obehagligt att gå förbi detta hus, jag tycker ju till och med att det är obehagligt att se bilderna.

siberlina
0

jag tror  det  hände något  där  ,och dom lämnade huset i all hast

emmaaaaa
0

#16 det ligger lite utanför laholm.

jag känner lite som #26 faktiskt..

Be kind, allways  

Swars
0

Det känns som att en dam står och iaktar den som fotar med en närmare arg blick. Känns även som att det har hänt något hemskt och att någon/några är kvar där och inte riktigt vill inse det som hänt.

(Kan egentligen ingenting om sånt här, men jag gick på vad jag kände när jag såg bilderna.)

Iliam
0

Hej!

Får inget obehag av huset. Kanske är det ett övergivet hus där det saknas arvingar.. Kanske de som saknar bostad söker skydd där=P. Skulle även jag bli lite sur då om jag kände att någon stirra på mig;)

Tror inte att du behöver vara rädd:)

Kram