Per Oscarsson
Hej!
Ska nu berätta om någonting som jag tycker är lite märkligt. För drygt en vecka sedan när jag var hemma och tog det lugnt började jag plötsligt att tänka på Per Oscarsson. Jag hade vid tillfället inte läst någonting om honom, sett honom på teve eller liknande, utan jag fick bara en konstig känsla av att jag skulle kolla upp om han fortfarande var i livet eftersom man inte sett så mycket av honom på senaste tiden. Han är ju trots allt rätt gammal och jag befarande att jag på något vis råkat undgå information om hans eventuella bortgång. Därför gick jag helt enkelt in på internet och googlade hans namn och kunde då lugnt konstatera att det fortfarande verkade vara liv i gubben. Ändå kände jag på något vis att beroende på hans ålder är det nog bara är tidsfråga innan man läser i tidningarna att han insjuknat i någon sjukdom och omkommit eller liknande.
När jag igår fick höra av en kompis att Per Oscarssons hus brunnit ner till grunden och att man befarade att han och hans fru omkommit i branden kände jag bara, "aha där kom den". Nu vet man ju i dagsläget inte säkert om Per och hans fru var med i branden men mycket tyder ju dessvärre på det, läs artikel:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8354541.
Pratade idag med min mamma och hon sa att hon också på måfå suttit och funderat på Per för några dagar sedan och googlat på honom på internet. Vet ej men tycker att det är ett litet underligt sammanträffande innan en sån här grej händer. Vad tror ni?
Kram!