Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1242 ggr
EwaKristina
0

Att respektera varandra.

Övernaturligt i Fokus är en seriös sajt för seriösa medlemmar.Och då menar jag att medlemmarna förhoppningsvis har ett andligt intresse.Alla är vi medmänniskor till varandra,och som medmänniskor respekterar vi varandra.Alla vi människor på vår jord,är enskilda kännande personer,som upplever,ser hör och känner på sitt eget speciella sätt.Detta är det unika,fantastiska inom Medialitetens ramar.Det ska på detta Forum respekteras!!Att man är kritisk det är bra,för man ska ju inte tro på något man inte sett eller upplevt själv,men för den sakens skull, ska respekt visas till de som upplever de det känner ser och hör.Bara för att en person ser en sak,behöver faktiskt inte innebära att alla andra gör det.Men det den personer ser osv.är fullt verklig för denne och kanske fler oxå….Och är inte människor intresserade att respektera andra,ja då finns det säkert andra sajter där man kan trivas bättre.För här ska vi trivas ihop,vi ska lyssna på varandra,skratta tillsammans och med respekt dela vårt Andliga intresse och upplevelser med varandra.Jag har varit medlem på andra Forum,där rena rama hatet har brytit ut,och till följd av det,många medlemmar som klappat ihop mer eller mindra,och jag garanterar:Det kommer aldrig att få ske på detta  Forum,där Elisabeth satsar  verkligen både själ och hjärta och framför allt TID för att få oss alla att trivas.Åsikter är alltid bra,men spydigheter mot varandra betackar vi oss för.Mvh Ewa Åkerlund/Bounty

helenaK
0

Mycket bra sagt Ewa…Vi är som en familj här och vi respekterar varandra.Det har varit en Livlig debatt om desa bilder som folk skickar in.Om man Inte tror på Orber..eller annat som finns på kort etc så håll det för er själva för det kan såra andra som så gärna vill se många gånger.Vi ska istället uppmuntra varandra tycker jag.Jag tycker inte att ett enda kort är falskt som skickats in här.Drutten är underbar som är väldigt uppmärksamm och hjälper andra att se..BRA DRUTTEN fortsätt med det…Dom som kommer in för att hela tiden ifrågarsätter allt ska lämna den här platsen för här tror vi…och inget annat…familjen Övernaturligt som sagt!!!  Oskyldig

Elisabeth-J
0

Jag anser att man kan frågasätta bilder och annat som tas upp i forumet men jag tycker inte att man har rätt att anklaga någon för var och en har sin tro och alla upplever vi olika. Precis som Ewa skriver kan vi också se olika på fenomenen i bilderna t.e.x. Drutten har kommit igång ordentligt med sitt seende och jag är fachinerad av hennes framgång med att se allt i dessa bilder, hon får ju oss andra också att se det vi inte märkte först när vi tittade. Hennes framgång bör uppmuntras. Grattis Drutten!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

helenaK
0

Just det DRUTTEN ta åt dig av det här nu och NJUT av dina kunskaper..vi gillar ju dig..Elisabeth…du har rätt och det var så jag menade..

EwaKristina
0

Jag rår inte för det,men jag blir ****** om jag upptäcker översittarfasoner.Vem har rätten att säga,vad som är rätt eller fel!!??"INGEN! Bara jag om det jag upplever och bara du om det du upplever…sen att man kan behöva lite råd,vägledning är en helt annan sak,man tar det som känns rätt och man spolar allt som känns fel.Svårare än så är det inte,egentligen!!Och man respekterar andra!!Och även jag måste passa på nu,att gratulera Drutten till hennes framgångar med sitt seende.Jag är djupt imponerad,då jag inte har så bra seende själv…….Kram Ewa

helenaK
0

jag står för att jag ser Orber hela tiden men har inte fattat vad det var förren elisabeth talade om vad det var….Däremot har jag svårt för fotografier som Drutten är fantastisk på..vi har alla olika gåvor…

Elisabeth-J
0

#4   Cool

Elisabeth 

galder
0

Puh,jag fick brått ut från sajten-tänkte kan det vara jag som sårat nån….

helenaK
0

nej Galder inte du..Skrattande

Carina.S
0

FY DÅ.. detta låter inte trevligt heller…man mår nästan fysiskt illa när man får läsa sånt här…vi ska väl känna gemenskap här och kunna få ventilera våra upptäckter utan att få behöva känna sig diskriminerad…sånt finns det väl nog ändå av ute i samhället…här på forumet kan det väl åtminstone få vara frid i denna fina nybildade gemenskap på övernaturligt..

Jag säger också HEJA DRUTTEN!!! Jag tillhör nog också dem som också skulle vilja se lite mera Orber och annat intresant på egna kort, som ni skickar in här, för jag har ingenting av den varan själv, men det är så HIMLA intressant det som sätts in på bild härSkrattande Så mera Orber för mig tack….

drutten53
0

Men min vänner…vad nu då…får väl sträcka på mig nu då..ojojoj vad lång jag blev…tack för att ni tycker så…jag gillar att titta här o där..alltid kul att både se o höra vad andra kan se…för vi har olika seende…men blev lite skaj här om kvällen…skrev ett privat mail till en här på sidan..gav min tolkning till denna person…privat….får då svar..att det var inte bara jag som hade sagt dessa ord…o jag är inget medium…utan bara vanlig person..men men jag hade sagt lika som ett riktigt medium…o detta MEDIUM  den personen är superbra….men jag tycker vi alla ska säga vad vi ser..för något av svaren kan ju stämma…o det kan villket som helst av våra göra ju…ju mer svar vi får på olika seende är ju bara bra…o till sist..ingen är bättre en den andra..vi se olika….jag kan ingenting om orbier…det ger jag till DOM som vet..men det är alltid så intressant att titta i dom…

jag hade aldrig hört talas om orbier förr..har tagit många foton i mina dagar…men har aldrig fått dessa fenomen på några av dessa foton jag tog…men men..efter min stora förlust..så har dessa fenomen kommit på mina foton..inte alla men många av dom..det kostigaste är ju att varje oeb så ser jag min ÄNGEL i dom….hon finns med oxå i ett av foton på alla orbier jag sände..hon finns i en orb där….eller vad nu detta fenomen nu är…om det är orbier eller vattenbubblor eller skit på linsen…så finns min ängel där iallafall…kan även säga..miste min mor 7 månade efter min ängel reste…tog då ett foto…där fanns bara ett orb på..i denna orb..fick jag se 3 ansikten…jag kände igen alla tre…det var min ängel o min mor o min morfar i den…så något måste det ju va….kram på er alla

kath
0

Bra skrivet Bounty! Det man känner..ser och upplever kan/ska ingen ta ifrån en..det är var och ens egna upplevelser.. Respektera varandra är A och O

Denna sidan har gett mig svar på många av mina frågor och funderingar.."Nu vet jag" det jag känt i alla år.. En stor eloge till er båda för Övernaturligt!

Säger som dom andra..Drutten.. fortsätt med ditt seende!

Almis
0

Håller med … det ligger i betraktarens ögon- budskap eller inte!
Det jag ser det ser jag, lätt som en plätt!

Själv ska jag måla en tavla av kvinnan som vadade i vattnet … såg den i orb här på forumet. Kanske var det budskapet till mej.
Den sitter på näthinnan hela tiden, ett budskap om något!!!

Pomperipossa
0

Precis…Vi är alla olika och alla ser saker på olika sätt… Jag kan inte spå i teblad (tror jag) men bara därför sägar jag inte att det är skit… Tycker det är så super intressant det som tas upp i det här forumet… Man liksom "aha, det var det som hände"…(typ) Plus att det finns mycket annat intressant.. Jag mediterade aldrig förut, har börjat nu. Orber hade jag ingen aning vad det var, tyckte det var trevligt… Finns så mycket man kan lära om man bara vill…

zeretki
0

Jag är rätt ny här på forumet men tyckte detta inlägg var intressant.

Alla har olika erfarenheter och olika bakgrunder. Alla har vi olika vägar i livet. Diskutera kan man göra och det tycker jag också hör hemma på ett forum, annars kan man ju lika gärna ha en klubb för inbördes beundran MEN man måste kunna diskutera med respekt och göra det trevligt. Personliga angrepp och påhopp är något som jag inte tycker ska accepteras men man måste också kunna ta att någon inte håller med en. Glad

Morsan1
0

Håller fullkomligt med föregående talare!

Det kan var lite intressant att höra andras åsikter även om man inte delar deras tro. Men naturligtvis med största respekt.

/Å

zeretki
0

Måste tillägga att jag nu läst igenom en del trådar som handlar om spökfoton och har ännu inte hittat några kommentarer som är elaka eller personliga, däremot finns det ju folk som inte håller med. Ska man då inte kunna säga nåt överhuvudtaget? Det tycker jag känns lite tråkigt.

Om jag har missat något som varit elakt så tycker jag naturligtvis att det inte är bra men jag tycker inte att man ska censurera folks åsikter i onödan.

Sol-Angelica
0

Jo men ibland känns det ju som om endel personer bara går in för att hitta fel…,och då kan det ju bli lite jobbigt kanske någon har dålig självkänsla eller annat då kan det ju bli svårt att bemöta detta..

Elisabeth-J
0

#16 Jag har fått uppfattningen att det handlar om en medlem som har blivit eller känt sig personligt påhoppad i någon av trådarna, och det accepteras inte här men däremot så ska man få tycka och tänka vad man vill och skriva om sina åsikter, det är ju det ett forum är till för :-)

Elisabeth 

Sol-Angelica
0

Håller med föregående talare,,(;

Lara.k
0

En sak jag upptäckt genom åren med chattar å forum är sättet man skriver på. Skriv språket är ju ganska platt å utan nyanser ibland. När man pratar ser man leende.. glimt i ögonen o s v. De gör man ju inte i skrift å de kan lätt bli missförstånd. Speciellt när man ska säga något med skämtsam ironi. Kanske det kan va något sånt? Det är lätt att de blir fel fast man inte menar de.

ScarsOfAnAngel
0

håller med er alla.

Visst får man ha olika åsikter men människor som bara går in för att röra om i grytan å få folk irriterade får ju gärna avlägsna sig.

Jag e också relativt ny och har väl inte svarat på så många inlägg men  hoppas ju att jag inte trampade nån på fossingarna  när jag   fixade lite med en annan medlems bild för att se va jag såg.

Jag är en sån som anser mig  va relativt vanlig *kan man säga så?*
men har 2 förmågor som följt mig genom livet å det är  Mediala och Empathiska förmågor.
Men jag känner mig inte full lärd och det anser jag att man aldrig blir.

Har vari i många disskutioner med människor och hört va dom ansett om tex Aliens och Andar.

Det är bara helt omöjligt att vi ska va ensama i universum *annars är det som i matrix vi är programmeringar*
Va gäller andra anser folk att jag e helt knäpp men det får dom tycka  även där anser jag att det bara e skumnt om livet bara ska avslutas tvärt och så var det inget mer med det
*förstår ni hur jag tänker*

Detta blev lite långt men summa summarum  alla har vi olika åsikter men det är ju inge kul att folk ska känna sig på hoppade  för att dom tycker si medans andra tycker så.

Sluddrigt men jag hoppas ni  förstår mina tankar hehe
Kram på er i våren*

/Mari

helenaK
0

Ingen ska behöva känna sig anklagad för att man kanske har skrivit nåt om vad man tycker och ser..Det är ju därför vi är här för att diskutera..men det får absolut inte vara några personliga angrepp..Alla ska naturligtvis ha sin åsikt…

CBA
0

#20 Det är därför det är så viktigt att man lägger in smile gubbar eller skriver *ler* el.dyl för att förstärka vilken sinnesstämning man är i när man skriver :o)

Inne på ridsport har vi i perioder väldiga problem pga att medlemmar missförstår varandra just bara för att det skrivna språket är platt…så där inne trycker vi på om hur viktigt det är att läsa igenom sitt inlägg innan man postar det för att se om det finns risk för missförstånd samt att vikten av att använda smilisar.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

kath
0

Håller med om att man ibland kan bli missuppfattad och missförstår andra.. men man känner väl skillnaden om man blir påhoppad upprepade gånger..jag själv personligen kan ibland känna när jag skrivit något och skickat iväg det att..nej vad jag ångrar det..det lät ju fel..det var inte så jag menade.. det är samma med SMS..vet  många som missuppfattar det som skrivs..man klär ju sina egna känslor i ord..jag vet ju precis vad jag menar men sen kan mottagaren tolka det på ett helt annat sätt..därför tycker jag att det är viktigt att man ifrågarsätter om man inte förstår.."vad menade du"..?

EwaKristina
0

Ett bra tips lämnade CBA här,sätt ut smilisar så man ser sinnesstämningen,för det uppfattas på ett helt annat sätt då.För det är otroligt tråkigt om det blir en massa missförstånd.Räcka ut tungan

Att vara kritisk anser jag vara en sund egenskap,det man inte upplevt själv osv.Men det kan många gånger slå fel i texter….

Lara.k
0

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad de här påhoppet handlar om för jag har inte sett något trots jag läst massa inlägg för jag e ny här. Har missat det totalt!  Men vad jag vet är att det är så otroligt lätt att missförstå någon. Själv e jag missbrukare av *ler* *s* å smilisar o s v för jag har en ganska så ironisk humor. Jag har lärt mig de där med nyanser just för att de inte ska bli fel.

Hoppas de löser sig för dom som de gäller  Skrattande

Livet e för kort för att hålla på att tjafsa. Det finns så mycket annat som e roligare att lägga energi på! eller?   ;0)

CBA
0

#26 Absolut :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

EwaKristina
0

Då lyfter jag fram denna tråd igen pga div.omständigheter!!

zeretki
0

Shark är ett troll. Bästa sättet att hantera dem är att ignorera när de blir otrevliga. De lever nämligen för att provocera och bråka.

En vanlig skeptiker kan man diskutera med så länge de är trevliga och inte kommer med påhopp, men shark gjorde det med en gång vilket säger mig att han är ett troll.

lightworker
0

Människor måste börja att acceptera varandra. Vi är olika. Det finns dom som tror och dom som är skeptiker (oftast är dom rädda). Vi som tror är stark i vår tro för vi har fått sett och upplevt mycket.

Om man inte tror på det övernaturliga så behöver man inte vara på detta forum och förstöra för andra.

Kom ihåg! Det du gör mot andra kommer ALLTID tillbaka, förr eller senare, oftast med en större kraft än det hade när det skickades ut. Som en magnet dras det tillbaka till dig.

Som Terry sa i tisdags till en skeptiker i publiken: "Du ska sluta att vara en skeptiker, du kan inte få mig på fall, för innerst inne så tror du att andarna finns, om du inte börjar att tro så kommer du inte att kunna ha sex på 6 månader". Då blev killen lite röd i ansiktet. Och alla skrattade.

Almis
0

Håller med …

De foton jag visat är verkligen inte manipulerade!!!!!
Vad man ser eller inte ser ligger i betraktarens ögon-budskap eller inte. Klart att det kan vara skuggor eller damm, har det igentligen någon betydelse?? Det man själv tror kan ingen ta ifrån en.

Ha en trevlig helg! Hoppas hela Sverige får fint vårväder!!!!