Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 533 ggr
KirkeMandragora
0

Kan man förlora förmågan?

Jag har alltid varit intresserad för det andliga och övernaturliga, även som barn, och minns bland annat att jag såg ett ljusfält runt omkring människor vilket min pappa senare avfärdade som inbillning. Jag tror att barn är helt öppna och "lär sig" sedan vad som är "verklighet". Antagligen var det auror jag såg.

Jag har även upplevt vad folk betraktar som spökfenomen - hört fotsteg och hasanden, känt närvaro, sett gestalter och en blek buss passera där den omöjligt skulle kunna köra. Detta är bara ett axplock av vad jag har varit med om.

Men nu är det riktigt länge sedan jag upplevde något. Jag går ibland på storseanser med förhoppningen om att få ett budskap om att jag är medial eller åtminstone få en hälsning från andra sidan. Men det har aldrig hänt. Tror ni att man kan förlora förmågan trots att man vill utvecklas? För ungefär ett år sedan fick jag healing som hastigast och mannen som utförde detta påstod att jag var öppen och samlade på mig negativa energier. Han stängde kanske dörren så att säga? Jag mediterar och försöker öppna upp men ingenting händer.

Elisabeth-J
0

Man kan stänga av när det händer en massa andra saker runt omkring en. Mitt råd är att öppna upp i lugn takt. Gör gärna övningarna som finn under kategorin kurser. Allt har sin tid och mening :-)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

medium
0

Håller med vad  elisabeth säger

Mitt råd angående meditationen är,  slappna av genom medveten djub andning, varje utandning  ger mer avslappning. Nerifrån sakta uppåt. Andningsövning gör att det blir lättare avslappna. Gör endå i din egen takt. Som det käns best. När kroppen blir avslappnad sker en mental avslappning samtidigt. Tro på din förmåga att kunna öppna dörren på glänt,visualisera detta sakta utan onödiga tankar. just detta att hamna på en massa tankar hindrar dig att uppnå dig själv. Du kan o kommer nå detta igen , ha lite tålamod i egen takt. snart är dörren öppen igen o du märker hur bra du dessutom mår av detta.

Mvh Medium

KirkeMandragora
0

Tack så mycket för era kloka ord! Jag skall fortsätta meditera.