En ljusstake flyttades.
Hallå. :D
Jag blev så förvånad i morse när jag vaknade.
Jag skulle lägga mig på soffan för att sova inatt. Jag brukar ta lite kort och skicka till tjejen så jag tog telefonen o tog ett kort på mitt vardagsrumsbord där min dator stod, precis innan jag la mig strax innan 2. Det står även ett par ljuslyktor och så låg det nån fjärrkontroll där.
Sen när jag vaknar runt 9 i morse står ljuslyktan så prydligt ställd helt vinkelrätt mot ett bordsben på mattan under bordet. Jag ba satt och gapa, och flinade lite. Tyckte det var skumt.
Under mina tio år som jag varit ihop med mitt ex har hon aldrig påtalat att jag gått i sömnen, pratat i sömnen eller ens snarkat! :P
Sen är jag lite vidskeplig för att jag sov på soffan och jag har en filt i vardagsrummet som jag ärvt av min avlidne farmor. Det var första gången inatt som jag sov med hennes filt över mig.
Troligast är väl att jag flyttat den själv ner till golvet när jag sov…. men ändå. :)
Inatt ska jag också sova på soffan med den filten.
Det är troligen din farmor som på detta vis vill göra dig uppmärksam på att hon finns nära dig. Gläds åt hennes besök. Be henne att visa att det är hon på ett påtagligt vis, du kan själv bestämma hur.
Ex: om hon var religiös och kunde sin bibel, så kan du lägga en bibel på bordet och be henne att slå upp ett visst kapitel. Händer detta, då vet du.
Du kan också lägga fram ett fotoalbum där det finns bilder av henne och be henne slå upp ett foto av sig själv.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Hände det nåt inatt?
nyfiken…

Det har inte hänt något senaste två nätterna. Tyärr. :)
Jag skulle säga att jag är en troende skeptiker.
Jag antar att vi som inte är "insnöade" normalt försöker hitta logiska förklaringar. Och att jag flyttade den själv är ju enda logiska förklaringen. Det jobbiga är att jag inte har nåt jävla minne alls av det. Och den var så prydligt ditställd.
Att man plöjt igenom vartenda avsnitt av varje säsong av Det okända gör väl sitt till också att man lätt tror att man har "besök".
Jag skulle gärna se att det hände igen.

Spännande! Av egen erfarenhet händer alltid flera grejer med täta mellanrum även om det var ett tag sedan nu…
Hejsan,
Ok, lite off-topic här, men jag har hört konstiga saker, i flera år, och varit med om vissa konstiga grejer. Som tex våran dusch hemma, när man precis har duschat så rinner det ju lite vatten jämt efter att man stängt av den liksom, men det händer ibland att när jag går på toa typ 3 på natten så hör ja plötsligt att det rinner så där…
Har hört konstiga ljud, lite olika grejer, har hört röst-liknande ljud, steg-ljud, skavande ljud(typ nån som lutar sig mot en vägg o glider iväg lite).
Jag har alldeles nyligen bytt rum med lillbrorsan, ingen dörr till detta rum, bara öppning. Brorsan hade sängen precis mittemot dörröppningen, och till en början var det inget speciellt. Men efter ett tag började han plötsligt ha ljuset på i sitt rum, korridoren direkt utanför rummet och hallen runt hörnet typ, och såfort man släckte ljuset började han skrika att det skulle tändas. Jag funderar om han hör samma saker som jag.
Jag är inte hemma mkt nu, läser gymnasium hemifrån, men även där jag bor hemifrån har jag hört o sett konstiga grejer. Tex dörr till en annan elevs rum som plötsligt stod på glänt hela tiden, trots att hon dubbelkolla att det var låst ordentligt. Jag bor inte på själva skolan, utan byggnad bredvid. De som bor på själva skolan har ibland hört o sett konstiga grejer i källaren, jag själv med när jag varit där. Konstiga är att folk där började höra/se saker först när jag började på skolan. Jag har börjat undra om det kan va jag som har nån ande efter mig. Hur tar jag reda på det?
Jag har aldrig haft nån direktkontakt och vet inte om jag har möjlighet till det heller. Jag har alltid sagt att ja tror på de här med andar o sånt, med tanke på allt annat som finns så borde andar inte va så konstiga. Och alltid lite kul med sällskap:P
Dock vill jag gärna veta om jag har sällskap lr inte. Så snälla hjälp mig få kontakt med vad som än finns hos mig…
Tack på förhand
Bennie
Erna. Har du några tips till mig? Vill så gärna få kontakt med min pappa.
Försöker att se och känna av, men det funkar inte.
Ber om Tecken hela tiden, men jag hittar bara logiska förklaringar till ljud m.m
Andarna kan väl inte höra och se oss hela tiden? Det är väl bara när de besöker jordelivet som de blir medvetna om oss och allt som hör jordelivet till.
Eller vad tror du/ni?????
Kram