Hopplösa fall??
Hej Kära vänner!
Jag har en liten fråga: Finns det hopplösa fall?
Jag är ju fullständigt omedial. Jag kan inte meditera, börjar bara fundera vem som ska till Willys nästa gång eller var jag ska hänga all jäkla tvätt. Jag har aldrig så mycket lugn och ro omkring mig så jag kan sätta mig ner och tända ett ljus osv…
Är en del männsikor "låsta" för att inte kunna öppnas eller har alla det i sig utan att man märker det?
Jag är också lite skraj för att försöka öppna något för jag vet inte hur jag skulle reagera. Skulle jag se någon stå vid min säng, ja då vet jag inte om jag förmodligen skulle bli galen, svimma eller något liknande. Samtidigt längtar jag efter att få "känsligheten". Att förnimma, ana, skymta och kanske se och höra.
Tacksam för svar/ råd av alla ni goa människor som tar upp alldeles för mycket av min tid. Det blir inte mycket tvätt hängd nuförtiden!! ;)
Kram Å

Hej morsan1…trodde oxå att jag var ett svårt fall…men vet inte vad som har hänt…gillar att titta på dessa bilder…se om jag ser något..kul att vi ser olika saker…vet inte heller om det beror på att jag köpte CD men Iris Hall…mycket bra CD….kram

Jag förstår mycket väl vad du menar*L*
Precis som du nämner: när man väl ska försöka få en liten stund själv till Meditation blir det annat som "poppar" upp 
Jag lovar dig att det är nog flera här inne som känner lite så som du beskriver *L*
För mig går det i perioder att vara "känslig" ,ibland kan det gå flera månader utan att andevärlden visar sin närvaro..Sedan poff…blir det full rulle i två-tre månader med dörrar som öppnas,fotsteg knackningar och skraja husdjur..
jag tror inte att du blir rädd sen om du blir mer öppen med tiden
Kram Liette

Du kanske kunde börja med healing det kan bli en inkörs port till det mediala..välj ut någon du litar på i din bekantskaps krets.lägg bara händerna på axlarna på personen försök tänka dig bort till någon plats där du verkligen trivs en strand en skog,eller en äng..detta för att man skall kunna känna sig avslappnad..se sen vad som händer,ser du färger,känner du stickningar,värme .m,m..försök att träna så här många många gånger,så kanske din medialitet öppnas,,
Lycka till det är bra om vi blir fler,,,(;

Vem är denna Iris Hall?
Har "hört" hennes namn några gånger här på forumet.

#4 Iris Hall är ett medium från England som åker runt i världen och hålller kurser. Hon har utbildat bl.a Jill Petersson, Anders Åkesson, Jörgen Gustavsson m.fl. Du kan söka hennes namn på ex google om du vill läsa mer om henne.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tackar för alla svar!
Jag håller på att bli galen på detta forum! Försöker göra min bokföring men det kommer nya inlägg hela tiden! Och jag klarar inte att stänga av datorn! 

Håller med dig "Morsan". När man är en person som står med båda fötterna på jorden och börjar undra vad som finns mer??? Har sen jag var liten sett "som en gardin" som hastigt dras undan för att snabbt vara på plats igen. Jag får en glimt av nåt annat.. vet ej vad? Har sökt på olika sätt:TM, Reiki healing kurs 1 o 2, hypnos, samtal med liksinnade väninnor, seanser mm..Allt ger nånting, som pusselbitar..
Härligt med detta forum där man kan läsa, lära och skriva av sig..
#6 Jag veeet..likadant här..tvätten växer..dammråttorna samlas..osv. Fick iaf tvättat lite i tvättstugan idag och dammsugaren tog jag fram och satte i kontakten..kanske får jag ett ryck också och drar några tag med dammsugaren:) OCH alla 11 böcker jag lånat på biblioteket som jag måste hinna läsa innan dom går ut..och meditera..hitta alla mina guider och alla tidigare liv..( har hört att jag är en gammal själ.)öppna mina shakran..eeen i taget (kan man inte öppna alla på en gång,sparar tid tänkte jag..) telefonen ringer..jag har inte tiiiid..
Hoppas ingen tar detta allvarligt..jag njuter varenda sekund!!!!

Hahaha… Pratade nyss med Ewa i telefon och vi skrattade åt att vi inte hinner med allt för man sitter vid datorn hela tiden. Då är vi inte ensamma! Imorgon ska jag åka bort och ha storseans och kommer hem sent, tänker redan nu på alla dessa timmar som jag måste vara borta från familjen övernaturligt, får ju separationsångest redan 
Elisabeth
Jaa du.. tänker redan på sommaren när jag åker upp till Orust då och då..min syster har ingen internet..
får väl köra med operation övertalning..typ..bra att ha ibland eller nåt sånt..
Lycka till imorgon!! Spännande

#10 Jag har skaffat ett bärbart trådlöst internet till min laptop så att jag kan vara här även när jag är bortrest eller på badstranden i sommar. 
Elisabeth

Godmorgon på er..sitter o läser era ångest ni har…borta från datan då o då…tänk jag då som ska vara borta från datan i september…från den 14 sep till 29…men ska se om jag hittar någon stans jag kan låna en dator för att titta in här..jag är nämligen då i THAILAND….P.S om inget otrevligt händer….har redan börjat betala in min resa…håller med det är jättesvårt att slita sig från datorn o detta forum….
HA EN BRA DAG…för det ska jag ha iallafall…med mina barn o barnbarn o bullar kakor o tårta…
#12Godmorgon .
Gratulerar på din födelsedag idag/Kram Ewa
Idag är det en svår dag.Vi har begravning kl 13.Igår kom dom första syskonen till mig från Sthlm.Det känns bra att vi börjar samlas-resterande 3 är på väg i bil.
Det värsta är att jag blir så trött för ingenting nu,skulle baka lite kakor igår men det gick åt h…eHelt plötsligt glömde jag ta tid på kakorna,tog fel formar så det blev pannkakor istället.Naturligtvis skulle jag baka Kims favoritkaka=kladdkaka och kom på att han inte kan äta den-dåblev det tårar igen.
Bara denna dag tar slut-så kanske det blir bättre imorgon=alltid en ny dag/chans att det blir bättre imorgon.
Kram till er alla/Ewa

Hej galder/Ewa, tänker på Er idag och sänder ljus och kärlek.
kram jessicav

#12 Grattis-kramar!!!
Elisabeth

#14 Det blir en dag som kommer att vara minnesvärd för dig och dina nära. Dagen kommer säkert att innehålla alla känslor, både sorg och glädje. Ni finns i mina tankar och kl.13.00 tänder jag ljus för er!!!
Kramar till dig och din familj.
Elisabeth

Tänker på dig och din familj idag,ska även tända ett ljus för Kim kl 13.00.
Kram Tatty
Tack,jag kan inte med ord beskriva vad jag känner för er därute-ni är verkligen underbara.
Jag ska tänka på er också så får jag styrka.Kram/Ewa

#12 Det finns jättemånga internetcafeer i thailand.. jag vet, har varit där.
#20. Tänker på er.. en mycket svår dag, förstår jag. Kram.

okidoki LeWe..jag ska bo i bangkok..mitt i smeten..nästan iallafall…sen åker vi runt här o däer..hyr en tuktuk……tack…