Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 304 ggr
zeretki
0

presentation

Hej! Jag har "lurkat" här ett tag och tänkte presentera mig nu.

Jag är intresserad av alla sorters andlighet, filosofi, religioner och diverse olika fenomen som inte går att förklara med dagens vetenskapliga metoder men först och främst: shamanism -  http://en.wikipedia.org/wiki/Shamanism  -  trumresor och totemdjur/skyddsandar, drömmar, läkeväxter och örter, tarotkort.

Jag tror att alla upplever världen och verkligheten utifrån sitt eget perspektiv och att man bör undersöka sitt eget syfte, följa sin intuition.

Jag är rätt så rak och ärlig, men menar aldrig att såra någon. Jag tror på åsiktsfrihet och gillar inte censur men tycker också att man ska vara artig och behandla folk med respekt. Jag gillar människor med ödmjukhet och tycker inte om folk som trycker ner andra eller tror att de vet bäst i allt. Allas åsikter måste få finnas och en nybörjare kan veta saker som inte någon erfaren vet. Jag gillar inte "guru's" som utnyttjar sin kunskap för att få fans. Tyvärr finns det inom alla områden men det är farligt inom andliga områden, tycker jag. Folk är så sårbara när det gäller andlighet och att uttnyttja det är fruktansvärt.

Jaja, jag tycker om att höra min egen röst…också i text. Hemlis Vet inte om ni orkat läsa så mycket. *skrattar*

helenaK
0

vad trevligt med en presentation..hej och välkommen till familjen Övernaturligt!!!

LeWE
0

Håller med dig, Freja om att det är väldigt viktigt att inte trycka ner nån, av det kommer alla krig och elände. Om man tror man är nån sorts guru börjar det bli farligt. Ju mer man vet desto mer förstår man att man inte vet.

Carina.S
0

Hej och välkommen säger jag med..alltid roligt med nya intressanta historier och åsikter att få läsa..Glad