Chakraljus

Vad fina! Vart hittar man de ljusen?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag hittade dom hos en tjej som har webshop. Men nu ligger den på is få se om hon öppnar den igen. Men jag har även sett dom i en butik här där jag bor som sysslar med det alternativa.

Är det dessa ljus som du har?
Chakraljus i glasbehållare med en brinntid på 80 - 100 timmar.**
Ljusen är helt vegetabiliska och är tillverkade av palmvax.
Varje ljus är försett med en symbol för det chakra som överensstämmer med dess färg. Där står oxkså chakrat, placering och dess egenskaper.
Chakraljuset ser vackert ut även när ljuset når botten av behållaren. Bra hjälpmedel då du tänder ljuset är ett strå spaghetti eller braständstickor.
I så fall finns dom att köpa för 89:-
**
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"
#3. det stämmer att det är dom ljusen.

#3 Vart kan man köpa dem då?
Elisabeth
http://www.websitefolder.net/isiskammare/Ljus_ljuslyktor.asp
Säkert finns det fler försäljare.

#6 Tack!!! ska genast in och kolla :-)
Elisabeth

Här kommer en till: http://www.lotusblomman.com
Tyvärr så går det inte att länka direkt till ljusen.
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

jag har beställt ett ljus med alla färgerna..
gud vilka fina indinsmycen dom hade på den sidan frejas!
men en fråga bara, björntassen, vad är det för speciellt med den ?
jaa, för det var väldigt fint. vill ha ! :D
Någon som vet var man kan köpa öronljus, såg på en sida att det fanns men kunde inte se hur eller vart man kan beställa dom .

vad är öronljus?
Vad är öronljus?
Vid en öronljusbehandling ligger man på sidan med örat uppåt och öronljuset tätt intill örat så att ett vakuum bildas, eller rättare sagt ett luftundertryck. Varje öra tar ca: 10-15 minuter.
Öronljusbehandling är en gammal beprövad folkmedicinsk tradition från bl.a. indianerna. Den utgör ett bekvämt och oskadligt sätt att rensa hörselgångarna från allehanda föroreningar samt vaxproppar, nedsatt hörsel, akuta- och kroniska öron- inflammationer, öronsus, irritation och eksem i hörselgångarna, med mycket goda resultat.
Efter behandlingen kan man uppleva en påtaglig lättnad, en "ren" känsla, förbättrad hörsel och minskad susning etc.
De öronljus jag använder och saluför är handgjorda och större än en del andra som finns i handeln vilket bidrar till att dessa är mycket effektiva. För egen behandling med öronljus så skickar jag med droppskydd och instruktioner.
Har du problem med dina öron och vill prova en öronljusbehandling så är du välkommen att beställa tid hos mig. Det kostar 100 kr per öra, om du köper ljusen för att göra behandlingen själv kostar ljusen 50 kr per styck.
Själv har jag aldrig provat. Men dom säger att det är skönt.

Ok det verkar ju bra…
#15. Du kan gå och titta om hälsokostaffären har öronljus eller finns det någon som sysslar med det alternativa hos dig som säljer.
#19 Har ingen möjlighet att få tag på några där jag bor, kan jag beställa av dig ??

#20 Du kan kontakta Alice Lindberg angående öronljus. Hennes hemsida är www.healinglife.se där finns telefonnummer som du kan ringa henne på. Hon har bra pris på öronljusen.
Elisabeth
Ok tack då vet jag =)
#22, Jag säljer inte öronljus, hittade texten på internet.
Någon som vet någon mer sida på internet där dom säljer bla. chakraljus och liknande saker?

Jag har ett bältesspänne och ett hänge till halsband med björntassen på och som ser ut precis som de smyckena på Lotusblomman sidan :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag har redan gjort mig en vill-ha-lista från Lotusblommans hemsida :o)
Det är attans att man ska vara fattig som en kyrkråtta jämt bara *muttrar lite*

#27 Hahaha ja när man hittar något roligt ställe vill man ha mycket! Det är en stor mässa i Liljeholmen den 31 mars-1 april, där finns det MASSOR av skoj man kan hitta.
Elisabeth

Vart ligger Liljeholmen??
Jag ska på dop den 31:a så varför inte avsluta helgen med en trevlig mässa kanske :o)

#29 Liljeholmen ligger nära centrum i Stockholm. Kolla karta på eniro.
Elisabeth

Visst gör det…jag ska kolla det :o)

En länk till chakraljus och annat roligt.
http://www.websitefolder.net/isiskammare/Ljus_ljuslyktor.asp
Elisabeth

En länk till
Elisabeth
Vad mycket fint..änglarna var vackra..såg på böcker att James Van Praag skrivit en bok som heter :Himlen på jorden..måste jag ju ha..