Otrogen.
I går natt och i natt hade jag två drömmar som jag är övertygad om att de hänger ihop på något sätt. Kan någon hjälpa mig förstå dem?
Igår drömde jag att jag undvek min sambo. Jag befann mig i ett hus som min sambo också fanns i, men så fort jag såg honom gick jag därifrån och hoppades att han inte skulle se mig. Istället sökte jag mig till en annan man som tog mig i sin famn och frågade: "Är du säker på att du vill det här?"
I natt drömde jag att min sambo var otrogen med min kusin. Jag var jätte arg och skrek på honom, men han verkade inte bry sig särskilt mycket. Det bekom inte honom alls att han hade sårat mig. Så jag ringde min mamma och bad henne komma och hämta mig och min son medan jag packade det viktigaste. Min sambo säger då till mig: "Jag säljer våra möbler." Jag blir ännu argare och säger att han inte får röra något som är mitt.

Har det hänt något nyligen som ger dig anledning att vara svartsjuk på din sambo eller tvärt om?
Ingen av oss är svartsjuk på den andre. Vi har det nog ganska bra just nu, men jag stör mig på (och alltid gjort) på att vi är så EXTREMT olika. Vi är varandras motsatser i precis allt. Om jag gillar ngt så vet jag att han inte kommer att göra det eller tvärtom.
Hej!
Någonting verkar vara i olag i erat förhållande, mest från din sida…du skriver att ni är så olika varandra, och det är ju sådant som ibland dras till varandra…men jag märker ju att detta är ett gissel som stör dig….och när det finns störande moment i ett förhållande, så växer dom när minsta lilla bråk eller osämja uppstår…
Så av din första dröm, kan jag tyda det som så, att du längtar bort ibland, att du vill ha något annat oxå, men ändå ha din kille kvar, för du älskar hans andra sidor så mycket…
Dröm nummer 2…visar verkligen oxå att du är ändå livrädd att mista honom…
Ett råd är ju att ni två sätter er ner och försöker just att acceptera varandras olikheter, och lära er av dom..att ni går halva vägen var….ibland får den ena styra dagen och ibland den andra…för våra olikheter gör ju att vi får uppleva andra saker, som vi aldrig annars hade ens tänkt på….
Det är min tolkning, hoppas att du är nöjd med den..
kram
Eija
Lite tankar:
Dröm 1: Hus - ditt inre.
Sambon och du inne i huset _ Sambon kan representera en dold sida (känsla) inom dig själv, som skrämmer dig.
Men som ändå kan vara trygg och kärleksfull, eftersom det är din sambo som får rollen.
Någonting i känslan/sidan inom dig käns skrämmande.
Du gömmer dig från sambon (känslan/sidan inom dig) Rädsla att möta det som väckts.
I armarna på annan man: Kan ju vara så att den mannen representerar Gammalt, invant och tryggt mönster inom dig.
Dröm 2:
Otrogen sambo tillsammans med kusin- Sårade undertryckta känslor sen tidigare i livet som försöker visa sig för dig.
Genom människor som du kanske i vaket tillstånd känner dig trygg med. (gör drömmens budskap mindre hotfull,på ett sätt)
Arg; Ilska: Ditt medvetande gör motstånd. Det döljer smärtan genom starka känslor så som ilska.
Flytt från sambon via din mamma: Söker trygghet, flyr från ditt inre känsloliv,,,
"Sälja dina möbler" Symboliskt kan möblerna stå för känslor som du kanske ännu inte är redo för att visa vare sig för dig själv eller andra…. Rädsla motstånd.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Jag är absolut ingen drömtydare, men tycker om att leka och associera… Kan vara helt galet detta.
I natt hade jag ytterligare en dröm som helt klart håller ihop med de två andra. Börjar bli lite mysko det här. Men hur som helst …
Drömmen handlade om en fd klasskompis från högstadiet. Min sambo var inte alls med i denna dröm.
Jag kommer inte ihåg allt men drömmen handlade om att den här fd killkompisen övergav sin fru för min skull. Minns en scen där hon är med och är alldeles tårögd och röd i ansiktet. Han däremot är alldeles salig över att få vara med mig. Hm …
Senare i drömmen skjuter någon på mig från en bil, men jag lyckas undkomma.
#4 Intressant tolkning. :) tack!