Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 14096 ggr
[loveyourchaos]
0

Vad symboliserar en bäver?

Inatt drömde jag att jag var gravid och barnet i magen var en bäver. Är det någon här som vet vad en bäver har för typisk symbol?

[Puppan]
1

Solöga Djurens språk:

Dags att bygga nytt. Bejaka nya projekt och ta itu med saker konstruktivt. Min gåva till dig är nya projekt.

Här handlar det om att nya saker kommer att komma i din väg. De kan dyka upp som en idè, en tanke, en känsla eller rent av fysiskt. Backa inte. Det är rätt. Bejaka det nya som kommer i din väg.

Mvh. Tina

chik
0

Bäver!!!! Översvämning.Hinder.

Lena.P är jag i verkliga livet.

orsakverkan
1

Bävern symboliserar ensidighet, tålamod och ihärdighet.

freudiana
1

Ur min synvinkel (psykoanalys) finns det inget enkelt eller givet svar.  Vad betyder "bäver" för dig? Väcker det några associationer? Du drömde att du var gravid. Har du tankar just nu kring graviditet, att vilja eller inte vilja bli gravid?

[loveyourchaos]
0

freudiana: jo, jag funderade rätt länge på vad bäver har för personlig symbol för mig, men jag kom inte på något mer än en gnagare. Och det är ju inte direkt en symbol tycker jag utan mer vad det är.

Nej, för övrigt tänker jag inte på graviditet i vaket tillstånd. Varken eller ifall jag vill ha eller inte. Har drömt om graviditeter förut vilket jag kunnat leda tillbaka till människor jag får dålig energi eller mår dåligt av och utveckling.

[rore]
0

Bäver kan symbilisera:

Arbetsam            En som bygger ex: hinder, skydd, fördämning

tålmodig             Har sylvassa tänder: Bita ifrån (eller att våga/ bita

viljestark                                                          från)       

Barnet i din mage. Kan vara ditt lilla jag, som Symboliskt ser ut som/har dessaegenskaper som finns i  bävern. 

Bara lite tankar.

[rore]
0

Bävern är ju ett vatten djur, stor del kan den tillbringa under vatten,,,,

Vatten kan symbolisera känslor/ även under tryckta känslor,

Dessutom bär du bävern i magen som ditt barn innesluten då i fostervatten,,

Jag associerar vilt nuTungan ute och är absolut inte kunnig inom drömtydning, så ta det för vad det är…

Bara tankar som väcktes i mig…