Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 6137 ggr
AnnaEson
0

Pånyttfödd?

Det hände mig något speciellt i dag.

Det har i många år varit mycket för mig och jag har kämpat och kämpat och trots att jag mått mycket dåligt i omgångar så har jag alltid varit så stark och orkat ta tag i saker och hela tiden gått vidare.

De senaste två åren har jag tagit tag i många bitar i mitt liv, lämnat det gamla jobbet och vuxenmobbingen där,  ny utbildning, startat eget företag, gjort upp gammalt groll med föräldrarna, kämpat mig genom motgångar och rest mig och kommit ut i ljuset osv..

Har haft mycket dålig ekonomi senaste halvåret och kämpat med detta massor, har tre barn att föda.

På senaste tiden har jag sett höga trästaket runt omkring mig och en gigantisk port (ungefär som i filmen King Kong). Dessa portar har jag i tanken lyckats knuffa upp några gånger och för några dagar sedan så föll hela staketet med ett brak. (Konstigt är att jag i slutet på veckan fick veta att jag är berättigad till högre ersättning och kommer få en större summa retroaktivt)

Helt plötsligt fick jag insikten att jag stängt in mig själv från livets överflöd och att nu finns allt sådant tillgängligt för mig igen. Att det är jag under åren som byggt dessa höga staket.  En frihet började infinna sig inombords.

Efter några veckor med ett turbulent förhållande med funderingar att gå skilda vägar så kom kulmen idag.

Min fd man var otrogen när jag var gravid med vårat tredje barn och efter det har jag haft jättesvårt att lita på min nya sambo. Att han också var otrogen i ett tidigt skede i förhållande (innan vi visste hur det skulle bli mellan oss) har inte direkt hjälpt mig.

Vi började, för vilken gång i ordningen vet jag inte, disskutera en svartsjukegrej. Helt plötsligt brast ALLT. Jag bara släppte allt och började storgråta. Det bara forsade ur mig. ALLT som jag varit med om genom åren, sveken, ilskan.. ALLT, bara kom!!

Min sambo försökte tysta mig med förstod ganska fort att detta nog behöver komma ut. Massor av minnen kom upp och jag grät och grät. Jag kunde se så klart att detta som kom ut, var från mitt liv innan, det med min fd man. Det är som om jag försökt leva två liv i detta livet. Saker som jag blivit djupt sårad av tidigare har följt med till mitt nya liv med min nya sambo. Som en jätteryggsäck som jag släpat på. ELLER murar jag byggt upp.

All ilska som jag burit på rann av. Så många gånger jag har triggat min sambo för att FÅ bli arg, för att få lätta lite på trycket inombords. Ibland har jag tyckt att det varit så skönt att vara riktigt arg och gärna skrika. NU fattar jag hur mycket som varit uppdämt inne i mig. Bägaren har varit full.

Efteråt (efter ca en timmes gråt) började jag tokfrysa och klev in i duschen. Där hör jag i huvudet att detta var nödvändigt och att jag klarade det bra och att jag inte är ensam, det finns många runtomkring mig som hjälper mig.

Jag får också hela tiden upp känslan att jag är pånyttfödd. Som att jag ömsat skinn och lämnat det gamla bakom mig. Att det var för litet och att jag nu har en ny, vacker och lagom stor kostym på mig. En som passar mig nu, där jag är idag. Ryggsäcken är inte lika tung längre heller, om jag ens bär någon längre.

Min pappa som jag inte gillat (tolerarat abolut) men inte tyckt om. Känner jag helt plötsligt djup kärlek till. Vill ringa och säga att jag älskar honom, konstigt!!

Ska bli spännande att se hur livet blir efter denna dag, för något omvälvande har absolut hänt.

Kram Anna

me73
0

Vad underbart det låter att du fått göra dig av med sånt som tyngt dig och fått ny fräsch ork! Man behöver nog en riktig urladdning ibland för att rensa sina sinnen och kunna se saker ur ett annat perspektiv :-)

AnnaEson
0

Tack för kommentaren! Ja, det är så sant. Man behöver få rensa ibland. Tur att den ventilen finns:)

catrysse
0

Ursäkta men jag blev så full i skratt när jag läste din historia -även om jag tyckte den var tragisk.

För jag har just skrivit ett inlägg om Sorg på Andlig utveckling och Personlig utveckling och när jag kom in här och läste ditt inlägg så personifierade du det som jag menar - att sorg är alla de ofta motstridiga känslor som väcks vid förändrat livsmönster. För sorg handlar inte bara om någons bortgång utan om så mycket annat.

Jag skulle varmt rekommendera dig att titta på den länken som jag angett så kanske du (som jag har fått) får en hel del förståelse för det som du upplevt och varför du känner som du gör just nu. Jag gratulerar dig till din insikt och ditt nya liv.

Läs gärna vad jag skrivit om sorg och länken är mycket tänkvärd ur många aspekter: www.ur.se/play/161023

Och tveka inte att ringa till din pappa och säga att du älskar honom, du kommer inte att ångra det.

Tusen kramar till dig och lycka till i framtiden

AnnaEson
0

Tack så jättemycket för inlägget, ska titta på länken strax.

Ringde min pappa direkt på kvällen och snyftade fram "Jag älskar dig" Han fattade först ingenting, men efter lite förklaringar om vad som hänt, så förstod han (mycket bättre än jag trodde). "Vad skönt att du fick ut dig så mycket, du har verkligen haft det kämpigt, jag älskar dig också gumman" "Nu lovar vi varanda att inte släppa det här, nu pratar vi med varandra direkt om det är något" "Ja absolut pappa!" Mycket gråt igen… men mest lättnad, som om något tungt rann av mig.

Jag är så glad att jag gjorde det även om hjärnan försökte övertala mig att det var idiotiskt att göra det. Hjärtat vann och det är jag stolt över.

Många kramar tillbaks!

catrysse
0

Glad Gissa om att jag glädjs med dig att du vågade och det positiva gensvar du fick och du har all rätt i världen att känna dig stolt.

Tyvärr har jag inte mina föräldrar kvar i livet och således inte göra det på ett fysiskt plan men efter jag såg programmet (den länken jag angav) så har jag hittat andra vägar att gå och det känns så härligt.

Det är så skönt när hjärtat vinner och inte det intellektuella som vi har fått oss inpräntat. Man blir på något sätt mer hel när man följer hjärtat. En helt fantastisk underbar känsla.

Många bamsekramar till dig på din väg i livet.

AnnaEson
0

Vad skönt att du hittat andra vägar att gå. Ja, följer man bara sitt hjärta så kan det aldrig gå fel.

De sägs att allt man gör med hjärtat lyckas man med (och det som görs enbart för pengar kommer falera).

Många kramar till dig med och lycka till med allt!Glad