Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 3503 ggr
Zynell
0

Vad övertygade dig?

Såg ett program igår om en man som dog endast 54 år gammal. Av någon anledning blev jag OERHÖRT medveten om att jag också kommer dö en dag. Blev väldigt nervös pga denna plötsliga medvetenhet.

Jag tror på ett liv efter detta, att vi på något sätt fortsätter att leva efter döden. Jag har haft flera olika upplevelser som kan räknas som "övernaturliga" som gett mig en inblick i att det troligtvis finns något bortom döden. Trots det kan jag inte hjälpa att vara rädd, vilket jag aldrig varit förr. Antagligen pga att det är en okänd bit som jag inte har någon större aning om.

Min sambo är ateist, tror inte på något alls mer än vad han kan se. Han är helt övertygad om att vi dör och försvinner.

Detta har påverkat mig och trots att jag tror och har mina upplevelser i bakfickan så kan jag inte hjälpa att vara rädd för att bara försvinna när jag dör. Vad i sådant fall var meningen med allt det här? Varför har jag i sådant fall ett medvetande nu, men inte innan eller efter? Sådana frågor börjar kretsa i mitt huvud, om det skulle vara så att min sambo har rätt.

Vad var det som övertygade er om att det faktiskt finns något bortom döden?

[mia-38]
0

Hej

Spännande läsning…

Det som övertygade mej att det finns något bortom döden är en hel del. Men att det tex knackar i väggen på andra våningen, när man blev fysikt berörd, när man ser Orber susa förbi osv.

Jag upptäckte denna världen för ca 5-6 år sedan och har aldrig tvekat på att de finns.

chik
0

Det är en sak som är svår o sätta fingret på.
Jag bara vet.
Men räd för att dö kan jag vara i bland.Är ju mycket som jag vill hinna med..
Men döden är ju något som ingen kommer undan.
O sen så är det ju någon som blir sist..O det är väl något som är jobbigt…
Men det här med döden…Är svårt att beskriva vad det är.

För att bara gå här o försöka överleva till nästa dag.Vad är det för mening?????

Lena.P är jag i verkliga livet.

Zynell
0

Jag ser det så här:

Jag har väldigt svårt att tro att vi slutar existera när vi dör.

Den största anledningen till det är nog att vi faktiskt har ett medvetande just nu! Att det skapas först när vi föds och försvinner när vi dör vore konstigt. Vi är ju medvetna om att vi finns.

En annan anledning är - om vi nu försvinner efter döden, var är i sådant fall meningen med att allt det här? Varför är jag här, lever ett tufft liv, får en massa kunskap osv om allt det här ändå bara försvinner senare?

Jag kan med stor säkerhet säga att om vi fick bevis till att det faktiskt är så att det inte finns något alls efter döden så skulle jorden fort tömmas på människor. Ingen vill vara här, lida, ha det tufft bara för att sedan sluta existera. Inte jag i varje fall, och jag har levt ett väldigt tufft liv.

Kan tillägga att jag är inte den självmordsbenägnetypen, men jag skulle antagligen förlora allt hopp och skulle antagligen bara leva utan att faktiskt leva.

Alla har självklart rätt till sin inställning till denna fråga, vare sig man tror att man går vidare någonstans eller försvinner.

Men jag kan inte förstå hur man tänker när man tycker att det är ok att bara försvinna efter döden. Har försökt förstå min sambos tänkande under många år och han kan egentligen inte ge några klara svar på varför han tror att vi försvinner. Han kan inte förklara varför vi i sådant fall vi är här? Varför vi har ett medvetande NU och inte innan och efter? Synd bara att han blir arg så fort man vill prata om sådana saker. Jag är bara intresserad av att förstå hur han tänker, inte för att bråka med honom, vilket han verkar tro.

Det är ett väldigt intressant ämne, tycker jag. När det gäller mig själv så är jag övertygad om att något finns efter döden, men just pga att det är okänt så gör det mig lite rädd. Och vi människor har ju en tendens till att inte tycka om det okända.

[mia-38]
0

Hej…missförstod nog själva frågan..hahahha..

Men jag tror med att det finns någonting bortom döden. Jag tror inte på att vi bara försvinner…utan hamnar i en annan dimension.

Jag tror både på attt vi har levt liv innan detta livet och att vi kommer att leva nåt annat efter detta.

Zynell
0

#4 Nä, det tycker inte jag att du gjorde. :)