Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3530 ggr
bloodflower
0

behöver råd

Jag börjar bli tokig. Det har börjat låta hemma hos mig om nätterna, bankar i väggar och såna onormala småljud. Om det hade varit knakljud och liknande hade jag förståt… för det är ju inget ovanligt. Men när det bankar högt i väggen i huvudänden av min säng… Ja, det är jävligt obehagligt.

Förra natten hände något mer, en tavla som satt stadigt på väggen damp ner i golvet. Och i samma vända välte min målarlåda… som inte kan välta såvida man inte knuffar omkull den.

Förstår inte vad det är… vill bara att det ska sluta för jag kan inte sova. Och när jag väl somnade förra natten så vaknade jag av braket av målarlådan… inte kul.

Någon som har tips/erfarenheter?

Denna kommentar har tagits bort.
chik
0

Har inte bra råd o ge dig…Förstår att du har försökt o se någon logi i det hela.

Så det är nog bara att du vänjer dig.

O vad glad för att du får vara med om något som ingen annan får uppleva..

Skulle så gärna villa vara med om något sådant…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[dagdrommarn]
0

va läskigt det med tavlan och målarlådan, jag hade skitit i byxan!Det kanske är spännande ngn gång men inte när man får sömnproblem av det.Kan inte vara lätt att somna om kvällen och inte veta ifall man kommer vakna av ett mega brak..Jag har inga upplevelser med saker som rivs ner men jag vaknar flera ggr i veckan av att det bankas och dunkas i väggen.Ljudet flyttar sig ovanför sängen och bortåt.I samband med det hör jag hasande steg i rummet, men det är inte så påtagligt som bankandet

[dagdrommarn]
0

Btw jag skulle be ett medium komma dit om det fortsätter och du inte hittar ngn förklaring, du måste ju få sova ifred=P

Bjoern
0

Bor du i hus eller lägenhet?

[Starman]
0

Hej bloodflower.

Obehagligt, men det finns förmodligen helt naturliga förklaringar till det du upplevt.

Exempelvis ljud studsar väldigt bra, så det är svårt att avgöra om man ljudet kommer helt plötsligt exakt var det kommer ifrån. Har du grannar under dig/över dig? Icke bärande väggar leder ljud från andra lägenheter.
Om du inte bor i lägenhet, så finns det andra förklaringar. Exempelvis så kan det vara snö som faller av från taket du hör när dunsande ljud upplevs.

Din tavla; den kan helt enkelt ha haft en lite sliten upphängningsmekanik, kanske ett snöre som skavts av eller liknande? Gravitationskraften från Jorden är inte att underskatta när man vill få förklarat för sig varför tavlor ibland ramlar ner.

Det verkar som att målarlådan har fallit ner i golvet två gånger från det du skriver?
Kanske ska du undersöka om ytan som denna låda står på lutar eller dylikt. Låna ett vattenpass av någon som har, och kolla. :)

Andar/spöken bör du inte vara rädd för att det är, såvida du inte får något konkret meddelande i form av att de skriver på väggarna med din målarfärg eller dylikt. :)

mvh

Starman

Mirjami-78
0

Har du försökt att prata med dem och be dem att lungna ner sig?? Kan hjälpa ibland….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

xcandygirl
0

håller med #7.

Be dom lugna ner sig. Gjorde jag när jag hörde "någon" springa i trappan. Asså jag var helt ensam i huset och h*n sprang upp och ner i trappan hela tin. Otroligt äckligt så jag blev ju bara räddare och räddare. Tillslut orkade jag inte höra på det mer så jag fick ju be rakt ut att de ska lägga av. Såklart kände jag mig dum, men det funkade.

Däremot efter att ha kollar massssssa på "det okända" så får du inte gå till överdrift. Då menar jag att du inte ska ställa dig och "kalla" på andarna eller något sånt, för då blir det bara värra. Det borde räcka med en mening, annars tror jag du ska kalla på ett medium.

good luck! C: