TV: "Supernatural"
Någon som har sett serien "Supernatural"? Jag råkade komma in i ett avsnitt i går och har inte bestämt vad jag tycker om den än. Tänkte se på pilotavsnittet via Blinx.com senare i dag. Den handlar tydligen om två bröder som jagar demoner och letar efter sin försvunne far.
Någon som gillar den? Inte gillar den? Varför?
Jag har sett den och jag jag gillar den skarpt, tycker man dessutom om Sagan om ringen, Harry Potter och liknande filmer så tror jag att detta blir en given serie att följa.
Givetvis är det ingen serie för den som vill se intellektuella filmer men vill man slötitta och drömma sig bort i fiction så är den jättebra.
Jag har sett alla avsnitt och tyvärr blir det som med de flesta långlivade serier, de överlever sig själva till sist.
Supernatural rekomenderas
.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag tycker inte om den direkt, men några av sönenra ser på den ibland…jag tycker att den är "amrikaniserad" …men det är en bra aktionserie om det nu är det man vill se.
U R us
Jag tyckte det var bra, men att det ballade ut när det blev så religiöst och koncentrerat på slaget mellan gud och lucifer.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag har sett den från början men ser den inte mera. Precis som Skogsälva så tycker jag det är för mycket av vad den kristna kyrkan ser som ont mot gott.
Från början handlade den om personer som behövde hjälp med besvärliga andar och demoner. Därför var det väldigt varierande från avsnitt till avsnitt. Och då var den riktigt bra!

Jag älskar serien och en del saker är de inte så himla långt borta ifrån sanningen. _De har go humor! Följer serien!
Alis volat propriis