Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 3136 ggr
Tatsu
0

Orb eller ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags fotade min dotter och jag lite nyheter för webbutiken mm.
På en jacka blev det först en liten "orb" och nästa kort hon tog blev det en stor ljus ring.
Har varit en del konstigheter både hemma och på jobbet igen så det kanske är någon som vill något.
Ska prova och fota på ett ställe på affären där det har varit jätte konstigt, kan inte stå där för jag blir så yr i huvudet.
Jag vet att ni är less på Orber och diskutioner om damm eller inte men jag tror i alla fall att det är energier, vore det damm borde det synas mer "dammkorn" på korten.

Tatsu
0

Nästa kort.

(Alla andra kort syns ingenting på)

Tatsu
0

datorn är så trög, jag ger upp godnatt

chik
0

Tatsu!!!Skulle kunna tänka mig att det är en Orb.Men är lite osäker. För jag ser inget i den

Kan vara att jackan tar för mycket från den…

Många gånger så ser jag så tydligt något i dom.

o i bland så är dom tomma…

Men något som jag tycker är intressant…

Något som man kan försöka tänka på är ju om man kände något speciellt, runt om kring när man tog kortet.

Men oftas så kommer man kanske inte i håg det.

Fin Jacka.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

SkepticTank
0

Jo, nog är det orbs alltid. De uppstår när man fotar med blixt och en dammpartikel nära kameran (ur fokus) lyses up av blixten.

chik
0

Välstädat där!! bara ett damkorn.Bra jobbat…

Ber om ursäkt. kunde inte låta bli o skriva.Fy Mig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

FilipSoderholm
0

Ett tips för frågor om bildartefakter är att fråga på systersajten http://foto.ifokus.se/, där kan dom säkert en massa om sånt här!

me73
0

Kan detta vara ett dammkorn? bilden är ju större eg men det finns inget annat sådan på den, på bilden som togs direkt efter har det förlyttat sig en bit ner och ändrat form och karaktär, även på det fotot är det det enda "dammkornet" på bilden.. vet att "orber" för det mesta är dammkorn men det här musse pigg-liknande lilla fenomenet ser helt annorlunda ut än vad det brukar, den på andra bilden är mer lik de vanliga "orberna" förutom att de brukar vara helt runda.. Det fanns inget bakom eller i håret som kunde reflektas.. bara lite nyfiken på andra synpunkter

me73
0

den andra bilden

me73
0

*puff*

JonasDuregard
0

#7 Om du vill att man skall bedöma någon slags fenomen i ett foto kan du så klart inte köra ett Photoshopfilter på den först. Om du vill anonymisera så kan du klippa ut den del av bilden som är relevant och visa endast denna.

/J

me73
0

men det gör väl ingen skillnad om jag klippt bort eller suddat ut det som är runt om? Det väsentliga syns ju.. Du får utgå från att jag är ärlig istället ;)