Ond ande?
Jag har nu i 2månader upplevt att någon bevakar mig i mitt rum.
Igår när jag skulle sova så kändes de som någon höll fast mig när ja låg på sidan.
Kändes liksom instängt ..dålig energi med andra ord.
Så det slutar med att jag inte kan somna och går och lägger mig ute i soffan.
Somnar direkt och i drömmen var jag tillbaks inne i mitt rum och låg i sängen, på fotändan av sängen där fick jag se en ande, en manlig ung kille mellan 20-25år. Såg ut som han var ifrån en annan tid. han hade en vit skjorta ,brunabyxor, kort brunt/svart hår.
Jag frågade då om han var god men han skakade på huvudet, så jag frågade om han var ond så nickade han.
Sen vaknar jag upp ur drömmen,så nu är frågan hur jag ska tolka drömmen om de är den dåliga energin som är i mitt rum eller om det bara var en dröm?
Hej.
Jag tror inte han är ond. Han vill bara ha uppmärksamhet ifrån dej och vill säkert ha hjälp med att komma över till andra sidan.
Du känner det så eftersom du blir rädd…Och då känns det som om han är ond.
Kan du få kontakt med ett medium som kan hjälpa honom med det han vill ha hjälp med?
Kram

okej tack för ditt svar:) vet du några seriösa medium?
svårt att veta vilka som är seriösa:)
Kolla denna listan ovan så kanske du hittar nån nära dej. Alla är seriösa.
Det är mycket osannolikt att det är en ond ande, eller en ande alls för den delen. Det kan vara klokt att försöka med de metoder man kan testa själv innan man lägger ut pengar på t.ex. ett medium.
Tänk på att det bara var en dröm, man drömmer många konstiga saker.
Jag tänker att det istället är viktigt att fokusera på det konkreta problemet - att du inte kan somna i sovrummet. Ett första steg mot lösning kan vara att försöka slappna av inför faktumet att du får sova på soffan ett tag, att man jagar upp sig för en sådan här grej gör sällan att det blir bättre. Sedan kan du ju pröva att lägga dig i sovrummet endast när du är supertrött, alt. sätta ett alarm när du lägger dig i soffan och när det ringer gå till sovrummet. Kanske somnar du så fort att du inte hinner jaga upp dig, och efter några sådana pass kan även oron vid sänggåendet minska.
Hoppas det blir bättre! Vet att det inte är roligt med sömnlöshet.

visst konstiga drömmar brukar jag ha men detta kändes annorlunda.
Haft många drömmar som har handlat om andra sidan bla annat min häst som dog för ett par år sen.
Men iallafall han kanske inte är ond då så får försöka meditera för att se vad han vill.
Just nu får jag den känslan att han är en väldigt nära vän, men vet inte om det är ifrån detta liv eller om de kanske är från ett tidigare liv? eller om det är en nära vän till någon av mina kompisar?
Nyfiken är man nu:)
Det låter i alla fall bra att försöka ha en positiv inställning, lätt att spä på rädslan annars. Det kan också vara bra att tänka att det kanske inte finns en total sanning om vad den drömmen ville säga dig, och att du själv är den person som har störst chans att finna mening i drömmen. Lycka till!

Under alla år jag jobbat som Medium har jag alldrig stött på ngn ond ande däremot så har jag stött på vilsna själar som inte gått över till andra sidan men inte är dom onda utan dom är rädda har en fruktansvärd ångest så dom är väldigt obehagliga att känna av.
Men det är så ytterst sällsynt att man stöter på en vilsen själ.
Hade det varit en vilsen själ så hade du upplevt helt andra saker och då hade det inte hjälpt att du bytte rum.
En vilsen ande dyker inte heller upp helt plötsligt utan skulle i sådan fall varit i din bostad redan då du flyttade in så då borde du märkt av den långt innan och inte bara när du ska sova utan dom är där dygnet runt.
Detta med att du kände dig fasthållen under sömnen är inte ngt ovanligt finns t.om ett namn på detta som jag inte kommer i håg.
Man kan under sömnen koma i ett stadie i djup avslappning vaknar du hastigt i detta stadie kan det kännas som man inte kan röra sig att man är helt låst.
Vilket har hänt mig vid ett par tillfällen utan att ngn ande varit närvarande överhuvud taget.
Har även hänt mig under Meditation.
Så allt behöver inte vara ande världen.
Lasse
Att känna sig fasthållen kallas för: Sömnparalys 
Jag kan dessutom bara hålla med ovanstående talare.
Försök ALLTID finna de naturliga förklaringarna innan funderingar på andevärlden kommer in i bilden.
Vi människor skapar oerhört mycket själva med hjälp av våra tankar, drömmar och sist men inte minst, rädslor.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/