Varför just trappor?
Har hört och själv vart med om att i just trappor händer det mycket.
Jag har tagit upp detta innan för länge sen men hittar inte den tråden.
Varför är det så mycket energier i trappor?
Nån som vet?

Nu kanske jag förstår… Inget svar men ….
Har alltid haft svårt med trappor, känner mej förföljd o allmänt obehag för de flesta trappor. Har varit så så länge jag kan minnas.
Kan ju bara vara en fobi ev.
Har aldrig hört att det finns mer energi där men ska bli intressant o höra om nån har nåt svar på din undran.
Jag känner med oftast obehag i trappor. Känns som om nån flåsar mej i nacken. Speciellt när man går upp.
Ja det här är lite intressant faktiskt. Har själv ofta känt obehag i trappor men aldrig funderat över varför.
Jag funderar lite på det här med dimensoner…om vi nu lever i flera överlappande dimensioner så kanske det kan förklaras med det.
Jag menar om astralvärlden existerar sida vid sida med den fysiska världen så kan ju trappan vara en slags portal en transportsträcka upp och ner…
Sedan tänker jag på… vad symboliserar en trappa… kan det vara så att symboliken är lika viktig som funktionen för den astrala världen?
Bara en tanke…
Oj, jag trodde jag var ensam om det fenomenet. Jag känner likadant och som Mia säger speciellt när man går upp för trappan känns det som att någon smyger med tätt bakom en.
Men varför, ja jag vet inte.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Kan vara så att dom brukade kanske gå i trappor när dom ska upp till lägenheten när dom levde. Gör de efteråt dom har gått bort också och ska upp till sin lägenhet.
Eller Om det är enbart i trappor som man hör ljudet hela tiden och ingen annanstans. Så är det minnen som är där. Spår som dom kallar de. Om jag nu inte har fel för mig

Men om man aldrig bott i lägenhet då? Och inte de närmsta bortgångna heller gjort det…
Skönt att höra fler som tycker trappor är jobbiga. Har aldrig förstått varför jag känner som jag gör….ibland vill man bara springa fort som f-n.
Intressant o höra fler teorier.
Trappor.
Pratar vi om Trätrappor??
För i en trätrappa så blir det ju ett ljud…-Akustik.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag pratar om både trä- och cement, stentrappor…
Handlar det om allmänna trappor, tex. i hyreshus så är det givetvis mer energispår där än i ett rum i en lägenhet.
Å andra sidan så är det inte mer energispår i en trapp jämfört med en Biosalong.
Så mitt svar är nej, det är inte mer andeaktivitet i en trapp mot vad det är på andra platser.
Att känna sig jagad och förföljd har med de egna rädslorna att göra.
Kanske har vi lättare att förnimma vår guide som alltid "hänger" över vår axel *S* men det är bara en vild gissning.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Har själv när jag var mindre (2-3 år) sett saker i trappor. Vi bodde i en villa och jag sa alltid till mamma och pappa att "farbrorn går i trappan" nu när jag tänker tillbaka på det så tror jag att han gillar den trappan för han verkade inte vara "låst" eller upprepa exakt samma saker hela tiden (visst kallas dom som gör det gengångare?) för ibland märkte han mig inte och ibland kunde han vinka och le.
Vad häftigt Jon95 
Trappor kanske är nån slags port eller övergång för de?
#11 Nej, trappor är inte mer portar eller övergångar än andra platser är, det är inte mer speciellt med trappor än andra ställen mer än att en allmän trappa beträds av fler människor, därav fler energispår samt att energin känns mer koncentrerad eftersom en trappa oftast inte är luftig.
Vad är förresten Portar och Övergångar, jag ser att det skrivs om dem ibland men det är sällan eller aldrig medium som pratar om det (mer än någon enstaka).
Jag är tämligen säker på att en "öppen" trappa, utan väggar inte alls upplevs så energirik som en trappa med väggar.
Alltså är det inte mer häftigt eller konstigt att möta en ande i en trapp mot att möta den i ett rum eller i skogen, det är slupmen som avgör vart det sker.
Att man känner sig förföjld har nog mest med egna rädslor att göra.
I en trång passage är man ganska utsatt.
Ni som känner er förföljda i trappor har säkert samma typ av känsla i trånga gångar.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag kan bara hålla med…det händer mycket i just trappor. Man hör ofta steg. Har man (o)tur när man går i trappan i Borgvattnets prästgård så kan man fastna på 7:e trappsteget (tror det var 7:e om jag inte minns fel) Men många har iaf fastnat där…
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"