Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 11088 ggr
izabella3
7

Erika Andersson Vs Benny Rosenqvist

Vad har ni för erfarenheter om dessa? När jag först fick uppleva Erika första gången så tyckte jag att hon kunde beskriva människorna från andra sidan väldigt bra. Budskap kom fram och man kunde ställa frågor som man kunde relatera till. Andra gången kändes mer som en repris, fast med nya människor. Hon gav nästan samma beskrivningar om personer som från första omgången. Många va glada, sociala m.m Information som nästan alla kan relatera till. Ingen fick något konkret som var unikt för just den personen som kom igenom. Till en mamma som förlorat sin dotter sa hon. "Din dotter hälsar till dig att du är väldigt vacker, tro inte något annat. Kvinnan började att gråta, men helt ärligt klart det känns härligt att få den informationen. Men det är ju inget bevis. Sen frågade någon var flickans tavla hängde. Erika svarade i hallen eller i vardagsrummet. Vad brukar annars tavlor hänga? Först när mamman berättade att hennes dotter även hade blivit mamma före sin död, då började Erika berätta o barnet hon såg.

Vi var 20st på seansen och alla är lika missnöjda nu i efterhand. Att berätta för någon att hennes mormor är glad, tycker om att jobba med sina händer är för tusan inget bevis på att man har en viss förmåga. För säg de morföräldrar som inte tycker om att sticka, laga mat, virka m.m. Jag har blivit bombaderad av mail från de som var på seansen. De vill ha pengarna tillbaka. 6000kr för 2h är att ta i tycker jag. Utan kvitto dessutom. Min vän förlorade sin far i Tzunamin. Hon såg ingenting som hade med hans död att göra. Beskrev honom väldigt dimmigt som hon inte kunde relatera till. Hon gissade på en olycka, bilolycka.Någons mormor fick helt fel beskrivning av sin dotter. Min vän fick en beskrivning om sin far som var så diffus att det kunde stämma in på vem som helst. Tíll och med jag tyckte att det stämde in på mig.. Det jag menar är att om man har ett behov av att tro så gör man det. Jag vill så gärna. Men nu i efterhand när alla blev så besvikna så kan jag inte vara den enda som går och tror på hennes förmåga när ingen annan är överbevisad. Vill höra andras åsikter. För det går inte att skriva något på hennes hemsida som inte är positivt. Då publicerar hon det inte.

Har även varit hos Benny. Han läste i mina kort och beskrev mig ganska bra, Men de gånger då det inte stämde höll jag med ändå. Det är lätt att beskriva en person som utstrålar glädje genom sina ögon, starkhet genom sin hållning m.m Han spann vidare på det jag sagt. Han frågade om jag hade barn. Ja sa jag. Det är en pojke sa han? Nix, en liten tjej. Ja det ser jag nu att det är sa han. Du kommer att få ett barn till det kommer bli en pojke. Men det kan också bli en flicka. A-Fan. Vad skulle det annars bli. Han beskrev min man,men hela tiden frågade han mig, stämmer detta? Jag höll med och då spann hann vidare på det. Rent nonsens om du frågar mig!! Sen frågade jag honom om några släktingar. Det kunde han varken se eller svara på alls.
Kontentan av det hela är att om man tror på det och mår bra av att ha en tro så klart att det hjälper. Men nu när jag läser deras svar på läsares frågor så är det grymt diffusa och dimmiga!

Erika-A
0

Det står ju Erika-A under min bild men mitt namn är Erika Andreasson och jag håller till i Borås. Vill inte att det ska bli några förvecklingar här…! Flört
Hoppas du får svaren du söker. Jag har själv aldrig varit på seans med någon av dem.

Erika Andreasson

Zimbasson
0

Varför togs tråden borts?

Kan någon svara? Får man inte skriva vad man tycker? Inga pesonangrepp är ju gjorda.

Det är ju synd om er att ni behöver betala så mycket pengar för en sådan dålig seans. Jag skulle krävt pengarna tillbaka. Om ni är så många som är missnöjda så måste det varit en grymt dålig sitting.

Men det är ju många som vet att där är stora pengar att tjäna, så klart att många utnytjar människors svagheter.

Lycka till

izabella3
0

Puff : )

Eija
0

Va tråkigt att ni har fått så dåliga svar på era förhoppningar….och 6000 kr….Förvånad, vad var det för seans, är det en privat  eller vaddå!…jag har då aldrig varit med om en sån dyr seans…fast jag är ju en gröngöling och har bara varit på mest storseanser..och där har jag aldrig betalat över 200 kr….så om man inte är nöjd så är det ingen katastrof….

För visst har man råkat ut för helt kassa medium, helt klarr….men det är ju så med allt…

Men sen så kanske det inte är så smart att gå ut med namn på personer utan att dom har en möjlighet att ge sitt svar på det hela….förstår du…tror t o m att det är mot reglerna med….

Men visst förstår jag din besvikelse….men jag tycker som Zimbasson, kräv tillbaka pengarna…för jag tycker ju att det är i deras eget intresse att dom gör ett bra jobb och får ett gott rykte…

Eija

goranklingan
0

har själv varit hos både Erika och benny!!!

båda var säkra och bra en av dom bättre men säger inte vem nu..

ang priset som disskuteras så 6000 sek hadde varit ohövligt mkt om det varit en person men det framgår att det varit över 20 st verkar det som och delar man 6000 på säg 20 personer så verkar inte det farligt ?

Om erika varit hos vederbörande så skall ju även bränslekostnader till och från stället räknas eller ? och det ingår i priset säkerligen och jag tror inte en sekund på att ett medium mitt i blickfånget tar detta svart!!

jaja jag har bara positivt att säga om erika och benny också för den delen.

MVH

Göran

izabella3
0

Milersättning skriver du. Vi bor nästan grannar :)  Du kan inte läst vad jag skrivit Göran. Första senasen var bra med Erika. Andra en repris-Stor besvikelse. Rena gissningsleken fråm hennes sida!!

De som är mediala tar säkert lika mkt svart som en byggare om tillfälle ges

LD50
1

izabella3:

Var villkoret för priset att det var utan kvitto?

LoveOfNature
0

Jag kan starkt rekomendera Terry Evans! Jag har aldrig varit på något med Erika eller Benny men Terry är helt underbar! Vilken människa! <3

[mossquinnan]
0

Ursäkta min fråga här och nu..men hur kan du mena att du betalat 6 tusen kronor för 2 timmar??

Denna kommentar har tagits bort.
yamher
1

deras syn i tidningen är ganska vag o för mig aningen missvisande. Jag önskar att de åtminstone kunde hänvisa till "Jag tror att …." eller "detta är min syn" istället för att i publicerat material säga att "så här är det".

Alis volat propriis Oskyldig

eggebanroth
0

En tycker si o den andra så. Så är det med allting. Det finns inget rätt eller fel. Ibland gissningslek ibland inte. Där finns absolut ingen som är bättre en ngn annan . När man tror i förhand så blir allting rätt. När man börjat tvivla så blir allting fel (pengarna tillbaka attityd).

Därför ska man nog inte döma oavsett hur vi uppfattar saker o ting.

Egge

[mossquinnan]
1

Döma kan man ju göra om man vet att något är helt fel..

Även fast man kanske inte alltid måste säga det högt..

Men jag kan känna *personlig åsikt*

Att betalar man 6 tusen för 2 timmar så e man ute på för djupt vatten..detta är ej seriöst

[Solenn]
0

# 13

Varför ska man inte kunna säga det högt om man tycker nåt är fel? Säger man vad man tycker och talar om varför man tycker det är fel kan andra säga vad dom tycker. Klart man har rätt att säga vad man tycker.

# 12

Det är väl inte att döma om man säger det man tycker. Om man tycker nånting och inte säger har man dömt för då har man uteslutit möjligheten att man har fel. Säger man det högt kan andra lämna sina åsikter och man kanske får anledning att ändra sig för andra kanske säger nåt man själv inte tänkt på. Är man däremot konflikträdd är det lika bra att hålla tyst för då är nog risken stor att man tar andras tyckande för kritik och påhopp utan att tänka på att alla har rätt att tänka det dom vill och att tyckandet inte riktar sig till en person.

[mossquinnan]
0

Jag skrev att ..

Även fast man kanske inte alltid måste säga det högt..

Och så tycker jag..:-)))

Det är mitt valGlad

[Solenn]
0

# 15

Glad Visst gör du som du vill jag förstår bara inte varför man inte kan säga vad man tycker om man tycker nåt är fel.

[mossquinnan]
0

KyssMan måste inte förstå allt heller goaste du *L*

eggebanroth
0

Det är naturligtvis inte fel tycka vad man vill. Åsikter är ju bra att ha. Annars hade blivit väldig ensidigt o planstyrd samhälle.

Men hur vi en vänder o vrider, vi påverkas man mycket av vad vi tror. 

Om jag inte tror på att det finns typ andar o går till ett medium som säger sig se andar. Resultat hos mig är att jag blir missnöjd o tycker det vara ren s--t.

Då han man redan från början förutfattade meningar.

Tror man på det är allting bra, det stämmer , allt vad man sa var pitt i prick.

Detta fenomen uppenbarar sig i Tv bl a.

Att det finns andevärlden o att det existerar . Är en annan femma.

[mossquinnan]
0

Jag tror på det jag känner och har upplevt..har inte alltid gjort då jag var yngre men nu har dom flesta pusselbitar fallit på plats:-)

Långt ifrån alla kanske jag ska tillägaOskyldig

Men jag vet att det finns duktiga medium..och även om jag inte trodde på dom..*nu gör jag det*

Så skulle jag ändrat upfattning om mediumet sade saker som var sanna för mig..typ riktigt pricksäkra saker som  bara jag själv vet om..utan att leda in mig på falska spår och gotta sig vidare i dom.

Du tex egge har ju prickat in många lustiga sanna saker ang mig *L*

Men står fortfarande fast vid att 6000 för 2 timmar e hutlöstSkrikandes

eggebanroth
0

Visst är det åt skogen helt o hållet. Men man tar ju själv ansvar ifall man går på det.

[mossquinnan]
0

Att betala menar du eller ? *S*Cool

eggebanroth
0

Att betala så mycket ja. Men man avgör de själv.

kram

[mossquinnan]
0

Ja guud så stolligt d kan bli hahaTyst

[Lynx76]
0

Jag som tänkt boka en tid hos Benny… nu vet jag inte om jag vågar det efter att ha läst detta =(

[mossquinnan]
0

Låt inte mig skrämma dig kära Lynx..

Personligen känner jag inte alls till Benny…så det är fel av mig att skriva det jag gör kanske..Den stora haken är fortfarande dessa stora summor pengar..Jag har för övrigt ingen aning alls om hur mycket en sittning kostar..skulle vilja få lite mera svar om  ni andra och även medium anser att 6000 för 2 timmars seans är rimligt..?

Jag har själv ingen aning nämligen.

Egge menar på att det avgör man sjä.lv..och d..kan jag hålla med om men bara ifall jag fått ett kostnadsförslag innan..det är iaf en månadshyra för mig *L*

3 tusen kronor i timmen är en skaplig inkomst=24 000 för 8 timmar.

Tankar tankar tankar.

Dom flesta mediala utbildningar tar ca 4.500 -4.800 för torsd till sönd..

Då ingår ju även mat och logi…..

[asamaria]
0

Har träffat Benny för ca 2 är sedan. Det han sa stämde klockrentGlad

Och jag instämmer om att man väljer själv vad man vill betala. Man ska gå till den som känns bäst för en.

Kaffemugg
1

Ett tips är att läsa på och lära sig de tekniker som exempelvis illusionister använder för att skapa övertygande läsningar, cold och hot reading är väl rätt mycket grunden. Även så kallade Barnum-uttalanden kan vara luriga att genomskåda. Allt detta finns att läsa om på bland annat wikipedia. Skulle man sedan märka att ett medium man besöker använder sig av dessa tekniker är det bara att sluta gå dit och leta upp ett nytt mediumGlad

OBS! jag säger inte att alla medium använder dessa tekniker, men det är bra att veta hur dessa tekniker fungerar så kan man skydda sig mot att bli lurad av eventuella fuskepellar.

eggebanroth
0

Jag har demonstrerad" här på sajten oxå. Inte för att jag är ngn speciellt.

Flera har intygat klockrent resultat.

Men att utnyttja människors sorg eller traumatiska situationer o ta ocker betalt är rent ut sagt skamligt.

Kan man sedan säga att man är ett medium o ser andar köper inte jag i af.

[mossquinnan]
0

Det är det fulaste man kan göra tycker jag..

Utnyttja andra människor för egen vinning.. Fyy f…n rent ut sagt!

Tack för tipset kaffemugg:-))

[grinda]
0

Är det någon som vet om det var 6000 per person eller för hela gruppen ?

Var det per person så är priset hutlöst! För hela gruppen helt OK.

[mossquinnan]
1

grinda ja jag håller med..men man får ju aldrig något svar på detSkrikandes

Och visst får man själv avgöra hur mycket pengar man vill hosta upp..

Men just ang denna tråd om..ett jäkla tjat *S* 6000 för 2 tim..

Eller var det för hela gruppen..????

Vill veta

[grinda]
0

Ja eller hur…vill oxå veta - det har ju ännu inte framgått om det handlar om 300 spänn per person så är det ju inte mycket… sextusen däremot…