Tredje ögat
Är det någon som kan berätta lite mer om detta? Måste detta vara öppet för att man skall kunna utveckla kontakt med andevärlden, hur går man tillväga för att öppna det, är det farligt?
Om man mediterar kan man få kontakt, kanske redan första gången. Man möter sin andliga ledare. det kanske är bra veta, det är resultat av bönen i sig själva. Ett högre makt möter i ens eget tempel (tredje ögat) Det är oerhört svårt veta ställningen, om man inte framkallar det inre jaget. Om man felar att använda vad som ges under meditationen ,kan kroppen komma att reagera. men farligt är det inte. Man har den fria viljan hela tiden.
H/Medium
Hej Medium.
Nu är det så här, att nu förstår jag inte igen
Vad menar du med det du skriver?
börjar känna mig riktig pinsam med mitt oförstående men det bjuder jag på
/ Eva

Tredje ögat är ett chakra som finns mellan ögonbrynen. Meditera en stund och föreställ dig att tredje ögat är en blomknopp i indogoblå färg, bladen öppnas till en utvecklad blomma. För att stänga det gör man på samma sätt fast blomman blir en knopp igen. Det är inte farligt!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack för svaren! Läste någonstans att om man väl öppnat tredje ögat så kunde man inte stänga det igen. För att öppna det så lade man tungspetsen mellan tänderna och sade något i stil med thoe medan man blåste ut luft. Testade detta i bilen på väg hem från jobb och började skratta då jag kände mig aningen löjlig!

Hej Millis!
ja du,tack för ett gott skratt. Tredje ögat står ju oxå för klarsynthet.Kände så väl igen mej själv i det du berättade,har provat samma variant,men fungerade inte då jag kände mej lika löjlig som du gjorde…..

Har man det tredje ögat öppet som barn? Jag kunde se auror som barn och trodde att alla såg likadant men nu när jag är vuxen så vet jag inte alls hur jag gjorde aller när förmågan försvann?Jag minns en gubbe som sparng hemma vid min mamma och fjäskade han var brun mest runt om. Vad betyder det?

#6 Som barn är vi naturligt öppna i våra sinnen, sedan är det så mycket annat kring oss som händer och då stängs det mer eller mindre.
Elisabeth

Hej Susanne!
Det bruna står för egoism,matriellt tänkande och en aning snålhet…*L*
Vad kan man uppnå med det Tredje Ögat??
En oförstående och nyfiken // Shintaida

Tredje ögat står för Intuition,Klärvoajans och Medialitet.Du kan med tredje ögat även se auror och dess färger.För att träna upp det så läs Elisabeth´s inlägg lite ovanför här!
Jag försökte att öppna upp mitt tredje öga igår. Blev så yr, fick ont i huvudet och började att må illa. Så lite som fladdrade förbi men kan inte riktigt säga vad det va. Jag kände att jag måsta sluta för jag klarade inte av det. Är det så här i början innan man har vant sig??

Lightworker, hur gjorde du när du försökte öppna ögat? när jag körde den där thoe (eller vad det nu heter) metoden så fick jag också ont i huvudet. Men när jag använder mig av Elisabeth´s metod så känns det bra.
#12 jag gjorde som elisabeth skrev. Jag ska försöka igen och se om det blir samma sak då.

#11 Jag uppfattar att du har blivit öppnad för snabbt vilket kan orsaka dessa symptom. Nästa gång kan du be din guide om hjälp så att du öppnar upp i en takt som känns bra.
Elisabeth

Jag måste ha varit katt i ett tidigare liv, eftersom jag är nyfiken som få… Jag blev ju tvungen att testa jag också… Funkar riktigt bra om man kör "blomknoppsmodellen" tycker jag, fast jag tror inte det var nån specifik färg. Tycker det känns lite mer mot vänster sida än just mitt i..??…Gör jag fel eller??

#15 Nej du gör inte fel. Tredje ögat är ett stort chakra så det du kände mer på vänster sida är att det chakrat arbetade mycket där när det öppnades upp.
Elisabeth
Jag hade ett Medium hemma hos mig för ett bra tag sen som ville stänga mitt tredje öga. Hon andvände handen och fingrarna mellan ögonbrynen och gjorde nåt. Men kan jag då nu "öppna" upp det igen om jag vill. Eller är det inte bra att stänga och öpnna sådär?

#17 Varför stängde hon det på dig? du kan själv öppna och när du är klar stänger du igen det igen.
Elisabeth
Nu har jag provat att öppna igen. Det gick bättre denna gång. Tog det lugnt, blad för blad. Jag såg en Blåklint medans jag öppnade bladen. Kände lite runt mina ögon och pannan. Sedan fick jag se en tjej med långt ljust hår, runt 40 år. Har aldrig sett henne tidigare. Hon försvann lika snabbt som hon visade sig.

#19 Vad roligt att det gick så bra nu och att du fick se en tydlig bild, GRATTIS!!!
Elisabeth
Hon sa att hon ville stänga det för att hon inte tyckte att jag var redo eller kunde hantera det ännu. Det var ungefär ett år sen.
Nu har jag en liten fundering. Jag har glasögon alltså en obalans i tredje ögat. Kan detta påverka min öppning av tredje ögat??

#22 Nej den vanliga synen är ingen obalans i tredje ögat.
Elisabeth