Godförmiddag 2 december
Här är så kallt så man fryser till och med inomhus.
Jag har en liten historia som jag skulle vilja berätta och jag vill gärna att ni ger er syn på saken, det gäller både er som tror på ÖN och skeptiker, för jag vill gärna veta vad ni tror.
Förra nyårsafton så hade vi en liten bjudning för vänner hemma och jag hade dukat fint och satt fram massor med värmeljus på bordet samt i kandelaber och även fyllt en spiral med ljuskoppar som jag har hängande på väggen i det rummet vi skulle äta. Det var totalt 32 ljus. Det var bara en kvart kvar tills gästerna skulle börja droppa in och jag ville att det skulle vara ljust och fint när de kom så jag tänkte att det är bäst att jag börjar tända ljusen, det brukar ju ta en stund att tända så många ljus, eftersom det går åt många tändstickor till 32 ljus.
Det som hände var att jag drog eld på stickan (en vanlig sticka modell liten) och började tända det första ljuset, fortsatte med andra, tredje, fjärde, femte, sjätte (då började jag tycka att oj, vad många jag lyckades tända på en sticka) men det märkliga var att jag lyckades tända alla 32 ljusen på en enda sticka och fick till slut blåsa ut lågan. Döm om min förvåning, det var bara toppen på stickan som brunnit, det var som att jag bara dragit den längs plånet och blåst ut elden direkt.
Vad tänker ni om detta?
Hur kan det vara möjligt? Jag är även öppen för vetenskapliga förklaringar.
Hej,
Vad underligt…
De brukar ju verkligen inte brinna länge…man hinner knappt tända två ljus ju.
Kramar