trösklar
jag har en liten fråga… har trösklar i ett hem någon betydelse?
Har bara gått och funderat på varför min ena katt väldigt gärna ligger ovanpå trösklarna -det verkar ju inte som det mest bekväma stället att vila på. Oftast är det tröskeln till vardagsrummet, där ligger han varje kväll, men har även sett honom ligga mitt på tröskeln in till köket.
Katter drar sej till curry-kryss.
Du kan ha ett just på den trösklen.
Jag har noterat att mina pekare alltid ger utslag just vid dörrar (och trösklar då) här hemma. men jag har ingen aning om varför.
Kan vara el draget runt dörrar etc, som dina pekare reagerar på?
Ja det kan det vara. Men det finns ju el i vartenda hörn i hela huset. Om pekarna gick igång på el så skulle de gå i spinn överallt.. men det gör de inte.
Ok, då vet jag inte. 
Inte jag heller - de bara snurrar som om de har ett eget liv. Vissa ställen är alltid samma och andra kan variera från gång till gång
Min mor fick nytta av pekare då vattenrör krånglade i köket, så hantverkarn gick å leta vattenrör med pekare innan han började bryta upp golvet. Gammal kåk (ingen ritning finns kvar). Sen bor hon uppåt i landet. Där gör vissa hantverkare så. 
Jo jag vet dom är bra med vatten. Jag hittade med hjälp av pekarna en vattenkran på tomten som gubben hade sökt i flera dagar. Det var faktiskt lite kul. jag följde dem över en stor gräsmatta för att hamna i gäststugan och sedan tog det stopp vid väggen. Nästa dag hitta gubben kranen ute på andra sidan samma vägg 
he he he..