Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4379 ggr
Zynell
0

"Din pappa är död".

I natt drömde jag en annorlunda dröm.

Jag och min son gick ned till Centrum för att handla. På väg dit tänker jag att han borde vara i skolan.

Sedan är vi plötsligt i mataffären. Vi har samlat på oss de saker vi behöver och går mot kassorna. Vi ställer oss i en kö och när vi kommer fram ser jag att en skylt där det står "smalkassa" så vi betalar bara för min sons tyggummi. (Snabbkassa heter det nog i vaket tillstånd, men inte i drömmen.) Kassörskan böjer sig då ned och säger till min son:

"Vet du att din pappa är död?"

Varken jag eller min son bryr oss särskilt mycket.

Jag säger då till kassörskan att vi borde gå till den "feta kassan".

Då ler hon hemlighetsfullt mot mig och vi börjar gå mot den "feta" kön, dvs den kassa vars personer har handlat mycket.

Vad kan det här ha betytt??

[nelly104]
0

Jag har ingen aning vad det kan betyda… jag antar att du redan har googlat lite på drömtydning?

[nelly104]
0

Jag har kollat i min "spådomsbok" där står det så här: "döden- är det din egen väntar en förbättring. Är det någon annans förebådar det en födelse." Fast jag förstår ju att det står olika nästan överallt angående drömtydning, men jag hoppas att det var till lite hjälp.

Zynell
0

Jo jag tror också att döden står för någon slags förändring i livet. Kassorna i affären kan ju representera det också. Dvs att gå från den "smala" kassan till den "feta" kassan - kanske betyder det mer pengar i samband med förändringen? Hm … Vore inte helt fel. Flört