Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 5626 ggr
Slugger
0

Tyda ringfenomen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotot med den "mintgröna" cirkeln nära min charmige son förbryllar mig. Från att det varit någon slags vit beläggning på stället där cirkeln syns. Till en diffus grå skepnad framträdde. Strax därefter framträdde en slags "mintgrön" ring och efter en stund dess nuvarande form av en inner och yttercirkel ca 1.5 cm i diameter.

Fotot togs utan blixt. 2 foton skrevs ut på skrivaren. Inget bläckspill. Det andra fotot ingen förändring har legat i ett annat rum. I köket där fotot togs har det legat framme på köksbordet. Där har jag därefter kännt någon slags energi. Från en krypande känsla till ren "gåshud" precis nära microvågsugnen då jag ställer mig där. Nära platsen för min fotografering. Jag har inte elallergi eller kännt "rysningar" tidigare nära micron.

Tacksam för kommentarer

Bjoern
0

Fotot har legat framme i köket. Det är inte bara nått skit som hamnat på foto som påverkar det?

Slugger
0

Nej, så är inte fallet. Jag är visserligen ny på forumet. Men skulle inte skriva detta inlägg, om jag ens misstänker nåt skit på fotot som påverkat det. Därför önskar jag seriösa kommentarer.Glad

Bjoern
0

Men den "vita beläggningen" fanns på fotot från början?

radio
0

Slugger: Önskar du någon form av pseudovetenskapligt svar? Jag har i så fall en teori.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

[marion69]
0

Finns ringen bara på fotoutskriften, eller även på fotot i datorn?

Slugger
0

radio: Jag är mottaglig för olika teorier i detta forum. Har en öppen attityd till det okulta. När jag emmellanåt går till fönstret nära microvågsugnen så känner jag en knottrig, rysande känsla i kroppen. Har fått gåshud flera gånger vid platsen där fotot togs. Endast där.

Är ej elallergiker.

marion69: Ringen finns bara på fotoutskriften

Har hört talas om Orber. Men kan den ta sig denna färg och form. Samt att man får en rysande känsla vid platsen där fotot togs om det är detta fenomen?

Flera inlägg önskas…

chik
0

slugger…Det hade varit bättre om du hade satt in fotot från datan.

har det varit i skrivaren o vänt.

så är mitt svar skräp.

O vad jag kan se så är det en vatten----- o den gröna färgen vet jag inte vad det kan vara.

O det är inte av elakhet vi skriver vad vi ser.

Utan vadVi ser.

Vad tror du själv????

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Woozy]
0

Prova skriva ut på ett torrt papper.

Slugger
0

chik:läs mitt inlägg 1 med fotot av det utskrivna fotot. Förändringen på fotot skedde i köket. Där den låg på bordet nära platsen för fotograferingen. Då skedde som jag skrev förändringen i fotot. Inget skräp i så fall skulle jag inte ödsla inlägg i forum. Det vore naivt och dumt av mig.

Sedan känner jag någon slags energi, då jag får gåshud på den platsen.

Vad jag tror är att en ande eller energi från min bortgångna mor skulle kanske kunna ta sig ett sånt uttryck, eller……..?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Bjoern
0

Även fast radios förklaring är lite långsökt är kanske fukt inte en så dålig förklaring. Den låg ju trots allt i köket där det skvätts en del. Prova att lägg en vattendroppe på nått annat ställe på kortet och kolla vad som händer över ett par dagar. Om det blir en ring där också så vet du ju vad som hände.

JonasDuregard
0

Du borde skrivit tidigare att det rörde sig om en utskrift som sedan scannats in, jag trodde du menade att kortet förändrats i datorn/kameranSkrattande.

Prova att ta lite olika grejer ur kylen och droppa på i lämplig mängd, kanske en droppe yoghurt kan ge önskad effekt (vit beläggning samt fuktskada)? Vilken slags papper rör det sig om? Har du haft något skyddande plast eller glas framför? Vad är de andra prickarna på fotot?

/J

Slugger
0

Bjoem: Konstruktivt förslag, dock så vet jag bestämt att fotot inte "skvätts" ned där den mintgröna ringen syns. Där fanns någon slags "pulverbeläggning" i storlek ca 3- 4 mm som sedan satt igång processen som jag beskrev i inlägget. Så då blir det omöjligt jämföra processen med bara vatten kontra det ursprungliga.

JonasDureg: Kolla mitt inlägg. Du har missuppfattat. Jag tydliggjorde att fotot skrevs ut på fotopapper samt låg framme i köket tills processen med ringen. Efteråt fotograferade jag fotot och bifogade från datorns hårddisk. Ingen skyddande plast eller glas framför.

Som ni föreslår visst kan jag testa med olika substanser vattten, yoghurt etc ur kylen. Dock detta sk "pulver" som jag inte vet vad det var som fanns från början endast på detta kort, gör det knepigt att komma sanningen nära eller hur?

Någon som kan ge ett andligt/ockult perspektiv som motvikt?

Notera, att jag även har en öppen attidyd till nu kommenterade "naturliga" vetenskapliga tolkningar.

JonasDuregard
0

#14 Youghurt var tänkt just för att åstadkomma beläggningen. Om du matar figuren på bilden med pulvergröt så är det en annan utmärkt kandidat, att den gärna kladdar på väggar och tak vet jag med säkerhet :)

Du kan ju också se om vatten skapar den gröna ringen, i så fall har nog pulvret och ringen uppstått genom att vätskan i någon produkt har absorberats av pappret.

/J

Bjoern
0

Men sa du inte innan att det inte var något skit på fotot? Nu pratar du om en pulverbeläggning. Jag förstår inte riktigt tror jag.

Slugger
0

Bjoem: Kritisk ordanalytiker skulle jag villa kalla dig. Måste man "väga alla ord på guldvåg" för att inte du skall kritisk kommentera. Utan att istället läsa helheten i processen och hur jag känner efteråt. Då går det ju bra att bara plocka enstaka ord, alltså "pulverbeläggning eller shit" på fotot och "blunda för resten".

Köper du då hellre "pulverliknande beläggning". Som inte  försvinner genom att skaka eller blåsa bort på fotot? Du anser väl jag borde uttryckt det exakt så i mitt inlägg. Kanske det men jag anser att jag var väldigt tydlig ändå. Det blir väldigt tröttsamt om man skall skriva flera sådana kommentarer. Folk tröttnar ju då.

Bjoem: Om du flyttar fokus lite, ser mera helheten. Genom att läsa hela mitt inlägg med fotot inte lösrykta kommentarer och tolkningar som jag försöker  svara på dina analyitska kommentarer då emotser jag ju din tolkning av:

Hur kan "processen", "förvandlingen" steg för steg i fototots struktur ske som jag beskrivit oavsett oavsett vilken sorts "partikel" eller "beläggning" som fanns där?

**Samt den "gåshudskänsla" jag får just där fotot togs? Försök tolka detta, alltså mera helheten.
**

Välkomnar flera i forumet att kommentera om ni orkar läsa mitt långa inlägg.

-Jon-
0

Det har kommit skräp på utskriften, antagligen någon vätska eller oljeaktigt. Ser även fler fläckar, en på barnets högra kind.

Bjoern
0

Men allvarligt, du tycker inte att du överreagerar lite nu? Jag försökte till och med vara okritisk genom att skriva att jag inte förstod. Uppenbarligen misslyckades jag.

Jag har läst igenom hela och försöker se helheten. Den helhet jag ser är att något har landat på fotot och påverkat det kemiskt vilket orsakar färgförändringen och eventuellt också en skrovlig yta som kan uppfattas som en pulverbeläggning som inte går att blåsa eller skaka bort. Att du får gåshud där fotot togs kan bero på flera orsaker men jag tycker det troligaste just nu är att du får gåshud för att du tror det är något mystiskt eller andligt på den platsen. Du verkar ju väldigt bestämd i att det är så det är och då kan det mycket väl påverka hur du reagerar när du är där.

Slugger
0

Till Bjoern och andra som försökt "spånat" med kommentarer om en naturlig förklaring och att testa med div ur kylskåpet. Jag har nu gjort det på aktuella fotot alltifrån små vattendroppar till skummjölkspulver.

Ingenting av dessa enskilt eller ihopblandat bildar något som ens liknar denna tydliga cirkel med dess "kärna"alltså inre mintgröna cirkeln.

Vatten blandat med pulver blev en oregelbunden kantig form med skrovlig svagt rosa yta som "etsat" sig fast.

Emotser inte flera förslag i detta forum på att testa andra specifika ämnen. Eller ytterligare frågor om mitt tillvägagångssätt att testa. Konstaterar att en (se inlägget) grå diffus skepnad framträdde, till mintgrön cirkel och sedan dess nuvarande form  av en ytter- och innercirkel.Förvånad Mitt antagande utan att ha belägg för det är att något oförklarligt hände.

Är det någon på forumet som sett något liknande med inner och ytter cirkel i färg som ni inte funnit naturlig förklaring på? Hör gärna av er eller hänvisa till något annat forum/webbsida att fortsätta på denna "tråd".Flört

Bjoern
0

Du menar "oförklarat"? ;)