Energiövningar
Jag tänkte komma med en lite annorlunda övning, än de många bilder på personer och platser som man kan öva att läsa av.
De här övningarna syftar till att lära sig känna energierna vi har runt oss, och hur de påverkar oss.
Som inledning skulle jag vilja förklara att det inte handlar om ond eller god energi, utan energi är bara energi. Energin kan dock vara lätt eller tung.
Tung energi samlar vi på oss i vårt dagliga liv. Den kan komma från rädslor, negativa känslor eller människor i vår omgivning med mera. Den tunga energin sätter igen våra energikanaler och vår "energibubbla" och hindrar energin från att ha ett naturligt flöde i och runt oss.
Den första övningen går ut på att lära sig släppa ifrån sig de tunga energierna, och ersätta dem med lätta energier som vi kan använda oss av som bränsle till vår energikropp.
När du gör de här övningarna så var inte rädd för att prova dig fram till ett sätt som passar dig. Det jag skriver är bara riktlinjer att börja med. Var nyfiken och låt din nyfikenhet leda dig vidare i hur du ska använda dessa övningar.
Här kommer den första övningen ;)
Stå eller sitt bekvämt. Försök känna och visualisera var gränserna för din energibubbla, en bubbla av energi som omsluter din fysiska kropp, går. Den kan sträcka sig från någon decimeter, till armlängds avstånd, ut ifrån kroppen.
Tänk dig att du öppnar en lucka i toppen på bubblan, och drar ner en energistråle ifrån himlen. Låt himlens energi duscha din bubbla, på både in- och utsidan, och din kropp på utsidan och genom den.
Försök känna om det sitter tung energi någonstans på din bubbla eller i din kropp, och låt himlens energi skölja bort detta.
Öppna en lucka i botten på din bubbla, och låt himlens energi rinna av dig och ner till jorden. Låt den skölja med sig allt som känns tungt och besvärligt.
När du känner dig ren stänger du av energistrålen, och ber jorden om din gengåva. Jorden kommer att ge dig lätt energi tillbaka, och du drar upp denna energi ifrån jorden. Låt den gå som en stråle genom dig, ut genom toppen på bubblan och vidare upp till himlen, som din gengåva till honom.
När jordens energi passerar igenom dig passar du på att fylla hela din bubbla med lätt energi igen.
När du känner dig klar stänger du av jordens energi och stänger dina luckor igen.
Tacka Moder Jord och Fader Himmel för energiutbytet och njut av din nya lättare kropp :)
Den här övningen tar inte lång tid att göra, och man kan göra den flera gånger om dagen. Det viktiga är inte att du gör precis som jag beskrivit, utan att du är tydlig i din intention att få igång energiflödena.
När man håller på med energiarbete finns det en viktig regel som säger att "Energin följer tanken."
Det innebär att det är viktigare att du är klar "i din tanke" med vad du vill göra, än att du ska göra på ett visst sätt.
Är detta en övning ni tycker är intressant, och givande, är den grunden för hur många övningar som helst.
Är det någon som är intresserad delar jag gärna med mig av fler framöver ;)
/Niclas
Härligt Niclas. Sånt här vill vi se mer av.
Ska ta mej tid i eftermiddag att göra denna övning.
Kram

Är det fler som tycker det här verkar intressant, delar jag gärna med mig av fler övningar framöver.
Det finns en hur mycket som helst att upptäcka när det gäller energier 
Jag vill passa på att tacka för utmärkelsen "Månadens Troll".
Bock och Tack
Hhehehe….Men du är väl inte Månadens Troll….Det är ju pruttaren. 
Väldigt bra övning Nicklas!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tackar jag för Niclas.
fast jag måste erkänna att jag har så svårt för o känna av på datan.
Men övning ger färdighet….
Lena.P är jag i verkliga livet.

#4 Jaså, och jag som så gärna ville vara ett troll… Är det en ny tradition jag missat, att man kan blil utnämnd?
Tillbaka till trådens ämne.
#5 Tack :)
#6 Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med " …jag har så svårt för o känna av på datan." Kan du utveckla det så kanske jag kan hjälpa dig, och ja - övning ger färdighet.
Bilder på datan för mig.Är bara en bild.
Många ser ju så mycket mer Energier i en bild…
Är man på plats så känner jag med hela kroppen.
Förstår du vad jag menar???
Platsenergi…Har jag ett klockrent exempel på.
En plats i skogen som jag var ofta på kände av-men inte vad jag kände.Utan jag sökte o kände att det var något på platsen…
Att det har varit något där.
O den lyckan när jag fan en hästsko som vi kom fram till bör vara ca från 1700, var stor..
För jag tror att det har varit någon form av smedja-liten där.Men ett litet ställe dom kunde få snabb hjälp med det som var akut i form av smide..
Väldigt intressant, skall prova senare =)

Här gör det inget om du har svårt att "känna av" datorn. Du ska inte känna av, eller läsa av, en bild eller ett föremål som vi så ofta gör när vi övar.
Du ska försöka känna kontakten med himlen och med jorden, och känna energin som strömmar från himlen, genom dig och ner i jorden. Sen vänder du på energiflödet och känner hur det strömmar från jorden, genom dig och upp till himlen.
Du kan göra övningen varsomhelst och när som helst. Du ska inte ha några hjälpmedel som bilder och liknande, för här är det din förmåga att visualisera, känna och driva energi med tankens kraft, som övas.
Gör övningen i duschen, i skogen, i kassakön i mataffären, i bussen på väg till jobbet eller var som helst när du känner för det.