tinnitus och healing?
Hejsan!
Jag har haft tinnitus i 7 år. Hade länge en låg ton som inte var jobbigt utan kunde leva som vanligt. Men nu har det blviit mycket värre. Jag har flera olika höga ljud och vet inte vad jag ska göra. Jag har dessutom blivit sjuk, långvarigt verkar det som, läkarna hittar inte riktigt vad som är fel.
Men om någon vet något om healing och tinnitus? Har ingen erfarenhet av healing alls och vet inte så mycket om ämnet. Men just nu är jag öppen för allt.
Mvh Elle

jag brukar heala vänner som har ont någonstans och det brukar funka dom tycker det är skönt , en gång healade jag en granne som hade ont i benet och inte kunde springa och det jick över på en halvtimme.och jag healar mig skälv när jag har ont i huvvet
Försök att heala dig själv, det är lätt.
Allt går väl inte att heala, tror jag, men småkrämpor.
Jag är nybörjare och har lyckats flera gånger. Jag gör det när jag lagt mig för att sova. När jag är helt avslappnad så tänker jag på att heala den kroppsdel som är aktuell och ber änglarna att hjälpa till.
Man får då upp färger, vitt och mönster, i mitt fall olika varje gång.
Innan man börjar heala, bör man visst i tanken omsluta sig med vitt ljus, så att inte onda krafter kan ta sig in. Som sagt, jag är nybörjare och dagen efter hade jag energi så det räckte till ett kompani och den mesta värken hade försvunnit. Jag vet inte om det är bestående, annars är det väl bara att ta om det igen. Jag har fibromyalgi och är ständigt trött annars.
Jag lade märke till att just innan synerna visade sig, blev det alldeles tyst och jag hörde inte min tinnitus alls, den bara försvann.
Jag har även provat att samtidigt heala andra personer som jag vet har ont. Jag vet inte ännu om det funkade.
Annars är jag medial och har upplevt både spöken och Poltergeist många gånger, ända sedan jag var barn. Det är nog olika för människor, hur mottagliga de är. Man kan tydligen öva upp sig.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Jag säger bara - prova!
Man kan aldrig veta vad som healas innan man provat!
Om du har blivit kollad för allt inom sjukvården så har jag en fråga: Har du varit till tandläkaren och kollat om det är någon tand som är inflammerad i tandrötterna?
Det var nämligen det som var felet på mig när jag hade tinnitus i över 2 år. En natt fick jag en sådan tandvärk och var till tandis dagen efter och direkt försvann ljudet.
Nu kom det tillbaka lite tills tandis hade behandlat tanden och sedan rotfyllt den men sedan är det bara lite ljud om jag trycker på tanden.Men annars är det tyyyst, underbart!!
Jag hoppas du får hjälp för det är jobbigt med ljud i huvudet hela tiden. Lycka till!
Jag har en tinnitus som låter som spelande småfåglar, så helt klart har jag pippi. Verkar bara bli värre med åren, vid hörselkontroll är det svårt att avgöra vad som är tinnitus eller toner som man ska trycka på. om det gick att få bort ljudet vore nog bra.