Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 385 ggr
susanne.s
0

Tankens kraft?

Det togs upp en fråga om telekinesi här. Alltså flyttande av föremål via tankekraft. Nu undrar jag om det är möjligt att med tanken få människor att förflytta sig, få andra tankar, ändra uppfattning osv. Tänker att det kan ju vara både bra och …farligt! Vad tror ni? Har ni någon erfarenhet av det här?

Elisabeth-J
0

Jag har inte så mycket erfarenhet av det men att använda telepati mellan människor har jag erfarenhet av. För övrigt ska man aldring gå in med varken tankekraft eller liknande mot någon annan som inte är med på det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

susanne.s
0

Tänkte bara att det kunde vara bra i psykvården och farligt i politiken och ….

Elisabeth-J
0

#2 Ja jag föstår hur du tänker men jag tror inte det är bra. Det är bättre att hjälpa andra att själva förändra sina mönster.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Fdtr
0

Det enda jag kan tänka mig att "skicka" någon annan är kärlek och omtanke, styrka och stöd. Just för positiva energier som är uppriktigt menade tror jag inte man behöver be om lov. Man kan lika gärna skicka dom till ett krigsdrabbat område som till en person.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

john-a74
0

jag vill säga att det är det man gör vid hypnos ju :)

jag tycker det är en inressant tanke men

men har det ett negativt syfte slår det säkert till baka med samma

kraft tillbaka har det ett gott syfte så ger det dig nått ju

media idag påverkar oss så myket på det visset men tänker ej på det. det är den största boven i vårt stressade samhälle

Så jag säger till alla som vill ut i skogen och ner till hav och sjöar och hämta kraft så vi orkar stå emot det :)