kommande lukter
Har känt mig väldigt konstig på sistone, ja egentligen flera år medsymtom som passar in på "andligt uppvaknande" men de sista dagarna nu har jag känt lukter i rummet när jag mediterat. Speciellt en dag kom det som en vindpust av parfym, använder inte det och blev skiträdd för det var så verkligt. Senare nästa dag cyklade jag förbi en kvinna på gatan och kände exakt samma parfymlukt. Hände idag igen att jag plötsligt kände en ganska frän lukt, kunde inte fatta vad det var, kände tidigare idag en stark nästan schampoaktig lukt som hängde kvar.
Idag träffade jag en kvinna som luktade precis som schampolukten fast insåg det senare när jag var på väg hem, hamnade även bakom en lastbil som hade samma fräna doft jag känt innan. Det är så komiskt, och jag känner att jag såklart bara inbillar mig allt. Någon som haft liknanade upplevelser?
Emalj, Hej. Så som du beskriver att du någon stund efter åt träffar någon som har dessa dofter. Det har jag inte upplevt.
Men där i mot har jag känt doft som jag kan känna igen från någon som har avlidit.
Så jag kan inte hjälpa dig.Med vad det skulle vara som du beskriver eller vad det är för något..
Lena.P är jag i verkliga livet.

jag brukar ochså känna dofter som helt plötsligt bara kommer.jag tror det är någon hälsning från andra sidan…jag är inte det minsta rädd, för vad ska man va rädd för..be happy dont worry
…men med dig kanske det är så här att det är någon som vill att du ska förmedla något till människorna som du senare möter,

Chik:Hej chik! Nej jag har inte precis hört talas om det heller, därför tror jag att jag bara "hittat på" att det luktade likadant när det kanske inte gjorde det. Men sen så är jag dålig på att tro mig själv även ifall jag efter händelser, perioder, insett att jag faktiskt inte inbillade mig.
Men tänk om man känner dofter från någon man inte känner, aldrig träffat, hur ska man veta ifall det är från någon som avlidit? Jag trodde parfymdoften var från en död människa men blev ju tveksam när jag detta hände.
Siberlina: Hur länge har du känt detta? När jag var yngre vet jag att jag upplevde mer men då spirar ju även fantasin .. Ibland känner jag mig otroligt lugn, andra gånger när mycket händer på en gång känner jag mig olustig, som om man vill "hem" att allt ska bli som vanligt. Kanske bara är jag.
Det var en intressant teori! Har faktiskt inte tänkt så själv.

dom sista typ 4 åren som jag har börjat känna det ,,,men jag har nog känt det hela livet ,men alltid varit så stressad så jag ej har hunnit känna några dofter
Kan de som modererade bort mitt förra inlägg garantera att dessa fantomlukter inte beror på en hjärntumör? Är det inte oerhört oansvarigt att moderera bort det bara för att det inte är en "övernaturlig" lösning?

det va inte snällt att ta bort ditt inlägg
Emalj.Vist är det så att man inte riktigt tror på vad man känner eller som lukt.
Men man får för söka o lita på vad man upplever..O sen försöka o få till det vad det har för betydelse.
Jag tror att vissa saker är bara för att vi skall veta att dom fins.
Behöver inte vara att dom vill något.Utan bara att vi skall veta …

siberlina: Visst måste det vara så, att man märker först när man är i balans, men sen kan jag känna att mycket händer i obalans, som för att man "får hjälp".
Killershrew: Synd att ditt inlägg försvann, hade velat höra din teori med. Även ifall jag är hypokondrier. Jag har alltid sånt i åtanke att det kan vara medicinskt men sedan vet jag att hela våra tankesätt är vinklat sedan vi föds av samhället. Jag tror vi är spritiuella varelser som försöker vara mänskliga och inte tvärtom. Fast får jag en hjärnblödning är det nog bäst att rullas in på sjukan.
Chik: Precis det kan ju vara det viktiga, hur man tolkar det. Det blir positivt eller negativt beroende på hur man väljer att se det.
Det känns skönt ändå, med saker och ting som inte alltid ska vara så strukturerade och välplanerade och leda till någonting, utan bara är.
Att lukthallucinationer beror på hjärntumörer lär vara väldigt sällsynt. Det är dock vanligare än att de har övernaturliga förklaringar…

nu blir jag orolig ,beror luk hallucinnationer på hjärn tumör,,hela dagen har jag känt något konstigt i bakhuvudet,,,
Det där med att känna lukter. När jag har känt en lukt så vet jag för det mesta vem som är bre vid mig….O är glad för det.
En bekant fick lukt från sin Mamma som var död.Det var så att barna med kände det o trodde att Mormor var där,o det var hon.Fast inte som människa.
O Mormorden ville att dom små babysarna skulle döpas.Vilket min bekant inte hade tänkt göra.
Så när tvillingarna var döpta så försvann lukten..
Så på detta sätt har jag varit med om lukter.
För utan när jag var ute o gick i skogen o det luktade Fiskpinnar -Har ingen aning vad dom ville säga med det..

jag tror dom vill säga oss något .med sina dofter ,men vad måste man klura ut skälv..

killershrew: Kanske är det en härlig liten mix
siberlina: Hur menar du konstigt? Att det är tungt? Behöver ju inte bero på något så allvarligt.
Chik: Det var en märklig, men rolig historia. Fast jag har tänkt på hur det kan vara obehagligt, speciellt om man t ex vill vara ifred, som på toa.
Haha, har du känt det som i "tankarna" eller har det varit som en riktigt, verklig doft som kommit utifrån? Andarna kanske är hungriga.

fast värken i huvudet har gått över nu…
När jag bodde i huset innan, så varje kväll när jag skulle sova så kände jag min farmors lukt från hennes hårspray.
Det här Elnett eller vad det heter.
Numera känner jag inte alls den doften längre.
Det här med lukter är lite spännande jag har själv upplevt det. En barndomskamrat till mig gick bort för 2 år sedan och vid ett tillfälle då jag satt ensam vid datorn jag kommer inte ihåg om det var före begravningen eller efter så kände jag en intensiv snuslukt runt omkring mej jag letade överallt men så kom jag på mej själv med att tänka på min vän det var ju han som bjöd mej på min första och enda prilla. Sedan så har jag känt en kompakt rök lukt här hemma till och från och det kommer ifrån en man som bott här innan som är avliden.Ett medium som jag träffat flera ggr och som har varit hem här berättade just att röklukten kom i från honom.

jag var hos ett medium en gång ,och då sa hon att min mamma hade lijekonvaljer som sin favorit blomma och hade dom bröllopsbukett,,,då hade min mamma varit död ett tag , så jag pratde med min pappa ,han svarade att det stämde men att mediumet måste ha känt min mamma---