Tyda en dröm
Hejsan! Jag tänkte be er duktiga här på Övernaturligt hjälpa mig tyda en riktigt hemsk dröm jag hade för ettt par nätter sen.
Jag minns inte så mycket, men jag vet att det var krig. Jag och min familj var med, utrustade med pilbågarr. Jag vet att min var väldigt konstig och inte gick att spänna ordentligt, så pilarna fick ingen kraft. Och sen springer några av riddarna på vår sida ner under marken och förstör pelarna under (ni vet, som de gjorde i Narnia - Prins Caspian) så att den andra sidans riddare ramlade ner. Jag blev fångad där under men lyckades komma undan, och tog mig förbi pelarna. Men så såg jag att i salen som man kom till om man kom ut från där pelarna hade krossats (hoppas ni förstår - sämst på att förklara nämligen) så står min pappa och min 15åriga bror gömda och visar till mig att vara tyst. Då kommer en mamma och hennes son i min ålder (12-13) ner i salen, de var från den "onda" sidan. Kvinnan var klädd i en lång, röd klänning och en krona med en röd juvel. Hennes hår var svart/mörkbrunt och lockigt. Pojken var klädd i bruna "medeltidskläder" i skinn, och hans hår var axellångt och i sammma färg som kvinnans. Att de var mor och son visste jag bara. Kvinnan hade en lång stav i guld med en rubin högst upp, pojken hade en pilbåge. Och så plötsligt, på samma gång, skjuter min pappa och min bror kvinnan rakt i hjärtat så hon ramlar ner. Pojken tar hennes huvud i sitt knä, men reser sig upp när han ser oss. Pappa visar att vi ska skjuta, och det gör vi men han liksom slår bort pilarna med sin pilbåge. Sen försöker jag skjuta med min pilbåge går som sagt inte att spänna, så pilen landar bara någon metar bort ifrån mig. Jag ramlar och pojken kommer fram till mig, och sspänner sin pilbåge. Det sista jag minns innan jag vaknade var att jag sparkade honom på benen så han ramlade baklänges.
Det är allt jag minns. Först och främst såg jag inte mamma någonstans, dessutom skulle min pappa och min bror aldrig vara våldsamma. Jag undrar nu var min dröm betydde. Jag kände inte igen pojken ellr hans mamma…
Vänliga Hälsningar Lina