Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 5385 ggr
eggebanroth
0

att jobba som Medium

Tycker det ska tas hårdhandskar mot dem oseriösa Medium som växer i antalet varje dag.

Tester av tredje part som intygar att information kommer från andra sidan ( bevis)

hur o vem ska utföra testet då?

sven-g
0

Detta verkar vara olösligt, ingen vill vist ha några prov, har tagit upp saken många ggr. Förstår inte detta

eggebanroth
0

Kan det vara att där fins ngt bakom som hindrar det?

Klass
0

#2 Vad är det som isf hindrar? Om något hindrar - kan man eliminera detta hinder på något sätt och ändå testa på ett kliniskt rätt sätt?

eggebanroth
0

Hinder finns det vet man. Vill inte gå in på det.

Hur gör man det kliniskt?  Man ska kunna ha en viss tolernas men endå kunna bevisa att  inform  kommer från andevärlden.

sven-g
0

#2 Det är nog inte så att något som borde hindras, men en av mina misstankar är att många som idag inte är medium skulle klara dessa tester bättre. Att även sådana som inte gått någon form av utbildning, skulle klara detta lika bra.

eggebanroth
0

Certificat kan inte vara ngt riktmärke i af.

sven-g
0

#6 Tyvärr har du rätt

eggebanroth
0

Det är lite synd hela inspirationen verkar har förvunnit, när en gör bort sig.

Man ska veta det fins andevärld, det finns riktiga medium.

Efterlyser mer kraft till alla, utveckla det du har, tro på din förmåga . Låt inte en negativ kraft ta över.

Ha det ,Egge

Mads
0

# 0 Om hela inspirationen försvinner för att en bluffat så är det ju ett negativt tänk som råder. De som varit kanonbra och duktiga tidigare och som aldrig bluffat blir så inte mindre bra för att detta hänt.

Sen kommer det säkert att hända en del inom branchen nu då detta som hänt påverkat den i såpass stor utsträckning och i det långa loppet tror jag bara det blir positivt.

Amor Vincit Omnia

eggebanroth
0

Det blir sannoligt positivt, o framför allt man tar itu med det riktiga. I framtiden som kommer nog snart.

eggebanroth
0

Väldans vad det blivit tyst på övernaturligt. Har en person påverkar så mycket?

sven-g
0

I dag finns många olika skolor i hur och vad krävs av ett medium. Borde det inte då med lätthet kunna göra en mall på vad som krävs för att kalla sig medium. Jag tror att med olika typer av tester medialiteten kunde styrkas. Men sedan den andra delen av att vara medium, den med att vara medmäniska osv, är en omöjlighet att betyg sätta. Ingen mall fungerar där för vår uppfattning om våra medmäniskor varierar.

eggebanroth
0

Man kan ju inte säga medmänniska o jobba med människor för att vägleda dem. Det hade fallit till sanden inom kort. Detta gäller inom medialitet.

Inom kyrkan kan man väl kalla det medmänniska.

Men hur många går dit? Även om det skulle vara istort sett det samma.

Det bevisar hur vi är. Man tror på reklam ett tag sedan stagnerar man , hittar inget mer inom det. Åren går o då uppstår ny inspiration. Låter reklamen påverka , inte förnuftet.

Riktig Medium har kontakt uppåt, kan hämta vilken som helst information. I förtid o det förgångna. Allt handlar ju om läran att leva.

chik
0

Mina egna tankar.

Finns Människor som ser o känner, Det är jag helt övertygad om..

Men så som det är i dag, Ett medium i varje buske känns det som..

Sen så vet jag att själarna runt oss, inte vill framstå som clowner i ett penga spel..

Människan är en ego girig varelse som till o med äter sina egna…

Lena…..

Lena.P är jag i verkliga livet.

eggebanroth
0

Det är sant man gör vad som helst i girigheten, det har inget med andlig utveckling att göra. Precis tvärtom.

Att se o känna kräver ju känslighet. Utan det är det fyrkantigt utan minsta känsla för hur vi har det. Det är väl våra minsta vi ska hjälpa. Den hjälpen bör väl komma inifrån.

Därför är det viktigt inte anglaga sig , gör man det, så anglagar man alla andra med. Därifrån uppstår hat o krig .

Britt-Marie
0

har varit med om en telefon sittning idag, kostade mig inte en krona. och dt kom fram saker som h-n inte kunde veta om mig eller de mina jag har på andra sidan. en härlig upplevelse

eggebanroth
0

Låter positivt Britt-Marie, brukar själv sällan prata om såna saker har mest egna funderingar.