Fusk i mediumbranchen
Startar en tråd där de som känner för det kan skriva av sig kring allt som hänt den senaste tiden. En tråd för ventilation helt enkelt. Dock är kravet att inga personliga påhopp förekommer och att vi här med högt i tak kan diskutera känslor och tankar kring fusk/bluff i mediumbranchen. Det finns kanske många som nu känner sig svikna och många som känner sig lurade inte bara av nyligen nämnda offentliga medium.
Amor Vincit Omnia
Visst har man känt sig lurad. Har inte haft med det mediumet att göra dock.
Tror det är bra att ventilera just etik.
Hur kan vi som har synpunkter på vissa, kunna avråda andra. Nu menar jag mer när de som arbetar som medium och fuskar, ej lever upp till att levererar tjänsten på det sätt som gjorts upp m.m..
Vi skall ju inte sprida rykten med namn.
Ja det är svårt.
Det otrevliga och det gäller vilka yrken som helst.
Det är ju att den/de som fuskar m.m. fördärvar för alla de som är seriösa
Var rädda om varandra
# 1 Det är svårt och samtidigt enkelt tycker jag. Vad som för min del är enkelt är att detta som just hänt är helt oacceptabelt. Jag kan inte gå till mitt jobb och tex låta bli att dela ut läkemedel eller dela ut lite fel och sen komma och säga att hoppsan jag hade visst en svacka. Har jag en svacka och inte kan utföra mitt arbete som jag ska får jag helt enkelt stanna hemma. Det borde vara en självklarhet i alla yrken om man har någon arbetsmoral.
Håller med om att den som fuskar gör det så mycket svårare för den som är duktig och seriös. Mycket tråkigt är detta.
Amor Vincit Omnia
Ja, jag kan bli väldigt frustrerad över att någon fortsätter att lura och det utan att jag kan göra något för att hindra andra att anlita en sådan person.
Man skulle ju ibland vilja ställa sig upp och hojta. Varna andra. Det strider mot mina värderingar att tyst se på att andra luras.
Var rädda om varandra