Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 4982 ggr
jagealltidglad
0

Vad hände med min arm?

För en tid sedan upplevde jag något som va riktigt obehagligt

tror inte att det va något övernaturligt men har ingen förklaring till det så ställer frågan för att höra om någon annan upplevt något liknande..

jag låg och sov och vaknade med ett ryck av någo,t jag va rätt groggy i huvudet eftersom jag fick ett så konstigt uppvaknande.

När jag skulle vända på mig kunde jag inte röra min arm, jag kände inte armen och hur mycket jag än försökte va det som den inte fanns där, detta varade i flera sekunder kommer inte i håg hur länge men kändes som en hel evighet, jag blev livrädd

efter ett tag kom känseln och rörelsen tillbaka, men rädslan som jag upplevde då har jag aldrig upplevt tidigare och inte efter heller.

jag är över fyrtio år, har aldrig upplevt detta tidgare och inte efter heller..

dagen efter funderade jag på om jag va påväg att bli sjuk av något slag och det va ett sätt för kroppen att säga till men då borde det upprepas igen, men inget har hänt.

detta hände för ungefär ett halvår sen. något som upplevt samma sak?

skulle va spännande att höra andras upplevelse

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

[Tobbe-Rutgersson]
0

jag vet inte om det var  en känsla som gjorde det men , först hörde jag nått ljud sen blev jag helt stel.  i  30 sekunder

sen släppte det  kunde inte  ropa eller någonting , hunden som låg jämte mig hoppade ner på golvet.  men det var nog för att jag hörde ett ljud  och blev rädd men man kan ju alltid hoppas på att det var en ande som kom på besök  och ville ge mig en kram .

muskler kan ju somna åsså och då kännas tunga.

Mads
0

# 0 Jag har det så ganska ofta men det är för att jag tenderar att somna på armen så den somnar rejält och så tar det en bra stund innan jag kan röra den på morgonen. Detta är nytt för mig också men antar att jag sover betydligt mer stilla än vad jag gjort tidigare.

Amor Vincit Omnia

[stjej]
0

Inte för att ge dig panik men du borde nog kontakta din läkare för att göra ett EEG, finns nämligen ett epilepsianfall som gör just så (har själv haft det o vet hur obehagligt det känns) och för mig hände det bara 1 gång oxå.

jagealltidglad
0

#3 oj, låter inte roligt alls. fIck du svar att det va ett epelipsianfalll då? sa dom att det kunde upprepas.

jag har inte fått något liknande någon gång efter så jag hoppas att det va ett engångstillfälle..

//jagealltidglad

[stjej]
0

Ja det fick jag reda på (hade diagnosen innan) så kolla upp det, just in case.

Ja en gång, eller 2 kanske sen aldrig igen o det var flera år sen

Bigpharma
0

Du kan nog vara rätt så lugn,är ett inte helt ovanligt fenomen !!

tankgirl
0

#0 Du sov på din arm så att blodet stoppades. Du vaknade med ett ryck för att du skulle flytta kroppsvikten så blodet kommer tillbaka till armen.

Hände mig förr regelbundet. Blir bättre när jag tar bort socker och vetemjöl ur kosten och började äta LCHF i stället.

jagealltidglad
0

#5 tack för svaret, så du hade redan diagnoss sen tidigare, då är nog risken/chansen större att få det igen kanske, jag är inte speciellt orolig för att det skulle kunna vara något sådant då jag aldrig haft någon tendens till epelepsi (stavas det så)

#6 är det? har inte hört någon sagt det tidigare men på något sätt känns det tryckt att höra

#7 att armen somnar och domnar bort är inget nytt och händer titt som tätt, så den känslan vet jag hur den är… Detta går inte ens att jämföra, har man upplevt det själv då vet man vad jag menar.. riktigt obehagligt..

//jagealltidglad

tankgirl
0

Jag har upplevt det, precis som du beskrev det i alla fall, i ditt första inlägg. Sen kanske det inte var samma upplevelse ändå, men som du beskriver det skulle jag beskrivit det. Annars skulle jag inte ha påstått det. faktiskt. jaja

sarajo
0

Jag känner också igen mig.

När jag legat på armen "på ett dumt sätt" så vaknar jag och får leta upp armen med andra handen och dra fram armen.

Precis som du förklarar så känns det som armen är helt försvunnen. Ingen möjlighet att röra den och ingen känsel i den. Ganska obehagligt.

Men det går som sagt över efter en stund, när blodet kommer tillbaka.

[GunillaR]
0

Du kan lugnt sova vidare :-)

Det kan hända att man ligger på en arm eller hand så att nerven blockeras, men efter en stund så brukar det "bubbla" till och känslen kommer åter. Inget farlig alls!