"Andar i ting"
Hej kära "Forumvänner"!
En fråga: Kan en "ande" följa med ett ting? Tex en möbel, en tavla.. Jag håller på och köper massa gammalt "skrot" och har nu nojat in på om jag kanske bjuder in nåt som jag inte riktigt vill ha här.
Känner ni våren bubbla i er?? Solen fyller mig med sån kraft så det nästan känns när det rinner in. Jag har aldrig känt sådan kraft som solen ger mig denna vår. Jag är så lycklig!
Stor kram till er alla

Det händer att anden finns med ett ting, om den betydde väldigt mycket för ägaren så kan det hända.
Jag var i ett hus där en ande uppehöll sig hela tiden sittandes på en stol. När jag hade beskrivit honom och sagt hans efternamn, då visste dem vem det var. Paret hade köpt ett bord med 10 stolar varav 2 av de var karmstolar av en granne som sålt sin pappas dödsbo. Dem hämtade grannen och han bekräftade att det var hans pappa och att det var just den stolen som varit hans. Det var den ena karmstolen. Jag förklarade för mannen att det var dags att släppa och gå vidare vilket han gjorde, men han ville inte gå förrän han blev försäkrad om att möblerna inte skulle målas om :-)
När man köper gamla föremål kan man rena det genom att tända vit salvia och låta röken omsluta det. Du kan också säga i tanken att du är lycklig som har fått föremålet i din ägo och lova att ta hand om det med glädje. Det är inte sååå vanligt men det förekommer.
Att våren är här känns så bra!!! det är helt underbart ute nu, det droppar från taken och solen värmer så gott och man ser alla komma ut från stugorna igen :-)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hmmm intressant men också lite skrämmande… Du vet ju att jag är lite "skraj" av mig.
Men det känns ju väldigt logiskt. Ofta är man ju väldigt fäst vid vissa av sina saker och har väl då svårt att skiljas från dom.
Jag fortsätter mitt okontrollerade shoppande och hör av mig om jag behöver stöd i mitt "andereningsarbete".
Vårkram till dig

#2 Ja inte ska du sluta shoppa för det :-)
Som tur är så är det ju inte så vanligt att ägaren följer med dig och föremålet du kanske köper men om du får problem så finns jag här, bara att höra av dig i så fall.
Vårkram tebax
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus