Vad betyder detta?
För ungefär 7 år sedan så levde jag tillsammans med en man som misshandlade mig psykiskt, men sedan två år tillbaka lever jag nu med min pojkvän/fästman och vi har det jättebra. Vad jag dock inte förstår är varför jag väldigt, väldigt ofta drömmer att han är elak mot mig och/eller lämnar mig.ag vaknar ofta med "ett ryck" och känner oro i kroppen. I natt drömde jag tex. att vi skulle gifta oss, men han lämnade mig. Några detaljer kommer jag, tyvärr, inte ihåg.
Kan någon förklara för mig vad detta kan betyda?
Stort tack på förhand!
MVH/Bunn

Jag har upplevt något liknande och drömt ungefär som du, det jag vet som gjorde att jag drömde, va att jag inte mådde bra i mig själv, hade inte dealat klart det som hänt.. jag hade mer eller mindre skjutit det under mattan, men när vi sover kommer det fram
jag va inte trygg i mig själv, självkänslan va nere på 0, så jag trodde inte att jag va tillräckligt bra som jag va, så det är ju klart att min nuvarande inte vill stanna kvar hos mig..
det va så jag tolkade min dröm, efter mycket jobbande med mig själv och min självkänsla, upphörde dessa drömmar..
Värme och kärlek till dig för det är du värd
//jagealltidglad
Vad jag tänker när jag läste om dina drömmar är att du kanske drömmer dem för att du är så rädd för att din nuvarande pojkvän ska lämna dig.
Kanske tror du inte att du är värd honom.
Men det är du!!
Kram

Tack snälla Ni för era svar!
Det ligger nog något i det ni skriver här, dock så har sälvkänslar jobbats upp otroligt mycket under åren som gått så jag kan inte säga att jag ligger på 0 längre :)
Stort tack och kramar.