Är min far med mig?
Ja jag vet inte men min pappa dog ju i dec ifjol och jag var otröstlig. Nu är det som om jag inte kan gråta jag känner mig nästan glad och jag brukar fundera på det ibland varför jag har denna känsla, nästan som om det inte skulle vara bra. Jag borde ju vara ledsen och inte gå här och kvittra. Visst gråter jag ibland men inte ofta inte. Jag tänker ofta på honom men jag hoppas ju att han är med mig, jag tror att det är det som gör mig glad att jag vet att han är där. Eller är han inte det, hur vet jag det??

Andevärlden vill inte att vi ska leva i sorgen och vara ledsna. Jag tror självklart att han är med dig, våra nära och kära kommer och tittar till oss, tröstar oss och vägleder oss på olika sätt. Du kan meditera en stund och be din pappa att komma och förmedla sig till dig om du vill. Då kan det hända att du känner hans närvaro eller ser bilder.
Kram / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Din far är helt klart med dig!! Vet själv av egen erfarenhet att min egen far är med mig, och det känns bara positivt fast han varit "borta" i andevärlden såå länge…
Lycka till med kontakt!! Hälsn. Carina :)
Bästa Anki
Det är väl klart att sorgen existerar precis som lycka gör. Det är inget fel att känna av båda delar. Varje gång du tänker på din far så är han närvarande. Det finns ett band mellan er, det är inte relaterad till tiden. I andevärlden finns ingen tid. Man tar den skepnaden som gör en glad. På det viset visar man sin kärlek. förstår du , hur ska man annars kunna göra det. Således när du tänker på honom, o känner dig glad bevisar det bara att han finns. Att du får den hjälpen som just du behöver. Oroa inte över det.
Mvh Medium
Ja jag får nästan lite dåligt samvete när jag är glad. Jag är en väldigt positiv och glad människa, precis som min far var när han var frisk. Jag ska göra som du skrev Elisabeth.J, meditera och be att han kommer. Det var ett stjärnfall igår kväll, det jag önskade då var att min far är med mig. Tack för era svar!!!
Han är med dig garanterat…
-Jag får nästan lite dåligt samvete när jag är glad, skriver du.
Vänd på steken är mitt råd. Om du hade lämnat jordelivet och sett dina nära och kära gräva ner sig i sorg eller kunna fortsätta leva sina liv med glädjen närvarande, vilket alternativ hade du då önskat att de hade valt?
Det kan mycket väl vara så att andevärlden försöker skicka dig positiva "glad-energier" för att de vill att du skall fortsätta leva ditt liv på bästa sätt.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
känner mig också så glad och det är tack vare att jag vet att min son är med mig och mår bra.. orden han sa till mig: "mamma när du är glad så är jag glad, när du är ledsen så är jag ledsen, jag vill att du skall vara glad mamma.. för jag har det bra" Då vände det för jag KÄNDE.. Ibland ler jag och det är för att Patrik säger till mig det..då svarar jag han :ja jag vet p..jag skall le.. då rinner det glädjetårar på min kind, han fyller mig med en så stor lycka, energi och kärlek.
Tro på det du känner.. (har jag själv börjat lära mig..)
Kram

Härligt Kath…
Jag vet precis hur det är och förlora sin pappa även om det var min styvpappa jag förlorade förra månaden .. det känns som om man har förlorat nåt men förstår inte vad om ni förstår hur jag menar att så fort man får höra läsa eller pratar om nån som har dött så förstår man verkligen att han är borta ,, han finns inte där , han är förvunnen , det är så att man blir placerad nånstans , att man förstår saker som man har blundat för förut.
Jag vet att han är med oss hellatiden skyddar oss !! Älskar dejj pappa vila i frid <3
och Ankie jag tror att din pappa är med dej ..
han skyddar dig och han är med dej .. han hjälper dej igenom svåra och glada tider :)
Ja jag hoppas att han är hos mig, för jag längtar nåt så fruktansvärt efter honom ibland. Det är svårt just nu att vara glad…Det kommer över en ibland och då gör det så fruktansvärt ont.

#10 När det kommer över dig och det känns jobbigt så kan du om du vill be honom om ett Tecken på att han är där hos dig. Du kan känna en killande känsla någonstans, kyla eller värme eller bara få en förnimmelse av honom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Sorgearbete är väldigt individuellt för alla av oss. Saknaden är nog den värsta biten.
Jag har både min mamma och pappa på andra sidan numera. För min del känns det mer som de skulle vara ute på en lång resa eller bosatt sig utomlands. De är inte i min närhet men vi kan fortfarande ta kontakt, ungefär som att man kan få kontakt via telefonsamtal.
Fastän jag kan förmedla budskap till andra människor kan jag inte göra det när det gäller mig själv. Men jag kan känna deras energier och vet att de finns där och det händer att jag går och pratar med dom.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.