Barack 5
Vi bor på Berga Naturbruksgymnasium på deras internat i barack 5. Vi är 4st tjejer som bor här.
Två av tjejerna satt och lyssnade på ljudboken "Hämnaren från det förflutna" (häst berättelse man får från Pollux)
När det börjar bli dramatiskt i berättelsen så börjar det hända oförklarliga saker tex. Den ena tjejens stol börjar dras bakåt och hela bordet som cd-spelaren står på börjar skaka kraftigt. Tjejerna blir såklart upprörda tror att dom driver med varandra och kastar sig i sängen. I fönstret står en prydnadsgrej man kan köpa på ikea en kub med en fjäder på med en stjärna på toppen som börjar svinga.
Dom ringer upp oss eftersom vi inte är där och kommer dit springandes dit. Vi får höra hela historien och börjar prata om andra övernaturliga saker som hänt oss (mest hästrelaterade berättelser eftersom vi går på ett "hästgymnasium".)
När det börjar bli lugnt så går jag och två andra kompisar (den ena var med det första som hände) ut och möter upp några andra. Vi står där i ca en kvart då ringer den ena tjejen och skriker upprört att det händer igen. Då har det hänt saker i tjejens rum (hon som fick stolen bakåt dragen), berättar vad som har hänt och båda två är skärrade. När vi kommer tillbaka så går jag och en kompis in i rummet, hästbilderna på hennes häst hänger ner från väggen eller ligger ihop vikta lite överallt i rummet. Hennes byrå är utdragen från väggen hela rummet ser ut som ett bombnedslag och det finns ingen naturligförklaring. Tjejerna hade hört bankande från rummet som att någon var där och levde loppan och att saker praslat. När det hände kutade dom ut från våran barack och mött upp oss.
Någon som har ett svar på vad som kan ha hänt och det verkar som att det som händer är mest riktat åt en person och har med hästar att göra.
Tack på förhand / vi i "Barre 5"
(Vad vi hörde på radion så är det "Deppdagen" idag)

Det här är alltså andrahands-information?
En möjlighet är så klart att dina vänner skojar (i utökad bemärkelse) med er, en annan att någon skojar med dem och du därmed blir skojad i andra hand
.
Det finns så klart många andra tänkbara förklaringar, men detta är en som aldrig går att (på sakliga grunder) utesluta.
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#2 om du inte tror att andar existerar överhuvudtaget,hur brukar du tänka när det händer såna här oförklarliga saker? Du skrev själv att du varit med om övernaturliga saker…
Själv tror jag ngn jävlades med er(människa) och hade riktigt kul=) Men om det inte kommer fram att ngn gör det och det fortsätter så ta dit ett medium, de skadar ju inte=P
Det har inte hänt mig något?
Tror också att det är någon som jävlats haha men den ena tjejen var jätteledsen och mådde riktigt dåligt pga det här.
#4 okey trodde det för du skrev "Vi får höra hela historien och börjar prata om andra övernaturliga saker som hänt oss" Stackars tjejen, hoppas ni får fast på "spöket";-)