Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 3205 ggr
Bemydream
0

Dröm om farfar

Min syster har drömt om våran döda Farfar, flera gånger. Inte samma drömmar. Men den sista drömde hon natten till idag.

Kan drömmen betyda mer än att hon saknar honom?

Här är drömmen ur hennes egna ord:

"Jag drömde att jag och annelie jobbade på natten och vi åkte ut till farfar för att hjälpa han.. och han va uppe, han stod i köket. å de va i hult"

"Vi skulle ge honom en smörgås tror jag"

Min syster jobbar natt inom hemtjänsten och Anneli e en av hennes jobbarkompisar. Hult är våran sommarstuga, Farfars barndomshem. Och det stället betyder jättemycket för min syster (och alla i våran familj) och det gjorde det för farfar också. Vi har så mycket fina minnen därifrån och nu när farfar e borta så känns det som att hult är det enda matriella vi har kvar efter honom. Och att det på något sätt känns som att han är "kvar" där.

I drömmen var hon glad och stolt över att få träffa honom. och när hon vaknade oxå, tills hon kom på att det bara var en dröm…Gråter

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Bemydream
0

*putt*

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Glimtar
0

Det visar på att hon känner saknad efter farfar (som ni redan vet), och de känslor (om det var fler känslor än saknad) som hon kände när hon vaknade och insåg att det bara var en dröm.

Bemydream
0

Okej Tack så jättemycket!!!