utanför kroppen upplevelser..
Hej, jag upplevde något underligt för ca 10 år sen. Jag sov borta och vaknade mitt i natten och kände ett stort behov av att kliva upp, det var nästan som om jag drogs upp i samma stund som jag vaknade och gick snabbt bort till fönstret utan att eg veta varför, tittade ut och stod där ett par sekunder, sen vände jag mig om och skulle gå och lägga mig igen och jag vet inte om jag inbillade mig men jag tyckte att det redan låg någon i sängen och det var ingen annan än jag som sov där, det kändes som om det var jag själv men jag la mig där ändå och somnade direkt..som att jag la mig tillbaka i mig själv, kan det ha varit en liten astralresa jag gjorde, har funderat en del på det och kommer inte på nån annan förklaring för jag vet att jag var vaken.. Har vid andra tillfällen kännt hur jag har dragits neråt eller ifrån kroppen precis när jag hållit på att somna och varit tvungen att "hålla i mig" för att inte ramla ur sängen eller glida iväg och har då vaknat till och legat mitt i sängen.. det var inte den där känslan man kan få då man "tappar balansen" och rycker till utan mer som om jag höll på att flyta iväg från kroppen. Trodde ett tag att jag var sjuk och att jag kanske höll på att förlora medvetandet när det där hände så jag var nästan rädd att somna..var dock länge sedan det hände nu..
Hade också en sån upplevelse för bara någon månad sen. jag var väldigt trött när jag vaknade men skulle tvinga mig upp. Jag kollade på mina fötter när ja satte ner dom i golvet men ja var liksom genomskinlig.ställde mig upp och kollade ut genom fönstret i några sekunder innan jag "sögs" tillbaka till min kropp som låg i samma fosterställning som innan jag gick upp, försökte gå upp en gång till men sögs tillbaka igen.mkt skumt, hoppas ngn kan svara på varför det blir så?kanske är sån där form av Sömnparalys?

ja jag kände mig också väldigt lätt när jag stod vid fönstret och var egentligen inte medveten om min kropp, det var som om jag, som du säger, var genomskinlig.. Jag vet inte så mycket om Sömnparalys, ska läsa lite om det

hej igen, jo Sömnparalys har jag upplevt, kopplade inte ihop det med namnet först, men min upplevelse av det är att det är väldigt obehagligt och skrämmande och ett instängt tillstånd och det var inte alls vad jag upplevde här, jag upplevde inget obehag eller rädsla, var lätt i kroppen och jag bara noterade att det låg någon där som jag uppfattade var jag själv och att jag fick lite bråttom och nästan drogs tillbaka men jag upplevde ingenting av det jag kopplar ihop med Sömnparalys..
Googla på utanför kroppen upplevelse, hittade en wikisida, fast den gjorde inte mig så mkt klokare iofs..jag har också upplevt Sömnparalys och då skrämmande som du skriver,men den utanför kroppen upplevelsen var lugn, bara lite WTF hände känsla=P
http://sv.wikipedia.org/wiki/Utanf%C3%B6r_kroppen-upplevelse
kan inte ge dig ngt svar men jag puffar tråden lite=)

Tack för länken och puffen:) kanske finns olika tillstånd av Sömnparalys eft det står att utanför kroppen upplevelser kan uppstå genom att hålla sinnet vaket när sömnparalysen aktiveras, hur man nu gör det..intressant iaf ska läsa mer om..:-)