Barn med på seans
När man går på seans så brukar det ibland vara barn med. Finns det någon regel som säger att man inte ska ge budskap till barn vid en viss ålder? Och vid vilken ålder är det passande att dom går på privata sittningar? Eller är det bara sunda förnuftet som gäller?

Det finns inga generella regler när det gäller om man kan ha barn med sig. Jag brukar säga att barn / ungdomar ska inte komma själva, på en privatsittning vill jag att man är minst 18 år om man ska boka en tid. Om man vill ta med sig sitt barn vill jag att barnet vet vad det handlar om och inte är rädd för det. Jag har själv haft seanser där barn har varit med och faktiskt så har det varit väldigt positivt alla gånger. De har varit lugna, ingen rädsla osv. Det är upp till hur föräldrarna pratar med sina barn om döden och efter döden och vad en seans innebär. Jag tror att om en förälder vill ta med sig sitt barn på en seans så vet de att barnet klarar det för jag tror inte att man tar med barn bara för att man inte har barnvakt t.e.x. Väldigt små barn har också varit med och de somnar oftast och det har aldrig förekommit att ett spädbarn har varit ledsen under en seans. Jag har ju också arbetat mycket med barn under åren på förskolor och med ungdomar på skola. Jag brukar också känna in om barnen kan vara med och hittills har det inte varit någon som jag har fått stoppa. Jag vet att det finns andra som tycker att det är helt fel att barn ska vara med men själv kan jag inte förstå varför? barn är kloka och de vet mycket mer än vi vuxna tror. Vi vill gärna beskydda barnen för att vi tror att de kan ta skada av olika saker men i vissa avseenden kan det skada mer genom att man som vuxen tror att man gör rätt. Jag vill därför säga att man som förälder vet om sitt barn kan vara med eller inte och det är mitt ansvar att känna om det är okej att barnet är med. Ålder är svårt att säga. Men jag tror att andevärlden lämnar budskap till de som är redo att höra det och det gäller också barn, för jag tror inte att de skulle lämna buskap till barnet om det inte är redo eller mogen att höra det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det där väljer man som förälder själv..jag skulle nog inte ta med min 4 åring men min 15 åring skulle få följa med.jag säger som Elisabeth..barn vet mycket mer än vad vuxna tror….minns du förresten Elisabeth på senasen på hälsomässan i eskilstuna sist?Längst fram satt det ett barn som somnade nästan direkt innan du ens hade startat..

#2 Ja det minns jag, och som sagt, det händer ofta att de somnar och många gånger innan seansen har börjat. Har tänkt mycket på det tidigare, det är som om de får ett lugn. De får säkert healing och fridfulla energier av sina nära och kära i andevärlden. :-)
Elisabeth

Tänk att det tror jag ochså..För det är ju ganska fantastiskt..har aldrig sett ett barn somna så fort ..så det är nog som du säger.som det står i skriften barn tillhör himmelriket…

#4 Ja de första åren står de med ena fotan på jorden och den andra i universum. Deras sinnen är öppna innan alla krav kommer in i deras små liv.
Elisabeth

Jag tror barn överlag är mer känsliga för allt som händer. Min dotter har ju kommit i den åldern att hon babblar konstant men man förstår en tiondel. Hon vaknar ofta på nätterna och då hör man hur hon sitter och pratar med någon, men hon är inte rädd eller ledsen så jag förmodar att det är hennes skyddsängel…
På tal om somna,när jag var ca 10 år,var jag ofta barnvakt.
Föräldrarna förstod inte att jag kunde natta barnen ,för det var omöjligt för dem att få dem att somna.
Jag kommer ihåg att jag sjöng för barnen och lade handen på deras panna.
Då gav jag väl dom healing utan att jag förstod vad jag gjorde.

Små barn brukar tycka om att man lägger handen på deras panna eller att man stryker med handen över pannan när dom ska sova. Mycket lugnande.