om livet efter detta
hur kan det bli helt tomt jag hade mycket närvaro även sanndrömar då jag var yngre men efter mina katter skrållan som blev sjuk hon avlivades i mars 2009 prins-emil försvann i november då han sprang ut från porten av ett misstag men försöker tänka om jag kan känna av katterna men inge ting känns försöker även få kontakt med far ock mor mina farbröder en vän till mig som tragist tog sitt eget liv också 2009 nu känner jag mig helt övergiven är det någon som har ett råd hur jag kan utveckla det övernaturliga igen för nu känns det så otryggt jag behöver känna att det finns ett liv efterdetta ock att jag får träffa alla mina nära ock kära som gått bort även mina älskade husdjur jag haft nu har jag inga djur eller väner nu är jag helt ensam.från eva-lina
Beklagar alla bortgångar och förluster
Jag tror att man måste hålla i gång sin medialitet..precis som man måste hålla igång kroppen och knoppen med träning.
Du har en medialitet i grunden som finns där latent.
Regelbunden Meditation och att vara vaksam för alla Tecken, samt att ha ett öppet sinne är viktigt tror jag.
Men man ska nog inte vilja för mycket och tvinga fram det mediala, för då är det lätt att effekten blir tvärtom….det måste växa fram sakta.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Beklagar det inträffade.
Min känsla är att du vill så gärna få kontakt och att du då ställer krav på andevärlden och dig själv. Säger som #1 det måste komma naturligt och avslappnat. Medvetet och undermedvetet spänner du dig och blockerar dig fullständigt, det blir så om man befinner sig i sorg och saknad. Du behöver koppla bort dina negativa tankar som stoppar dig.
Gå med i någon medial cirkel, eller annat för att träffa likasinnade, skaffa dig nya vänner på det sättet. Där kan du även få mycket råd och hjälp med att komma tillbaks i medialiteten. När du är "mogen" så får du säkert kontakt.
Hoppas att det går bra för dig, det gäller att våga ta steget fram!
Kram Kristall47
# 0 Har man upplevt mycket jobbigt kan man behöva en tid att bearbeta och ta hand om sig själv och då blir medialiteten vilande en stund vilket oftast också är bra för en. Beklagar allt du fått uppleva, din medialitet kommer säkert igång igen när du känner dig bättre.
Amor Vincit Omnia