Medial
Jag anser att alla är medial från grunden och att alla kan träna fram förmågorna mer eller mindre. Ett bra tips att börja med är att när telefonen ringer, känna in vem det är. Psykometri är också en bra träning. Det är när man håller i ett föremål och känner in energierna om dess ägare och historia. Har ni fler bra tips?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Att lära sej att lyssna på sej sj…sin intuation… Många gånger när man ska göra nåt lr så så får man ju för sej saker…kan vara en väg man ska ta en händelse lr vad som….Hur många gånger har man inte gått emot sej själv och efteråt tänkt, jag skulle ha gjort som jag tänkte först …… När det gäller händelser lr ideer som man får…skriv ner dem, berätta för din vän lr partner…Är ju så lätt att efteråt tänka ..ja men det visste jag ju…lr …Det har jag ju sett ..osv… Berättar man för nån så får man mer en bekräftelse om ni förstår hur jag menar…**S** Inte lätt alltid att skriva hur man menar….. Hoppa ni förstår annars är det ju bara att fråga hur jag menar…=)
Ha det bäst…kram Moonie =)
#1 Att fetmarkera, eller kursivera, all text tycker jag gör den svårläst…
Jag använder mig av pendeln för att träna upp mina förmågor.
Jag har hört talas om att man kan använda sig av en helt vanlig kortlek… Att man plockar ur alla röda kort förutom <3 kung… sen ska man konsentrera sig och plocka ut alla svarta kort o tillsist ha kvar <3 kung kvar! Lite svårt från början med alla svarta kort, men det går ju ta en sort i taget! *L* Ska testa detta själv någongång! 

#4 Det finns böcker också om hur man spår med vanliga kort. Jag har själv gjort det men jag har aldrig hört talas om att man ska plocka bort alla dessa kort. Jag vet att i Heikki Vesa´s bok står det att man ska plocka bort alla kort mellan 2-5.
Man kan egentligen använda sig av andra kort än tarot också, det gäller att hitta det som passar en. Det kan vara svårt ibland för det finns ju så otroligt många tarotlekar och andra kort på marknaden. Själv har jag 43 olika men det är bara en jag använder och det är Cosmic. Jag har under åren provat många andra men jag trivs bäst med den och det var den första tarotlekan som jag köpte :-)
Elisabeth
#5:
43 olika?! *skrattar* Det var inte illa! Själv har jag bara en som är efter min mamma o det är cosmic och jag trivs med den, men jag får ingenting att fungera som jag vill! Alltså, jag greppar inte riktigt korten! Jag vet att man ska köpa en egen kortlek, vilket jag ska göra en dag.
När jag lägger keltiska korset o tar upp kort för kort så förstår jag inget, jag kan inte läsa ett kort för sig… Utan när jag har lagt upp alla så kommer saker till mig istället… Nästan som om jag bara vet men använder korterna som ett litet stöd för mig! =)

# Jag har flera böcker om hur man tolkar tarotkort. Under flera år har jag försökt att lära mig men det gick inte. Till slut förstod jag att jag inte skulle lära mig utan bara förlita mig på min intuition. Jag lägger inte några speciella stjärnor som står i böckerna, jag lägger korten på mitt eget sätt och jag tolkar korten genom att känna in intuitivt där jag får in känslor, ser bilder m.m. Så på det viset blir de ett stöd för mig och det verkar som du fungerar på samma sätt så ha tillit och jobba som du känner för med korten.
Elisabeth
Jag försökt o försökt men ser inget hör inget. Vad är felet , ska jag gå en kurs.

#8 Om du ska gå en kurs kan bara du själv avgöra. Det är viktigt att känna efter vad du behöver och när du eventuellt vill börja söka en kurs så kolla vad som finns för det är många som håller kurser. Känn efter vem som skulle passa dig bäst som kursledare isf. Det gäller att man har tålamod och inte stressar för då kan det ta ännu längre tid innan det händer något.
Elisabeth
ett annat roligt sätt att känna in psykometri är att sitta med en vanlig kortlek ta ett kort åt gången och känna in vad det är för kort man kan alltid börja med att känna in färgen, sen när man tycker sig lita på sin förmåga kan man känna in vilket kort det är. lycka till /Kjell
När man tränar psykometri mm så har jag hört och blivigt lärd att man ska göra det på ett visst sätt? Att ta hjälp uppifrån så fuskar man? Men hur håller man isär det hela? Och var går gränsen för fusk? Vad är fusk egentligen?? Hoppas ni förstår vad jag menar med mina frågor?
Eva

# Jag har aldrig trott på allt som andra skriver eller säger om regler. Det viktiga är att man gör det som känns rätt för en själv. Bara slappna av och hålla i föremålet brukar räcka, en del brukar vilja ta en stund och "öppna upp" innan. Det finns inga rätt eller fel!!!
Elisabeth
tack Elisabeth
Försöker se efter, en lämplig kurs till våren.
Mvh Janne
Tack Elisabeth!

Jag skulle vilja träna upp min intuition…men även lära mig använda och kontrollera ev förmågor jag redan har. Det händer en hel del att jag blir förbluffad då jag på sätt och vis anar saker innan de händer och att jag får "information", fraser, tankar mm, som jag strax efteråt förstår varifrån den kommer. Vet inte hur jag ska kunna kontrollera det bara. Det går inte när jag själv vill framkalla det, bara när jag är oförberedd.

#15 Jag rekommenderar dig att läsa böcker om medial utveckling och gå en grundkurs där du får lära dig att hantera och utveckla dina förmågor. Du verkar ju ha en bra intuition redan.
Elisabeth
jag tränade så att jag satt med en kortlek och försökte se vilken färg och valör (spader osv) den hade..
Någon som kan rekomendera någon bra bok i medial utveckling ??
Finns dom att låna på Biblioteket ???
Jag skulle snarare behöva hjälp att "stänga" av 

#18 Kolla på www.vattumannen .se där finns det många olika titlar i ämnet.
#19 Föreställ dig att du är stängd i alla chakran och att du har ett starkt skal runt dig där inga energier kan komma åt dig. Det händer att man måste stänga oftare vissa perioder.
Elisabeth

Jag har på senare år lärt mig att stänga av och på så vis även kunnat bli mer mottaglig. Ett trauma som barn gjorde att jag (måste varit omedvetet) stängde av helt. Ju äldre jag blivit så har jag fått mer insikt och lärt mig att hantera "saker". Fast min sambo blir fortfarande rädd när han vaknar mitt i natten av att jag skriker "fader vår" eller gråter floder…