Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 5418 ggr
RaGooN
0

Läsa av mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg fler som gjort detta och är alltid intressant att se vad ni tror.
Framtid får ni gärna med tillägga om ni ser något.
Ja allt som kommer er förbi :)

Kram Erica

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

chik
0

Nu kan jag inte läsa av..Så där på kort.

Men jag ser en fin flicka som är noga med hur hon ser ut.o är hellre med kamrater än att göra som Mamma säger, skolan är inte så rolig. Men det går bra även där…

Nu är det bara detta som jag tror.-inget som jag vet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

minda
0

Lägger några djurkort för dig.

De maskulina, "aktiva" sidan i dig:

Black Panther, Passion

Du måste börja aktivt ta tag och förverkliga din passion. Dröm gärna, men för att bli hel måste du även få ut dessa drömmar i verkliga livet. Bry dig inte om vad folk tänker då du förverkligar din passion, din riktning i livet är till för dig och för att få ut allt av din kapacitet så skall du göra det som får din själ att sjunga. Se in i din styrka, passionen, ge tid åt dig själv att vara ensam och bygga denna och bli du med dig själv för att se klart.

Den feminina sidan "passiva": Butterfly, transformation

Förbered dig på en stor förändring

Förändringen behöver inte vara explosiv. Det är möjligt att precis som larven i puppan "gro på sig" i all sköns lugn och ro. Var inte rädd för att vara ensam och var inte rädd för "mellantiden" eller mörknet. det är den som utvecklar dig, ta vara på den och våga njuta av att vila upp istället för att spänna dig för "nästa steg". Det är anturligt att känna "svåra" känslor, acceptera dem, och gå sedan vidare från dem. Sök dig til lställen som stillar tankarna, du behöver inte köra regelrätt Meditation, men ta dig ut i naturen för dig själv en stund då du kan för att stilla tankarna.

Står även för lycka, och är en symbol för själen.

Dåtid: Delfin, lekfullhet - att ta tid att leka.

Kan det vara så att du inte levt ut din barndom till fullo? Känner du att du måstat växa upp, eller har du valt att ta en sorts ansvarsfullare roll för att känna att du gör "rätt". Då kan du förbereda dig på att det kommer en tid i livet då du måste uttrycka denna lekfullhet, och våga acceptera att du varit barn, oskyldig och full av spirande energier.

Passa på att ta ut av denna lekfullhet i svängarna förbi, allt är inte seriöst (och även vi äldre folk lär oss bäst igenom lek).

Kommunikation är en viktig del i lek, och vi lär oss alla grunder för den i lek när vi är små. Kan vara att du måste satsa extra på just kommunikation, så att du inte "kör över" andra och inte blr "överkörd". Lär dig vara assertiv och skydda dig själv.

Lär dig ta till dig glädjen, även den som bara finns hos oss för en liten stund.

Nutid: Häst: frihet, "Du har alltid ett val"

Släpp tankarna om att du skulle vara ett offer av någon sort. Du har ett val, det över hur du agerar, och hur du bär ditt ansvar. Du skall inte heller LIDA över ditt val utan bara bära ditt ansvar. Även ett mycket fysiskt kort, håll koll på vad du gör med din kropp nu, då du har ansvaret över den. Det är den som kommer föra dig genom alla lärdomar, såväl fysiska, psykiska, som spirituella. Den är vad du har, och det du behöver för att lära dig här. Se till att sköta om den NU så att "läxorna" inte blir samlade på hög för att seda nfalla ner på dig i ett senare skede.

Här kommer också igen tanken om passion in, "gör det som får din själ att sjunga, gör det med inlevelse och passion".

Även kommunikation tas upp här, mest i form av att lära sig kompromissa, både med andra och SINA EGNA KRAV PÅ SIG SJÄLV och sin kropp. Integritet återkommer också, så se till att du vågar stå på dig för dig, att du vågar hålla på dina gränser.

Framtid: Antelope - Beslutsamhet, gör ett beslut och ta till de behövliga åtgärderna

Du behöver inte tveka, diskutera, fundera. GÖR det du tänker göra, vela inte efter beslutet, det är taget, dags att ta både aktion och ansvaret, och göra det. Även ett beslut om att inte göra någonting kan vara ett bra beslut ibland, för vissa situationer.

Du kommer att finna din intuition som ett bra redskap för framtida beslut, och ju mer vältränad intuition du har desto mer bestämd kommer du vara i dina beslut. Bara du besluter dig att gå den vägen.

Så när du möter en beslutkrävande grej framåt i tiden, kontemplera, se igenom fakta, och känn efter vad intuitionen säger. Bestäm dig och GÖR det.

Och minns att fastän resultatet inte kanske är vad du önskat dig, så är det just du behöver för att lära dig mer.

Sådär överlag då jag lägger ihop kortens hela betydelser, så kan det vara att du har några hektiska år framför dig, med många stora beslut. Ett litet större, i framtiden. Du skulle må bra av att få chillat den hårda farten (behöver inte vara fysiskt, kan också vara i tankarna hektiskt bara) och rota dig i dig själv.

En viss gränslöshetskänsla ligger över denna kortkombination då kommunikationen också är en återkommande grej. Du måste våga visa det riktiga jaget, och vara okej med det, för att få ut mest av dina sociala kontakter, du har inget problem med att "anfalla" vid behov verkar det som, men enligt vad jag avläser här, så går det inte ihop med din grundpersonlighet att vara "hård" och "gåpåig" så du kan ju fundera om det finns sätt att utveckla det assertiva (typ  bestämd och rättfram, utan att vara passivagressiv eller agressiv) mer för dig.

Våga att ta det ansvar över dig och dina beslut som andra tidigare tagit, det är ju ganska naturligt för en i din ålder, men lita på att du kommer att lära dig att göra det säger i allaf all dessa dragna kort Glad

Och sköt om din kropp!

Skriv gärna dina tankar, för har faktiskt aldrig dragit kort för någon såhär via webben…alltid en första, men nu måste jag gå och lägga mig!

Åh en fråga, är det du i förgrunden på bilden, eller i bakgrunden Glad?

Lazarus
0

Hej! Jag får till det att du är sprallig…har lätt att få vänner. Pratar mycket ..ibland innan du tänker…lite impulsiv…gör/säger ibland saker som du i efterhand kanske känner att du inte riktigt står för.Har svårt att sitta still(men vilken femtonåring har inte det).Är ofta med där det händer saker…och där skulle jag gärna vilja att du är lite mer eftertänksam…ibland kan du finnas med i sammanhang där du känner att du känns obekväm och det är den intuitiva förmåga som du har som talar och den ska du lyssna mer på. I stort är du en mycket social person och i stora sammanhang kan detta vara en stor nytta för dej i yrke osv.Sen tycker jag att du ska känna efter lite mer vad som glädjer dej själv och inte bara glädja andra utan att få nåt tillbaka. du får gärna skicka ett pm och tala om det jag beskrivit stämmer eller inte

RaGooN
0

Tack så mycket Minda :) Det är jag som är längst fram.

Oj.. Skickar pm till dig Lazarus

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

minda
0

Du får gärna Pm.a mig om vad du tänkte om korten och tolkningen, ifall du inte vill ta det öppet, håller "tystnadsplikt" Skrattande