Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 10282 ggr
[mia-38]
1

Slår lock i örat/öronen

När jag tänker efter så när det vart som mest aktivitet hemma hos mej så har det slagit lock i ena örat. (ingen vaxpropp)
Kan det vara så att när man får besök från andra sidan så kan det visa sej så?

Känner nu att mina öron slår lock igen. Är inte förkyld eller nåt.
Min morbror gick bort i helgen så kanske att det kan vara besök från andevärlden.

Nån mer som det slår lock på vid besök?

(Vet inte om detta ämne redan tagits upp)

casandra70
0

Yes,kan nog liknas vid "lock" i öronen,fast jag brukar mer tycka att det är som ett tryck,ibland i öronen o ibland i huvudet.varför det blir så vet jag däremot inte.

[grinda]
1

Känner igen grejen. För mig känns det som en vindpust som liksom slår till…det blir som att det slår lock. Har kopplat ihop det vi särskilda tillfällen sas

Marina2
0

Hej Mia. Jag tycker nog att du har svarat på din egen fråga. Du säger ju själv att du får detta sympton att det slår lock för ena örat när andevärden "visar" sig för dig. Lita på din egen känsla där. Med det menar jag att jag visst tror att du känner så när de kommer,precis som jag kan får rysningar och metallsmak i munnen mm.

Alla upplever vi ju deras besök på olika sätt.

Kram

Ps. Jag tror precis som du att det var din morbror.

[mia-38]
0

Ja en blandning mellan öronlock och tryck känner jag.
Kanske är dags för ett andebesök här hemma nu igen då…*L*

chik
0

Nej. jag har inte märkt något sådant.

Men vi är ju olika o tur är väl det…

Men jag kan känna kyla….Vindpust.

Lena.P är jag i verkliga livet.

starcat
0

Samma sak har jag funderat över, tror tom. jag skrev ett inlägg om det. Nu har det inte hänt på ett tag men vet att det kändes ganska ordentligt, inte som ett "vanligt" lock för öronen…

[mia-38]
0

#6…Nä det känns inte alls som ett vanligt lock…
Och sen sprakar det i öronen när man gäspar eller sväljer..

TantAlma
0

Åh hoppas jag får det också då för mitt högra öra har som någon form av lock från och till och jag har också kollat och uteslutit vaxpropp i örat….

Alma

hassabacka
1

Tror det kan vara energi, kroppen klarar inte energin o försvarar sig på så vis genom att slå lock.

Andina
1

Jag har också fått "lock för öronen" (ett öra) när jag upplevt att jag har någon hos mig. 
På sistone har det blivit 'etter värre' - de två senaste gångerna (varav ena gången vet jag "tvärsäkert" att jag hade kontakt) har det inte bara slagit lock utan börjat tjuta i örat nå't infernaliskt! Som ett tinnituspiiip men så starkt att jag både hoppar och skriker till - första gången flög jag upp ur stolen och slog händerna för öronen. Andra gången blev jag inte riktigt lika överraskad.

Så'na 'effekter' kan bl a dyka upp vid UKUer, det har jag "vant mig vid", men inte vid tillfällen då man har "besök"…

En intressant teori att fnula på, hassabacka…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

hassabacka
0

Ja jag har varit med om det på ställen som är väldigt aktiva så då har jag bett min guide om hjälp o att andarna skall backa lite då släpper det ganska fort…

Tror det är en naturlig reaktion när en energi eller flera blir för starka.

Andina
0

För mig har det släppt ganska omgående också, både "lock" och piiiiptjutet. Det handlar nog bara om några sekunder (15-20?).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

hassabacka
1

Ja jag tror ma kan fort få kroppen att "tryckutjämna" energin. Så den inte behöver känna sig pressad..

Andina
0

Tror ni inte att "locket"/tjutet betyder: -"Men, så lyssna då!"

;) (skojar!)

[mia-38]
0

Jag också på det som hassabacka skriver. Att kroppen behöver jämna ut trycket från energin som blir när det blir för mycket.

hassabacka
0

Skönt vi håller med varann i något… *ler*

casandra70
0

Jag har nu sluppit trycket i huvudet/öronen ett tag nu,kan bero på att jag fått healing av vår underbare jane härinne,för att jag varit FÖR öppen,dock känner jag av energier o kyla fortfarande,men det stör mig inte.trycket i huvudet är ju lite jobbigt(o "locket" för öronen)om det kommer ofta vilket det tyvärr gjorde i mitt fall.men o andra sidan hade vi mycket aktivitet oxå.

Har dessa "andebesökare" här varje kväll(natt(o även dagtid då o då).men känns ok iaf,de för oftast bara oväsen,plus att man känner energierna samt kalla "fläckar".Det tråkiga är väl att katten inte är så glad alltid över detta.men jag vet att det är väldigt många andedjur här…..själv gillar jag deras sällskap,så länge det inte påverkar mig el familjen negativt.

Andarna vill prata,men jag är väldigt dålig på att lyssna,o brukar oftast försöka att inte bry mig om dem,pga att jag inte haft tid el dyl.här är alltid full rulle,o när jag väl har tid att lyssna på dem så är jag alltid för trött o brukar "stänga av" el hur man ska uttrycka det.(inte stänga ned utan AV)

stänga ned har jag inte lärt mig att lyckas med själv,(oftast orkar jag ej ens försöka el ta mig tid till det)men eft att jane hjälpt mig så är allt iaf mycket bättre.KRAM till vår snälla godhjärtade Jane!Cool

TantAlma
0

Det lättar faktiskt när jag bad dem att gå åtsidan. Skrattande

Jag fick en liten film snutt med någon som stod brevid mig och röd färg skickades till mig. Med massa värme.. Skrattande

Tack för tipset.

Alma

hassabacka
0

Vad bra. Ja det brukar underlätta när de inte ligger på för hårt…

casandra70
0

En kväll försökte jag fktiskt hjälpa en ande över på andra sidan(tror det var det barnet som jag skrivit om tidigare i en tråd att jag lovade henne att göra det sedan,(hon som fastnade på mitt evp)men jag orkade inte just då).

Men det var bara det att när katten fått en smäll(verkade det som iaf)av något,för hon betdde sig så konstigt hela dagen. kvällen,har nu inte tid att förklara hur.

o då fick jag nog,men jag sa till andarna att försvinna härifrån o låta katten o barnen vara ifred,vill de mig något så får de göra detta emot mig istället.sedan försökte jag framkalla det vita ljuset….vilket totalt misslyckades,såg bara mörker……men då försökte jag skicka iväg dem ändå,då jag plötsligt kom att tänka på att jag ju måste veta om d3  behöver hjälp el inte,var då inte säker på att det var detta barnet som ropade hjälp mig på evpn tidigare..o sedan slog mig tanken att denna ande kanske inte behöver hjälp,o den kanske inte egentligen gjorde illa katten utan att katten bara reagerade så som den gjorde pga att den såg "nåt udda"som inte hör hemma här.

Då kände jag mig totalt misslyckad o tänkte att jag nog inte ens klarar av att göra detta rätt så är det lika bra att skita i det….

Men katten var helt okontaktbar hela natten o följde något med blicken,jag gick dit o kände kyla i viss utsträckelse,den var långt ned så jag kan anta att det var ett av mina tidigare djur som brukar besöka oss.sedan valde katten att ligga uppepå mig o vägrade gå ned i sängen.Men jag tror hon är van vid andar,men dessa blev hon skrämd av.

casandra70
0

ps ursäkta mina dåliga stavelser men har lite bråttom! hoppas ni hajjar ändå…….

[LadyWinter]
0

Hej Mia-38,

här är en till som har lock hela tiden,har varit hos doktorn inget fel med mina öron,japp det stämmer har lock i öronen och när jag tror att jag inte hör bra,så verkar det som jag hör ännu mer,tror det är nån typ av chaneling ,sinnet gör för att få in ljud som inte andra hör,och när detta händer mig kan jag tydligt höra att någon säger något till mig runtomkring mig,så enligt min egen erfarenhet är det kanske typ av clairaudience chaneling gör att sinnet försöker ställa in typ radiovågor för att ta emot meddelanden.Glad

najstrik
0

Det där pip tjutet i öronen brukar jag få spontant när något farligt kommer att hända i nära framtid. Ungefär som en varningsklocka. Kanske en skyddsängel som gör sig påmind. Vem vet.

Ghosthunter
0

Jag har också märkt av tryckskillnader och att det har ringt i öronen när andarna är närvarande. Detta fenomen tycks vara ganska vanligt…..jag har sett det i många "spökjägarprogram" och läst om det. Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
0

oj….sådana där effekter har jag också……..hade inte en tanke på att det var fler som hade samma sak…..Skrattande

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[LadyWinter]
0

Magi-cat# Ja mycket som poppar upp som man inte trodde andra kanske hade likadantGlad

melany
0

känner igen mig helt… i våras när jag började känna av aktivitet..det var en kväll..då kändes det värst i ena örat.nästanlite som att det gjorde ont och det höll i sig några dagar innan de släppte..och jag har märkt att min hörsel har blivit mycket starkare..snappar upp minsta lilla ljud…

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

[Woozy]
0

Mia38

Kan det du känner liknas vid ett "kluckande" ?

Det känns som nåt inne i örat komprimeras på nåt vänster.

Magi-cat
0

hmmm….går det att hitta någon samstämmighet i när det hela började? För mig var det helt plötsligt, före valborg i år-

Tänkte om det var något extra atmosfäriskt eller så Skrattande

[LadyWinter]
0

Igår förmiddags slog det till rejält i mitt vänstra öra,trodde jag fått in stereoljudGladMen vet ni vad…jag höll på att flyga i luften..nån bredvid mig en barnröst på engelska sa…högt Hold me,stackarn man mår ganska dåligt och undrar vart barnet är,visst skulle jag hålla det om det gickRynkar på näsan

melany
0

Magi- Cat .. för mig var det också just runt där omkring, jag trodde att jag inbillade mig allt och sökte fakta som en tok och det visade sig att det är massa saker som händer när man blri mottaglig..sknt att kunna få det bekräftat… kände även av energier med händerna.. speciellt i höger och jag hade en brännande het känsla i höger arm.. och hand.. blev het i kroppen..när jag annars brukar vara kall.. men nu har dte avtagit .. sen krypningar på huvudet är vanligt..kall känsla blir de ibland med..

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

Peak303
0

Jag får typ oxå "lock" för ena örat ibland. Käns som om jag blivit slagen så hårt där så jag tappat hörslen, men efter 1-2 timmar va det borta :O Och den enda som nydligen dog hos mig va min kanin som vi avlivade i Januari detta året :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[marion69]
0

Jag har också känt av det där med lock för örat, senast igår och jag tyckte det var lite underligt att få medan jag tvättade av mig sminket.

Magi-cat
0

#31 Intressant melany! Vid samma tid alltså, då måste det varit något särskilt…alltid kul att det fins fler!Skrattande

Kurina
0

Det lustiga är att precis när jag hade börjat läsa den här tråden så började mitt öra "bubbla". Jag känner av ett tryck fram o tebaks men det låter som om det bubblar.  Det händer visserligen då och då men jag har alltid trott att det har någonting med ljud o vätska i örat att göra.

christine79
0

Jag känner inget speciellt när jag har besök av någon ande. Men jag har en liten konstig berättelse som jag skulle vilja få ett svar på.

Jag och en kompis var på en kinarestaurang och åt, när jag plötsligt fick en rysning på höger sida av kroppen och den varade 30-60 sekunder. Inget fönster eller någon dörr var öppen just då och ingen passerade mig vid detta ögonblick.

Denna rysning gick från överkroppen och ner längs höger ben. Vad kan det ha varit?

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se