Min energi
Måste bara få skriva av mej lite trots att det är ganska mycket OT.
Jag har en arbetskamrat som jobbat 4 timmar/ dag i fem dagar innan. Han är halvtidspensionär.
Nu har han kommit på att han kan jobba 8 timmar om dagen två dagar ena veckan och tre den andra för att slippa köra till jobbet varje dag och spara bensin.
Vi har ca 7 mil att köra till jobbet varje dag.
Han ville vi skulle samåka och jag höll med. Vi gjorde så i en och en halv vecka tills jag kom på att jag får ju köra lika mycket som innan medans han bara kör 4 dagar/ månad helt plötsligt.
Alltså får jag en lika hög bensinkostnad som innan medans han tjänar på att åka med mej.
Jag sa ifrån att det var väldigt orättvist. Men si det kunde han inte begripa och blev högröd i ansiktet och skitsur.
Jag förklarade för honom men han fattade ändå inte. Eller inte låssades fatta.
Ska man samåka så ska kostnaden också vara ungerfärligt lika…vilket det INTE var i detta fallet. Mina arnetskamrater kom på hur vi kunde åka så att det blev rättvist..men det tyckte inte han. Men det innebar ju att han fick högre bensinkostnad än det han hade tänkt ut.
Han skulle då alltså lura mej trodde han. Han trodde inte att jag var så smart att jag kunde räkna ut detta. Och jag ska ju inte behöva förlora bara för att jag jobbar heltid och han halvtid.
Jag hatar ( jag vet…hårt ord..men det är sant) människor som ska försöka sko sej på andra på sin egna bekostnad. Folk som är beräknande och elaka hör inte hemma i min värld.
Detta tog så mycket energi från mej i veckan att jag fortfarande är ledsen och arg.
Ville bara skriva av mej detta då jag tror att det hjälper.
Kram på er.
Mia!
En sån som han ska ha svar på tal och smäll på fingrarna! Han verkar ju verkligen vara en sån som utnyttjar folk. Å sen blev han skitsur för att du kom på han. Nej sätt stopp för det,han är väl en sån som skriker när han skiter…
Kram/Marina
Hahahaha..Marina2….
Han är dumsnål. Han gnällde över hur lite pengar han hade..sen i nästa andetag sa han att han hade över 15.000 på kontot.
Han är beräknande och lismande.
Sen skyller han på mej att jag inte VILLE samåka. Men jag sa till han att inte på de villkoren.
Han är luft för mej..men detta gnager som en tagg i hjärtat.
Ryck bort taggen! släng iväg den låångt!
Jag ska göra saker som är kul ikväll…Och hoppas då på att jag får tillbaka den gamla glada Mia igen..