Tulpa!
Tulpa är en tibetansk term som betecknar väsen som har sitt ursprung i tanken,och som sedan genom intensiv tro och visualisering blir fysiskt verkliga,Det är fråga om att en hjärna eller flera hjärnor ,skapar en högst verklig,fysisk,levande varelse som till sist får ett eget liv och får allt större kraft efterhand som allt fler människor börgar tro på dess existens och brukar bli ännu svårare att bli av med än den var att visualisera en gång..Håller på att läsa en bok av Sylvia Brown som heter Besök från andra sidan..en mycket intressant bok måste jag säga..Funderar mycket på det här med Tulpa.

Det är den sådan energi som oftast skapas när ungdomar har det jobbigt med sig själva. Den energin ger sig oftast i uttryck som en ond varelse. Men det är alltså något som skapas fram av ett inre kaos med alla hormoner, känslor och självförtroende m.m. Det har varit många gånger som jag har fått bege mig till hem där det spökar, men då har jag stött på dessa energier istället. Det gäller ju inte bara ungdomar, det kan skapas av oss alla med inre kaos.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
godmorgon elisabeth!!Precis vad jag har förstått precis..Det är just det som jag har fajtas med i hela mitt liv.Och det är det jag ser hoss min dotter..Boken är i alla fall intressant skapar många funderingar..
Glömde fråga…när du har varit i såna hem hur hanterar man såna energier?

#3 Man får ha samtal med personen som det har drabbat. Prata om allt som händer inombords och hur man kan omvända negativa känslor och tankar till positiva bl.a. Här kommer vi in på psykologi. Man kan sedan tillsammans visualisera bort dessa energier som har skapats fram.
Elisabeth
När vi träffades du och jag på mässan så fick du plötsligt svårt att andas kommer du ihåg det?Du hade svårt att dra in ett andetag berättade du..det var förmodligen min ångest du kännde och den har jag haft sedan jag var 14 år..Den har jag hela tiden från det jag vaknar tills det att jag somnar..Den har jag kämpat emot hela mitt liv..

#5 Ja det var din ångest som jag kände då. Jobba med ditt förflutna och försök att förstå meningen med saker som hände, förlåt personer och händelser i ditt hjärta. Lycka till!!!
Elisabeth
Det gör jag ochså…jag har ett gott hjärta i alla fall känns det så.har aldrig vänt nån ryggen som har velat säga förlåt hur illa jag ens blivit behandlad..jag anser att alla människor har nåt gott i sig.Alla är värda nåt så är det.

#7 Ja alla har ett varmt och gott hjärta oavsett eventuella negativa saker som dem kan ha gjort. Man ska aldrig döma en person!!!
Elisabeth