Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 7862 ggr
annelie-huskvarna
0

Bli av med andar?

Hej Glad

Jag är ny här på sajten, men hoppas ni ska kunna hjälpa mig med lite råd och tips.

Det är så att min kille/sambo under många år besökts av andar, de går in och ur hans kropp. Mer under vissa perioder än andra. Har fått känslan av att det blir värre när det är fullmåne och en vecka runt där. Nu är det ju fullmåne igen och igår började det bli värre igen, jag känner det med om jag håller handen på honom när de går in. Första gången blev jag rädd för det kändes precis som att jag dog (inte för att jag vet hur det känns, men jag var helt säker på att det är så det känns). Det går som en varm konstig ström genom hela kroppen på mig och det svartnar en stund. Nu är jag inte lika rädd när jag känner känslan längre, men det är värre för killen. Han mår riktigt dåligt av det , det är ju trots allt hans kropp som de går in och ut i. Igår kunde han riktigt känna hur det sög sig in i hjärtat. Kanske låter konstigt, men känslan var den och det var precis som han såg en skugga som åkte in i kroppen.

Är det vanligare att man märker av dem vid fullmåne? Har ni några bra tips på hur man själv kan bli av med dem och få dem att vandra vidare?

Tacksam för tips och ideér Glad

annelie-huskvarna
0

Usch ikväll har det redan börjat… Hoppas det inte håller på hela natten Rynkar på näsan

Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
0

#5 Mycket trist att man ska behöva få sånna inlägg…Håller med dej.
Jag tror att han kanske påverkas mycket av månen? Är det då det är som värst eller?

Ni kan ju annars tillkalla ett medium som är duktig på sånt. Och kan driva ut anden.

Kram

[Mastre]
0

Om du går till "sök på sajten" uppe till vänster och skriver in "stänga ner" i sökrutan så kommer det upp en lista med trådar som diskuterar hur man stänger sig för andekontakter. Det låter som om din sambo är alldeles för öppen för att må bra av det.

Att ta råd av ett erfaret medium kan också vara en idé, så ni lär er hantera situationen. Jag förstår av din beskrivning att det känns väldigt obehagligt.

annelie-huskvarna
0

#6 Ja det blir alltid mkt värre vid fullmåne, han har enda sen han blev liten mått dåligt vid fullmåne. Vi har varit i kontakt med ett medium som det verkar jätteduktigt, som sa att det är flera själar som åker in och ut ur hans kropp. Vi skulle träffat henne igår egentligen, men killen är i så dåligt skick att vi inte kunde åka Rynkar på näsan Det är inte bara andarna som gör honom dålig utan även uttröttade binjurar/kortisolbrist samt brist på sköldkörtelhormon. Detta ska vi få förhoppningsvis få hjälp med på måndag att börja behandla och hoppas han blir piggare fort så vi kan träffa denna kvinna och få hjälp. Hon bor långt bort så inte så lätt att ta sig till henne…

Så jag tänkte om ni hade några tips och ideér om saker man kan göra för att försöka hålla dem borta tills dess?

chik
0

Välkommen hit.

Önskar jag..

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
0

Hoppas ni får den hjälp ni behöver. Och att han kommer att må bättre sedan.
Börja med ett besök hos läkaren för hans problem där..och sen kan ni ju ta kontakt med mediumet när ni känner att han orkar.

Varm kram till er bägge.

chik
0

Medium!!har du någon aning om det kostar o ta till sig.För att få bort saker??

Sen vad har ett Medium för verktyg för att städa upp??

Har tänkt på det många gånger.För många säger ju att man skall ta till ett medium.O inte försöka själv..

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

annelie-huskvarna
0

#7 Tack ska kolla det Glad

# Tack Glad

#11 Ja det är våran plan, hoppas att han blir så pass pigg fort att han orkar med att ta tag i detta.

Tack alla för ert trevliga bemötande, nu känns det kul att vara här på sajten igen.

whyme
0

Hoppas han kryar på sig fort, och att han får rätt verktyg till att kunna stänga ner.

Jag blir förbryllad för en del medium har sagt… du ska inte stänga ner helt, och andra har sagt att jag ska stänga alla mina chakran från hjässan till rot, men lämna en liten springa öppen i roten, och sedan säger vissa att även om du stänger ner dig på kvällen t.ex så öppnar du automatiskt upp på natten.

Trots att jag gått en medium utbildning för att lära mig förstå och hantera är jag totalt handfallen vissa stunder, men då bara när det gäller att ta hand om mig själv och inte låta min energi sugas ut hela tiden.

Vad gör man när inga metoder hjälper?

Spongebob
0

#17 Ja det är viktigt att ha öppet sinne. =D

annelie-huskvarna
0

#16 Tack, jag hoppas med han blir bättre snart Glad Hoppas du finner svar på dina frågor och funderingar så småningom. Saker och ting brukar ju klarna med tiden Glad

tarotlasse
0

Hej på dig jag tror ni har missuppfattat helt detta med andevärlden.

För det första Andarna kan inte gå in i våra kroppar dom har inte denna möjlighet överhuvudtaget. 

Däremot så komuniserar ande världen med våra olika sinnen syn hörsel känsel. 

När dom komunicerar genom känsel så kan man känna av andevärlden väldigt tydligt i kroppen för att vi ska kunna identifiera dom. Då kan man känna sig längre kortare smalare tjockare men man kan även känna av  sjukdommar och problem i kroppen som anden hade när den levde.

Så hade anden hjärtproblem eller avled av en hjärtinfarkt så kan man känna detta i sin egen kropp så helt naturligt när man komunicerar med andevärlden.

I dom allra flesta sådan här kontakter så är det någon av våra egna nära och kära som försöker få kontakt så kanske skulle din kille  fråga anden lite mer om vem det kan vara och be anden beskriva sig och då lär han kunna få mer känslor och bilder och tankar som kan ge honom en ledtråd på ven det är.

Eftersom han känner av hjärtat så väl så kan han ju se vem i släkten eller i vänkretsen har haft problem med sitt hjärta.

Din Kille är öppen och det är det samma som att bjuda in ande världen till samtal så länge din kille går runt och är öppen så ser ande världen detta och tar då kontakt med din kille.

Så om ni får bort denna ande så kommer bara nästa ande att ta kontakt med honom.

Det är i detta fall inte andevärldens fel utan helt och hållet din kille som styr detta  helt omedvetet eftersom han går och är öppen.

Man kan helt och hållet själv styra om man vill ha kontakt emd ande världen eller inte genom att vara öppen eller stängd.

Stänger din kille ner så kommer inte heller andevärlden kontakta honom och han slipper känna av dom.

Men det är som så att man öppnar upp automatiskt bara genom att prata om ande världen läsa om ande världen titta på det okända osv.

Så då gäller det att stänga ner efter sådana aktiviteter igen annars är allt i gång igen.

Din kille är öppen och troligtvis extra motaglig för kontakt.

Så det bästa han kan göra är att skaffa mer kunskap och lära sig att hantera sin medialitet och lära sig att stänga ner det finns många olika metoder för detta men grunden i alla metoder är att man rent mentalt ber sitt inre att få vara i fred och få vara stängd.

Bästa vore att han gick en kurs i medialutveckling och lärde sig hantera sin medialitet.

Finns många trådar här inne om hur man stänger ner så använd sök funktionen.

Men tänk på att så fort ni pratar  eller tänker på ande världen eller läser eller ser på tv om andevärlden så öppnar han automatiskt upp i gen och får återigen stänga ner mentalt.  

Det är helt och hållet han själv som styr om han vill ha kontakten eller inte.

Så länge han är öppen så kommer ande världen försöa kontakta honom så ni kan ta bort hur många andar som helst för så länge han är öppen så kommer det bara nya som ser att han är öppen.

Lasse

whyme
0

Att gå en kurs i medial utveckling är inte en garanti för att hålla andar borta.

Det krävs träning för att stänga ner och sedan öppnas vi automatiskt upp när vi sover så då får man ofta börja dagen med att stänga ner.

Lasse!!!

Transmedium t.ex. hur arbetar ett sådant?

tarotlasse
0

Naturligtvis krävs det träning för ngt man får arbeta med som med allt annat. Fördelen med en kurs är att man får lära dig att hantera sin medialitet få förklaringar och slippa en massa rädslor för ngt som inte är farligt.

Plus att man får tillgång till olika verktyg som man har hjälp av för att utveckla sig vidare.

Trance mediumskap är när mediumet släpper kontrollen och går ner i ett annat medvetande.

Så Mediumet går ner i ett sömnliknande tillstånd där mediumet låter andevärlden arbeta genom mediumets kropp.

Då kan andevärlden framförallt guiden prata  med hjälp av mediumets tal organ utan att mediumets logiska tänkande går in och påverkar det som sägs.

I riktig djuptrance är mediumet så borta i medvetandet så mediumet har inte en aning om vad som sker och sägs då har man inget minne av vad som hänt överhuvudtaget.

Sedan finns det många stadier av trance från inspirerat tal då man är medveten att man pratar och minns vad som sagts. Man kan också vara i en lättare trance  ¨då man är medveten om att man pratar men du styr inte vad som sägs och du har svårt att minnas vad som sagts utan kommer kanske bara i håg delvis.

Tills du är i djuptrance då du inte är medveten överhuvudtaget och inte kommer i håg ngt överhuvudtaget.

När man släpper kontrollen och låter andevärlden jobba genom mediumets kropp så tror många att anden går in i mediumets kropp vilket inte är sant eller möjligt. Det som sker är att anden går in i mediumets aura som finns utanför mediumets kropp.

När anden är så nära i auran så har den möjlighet att ta kontrollen av ett litet område i bakre hjärnan och på det sättet få kontroll över mediumets kropp och talorgan.

Vid ett forsknings försök i Usa där dom undersökte trance mediums hjärna när dom försatte sig i trance visades att detta lilla centra i hjärnan aktiverades.

Forskarna har tidigare inte vetat vad vi använt detta lilla centra till eftersom det inte brukar aktiveras normalt.

Jag har för mig det är detta dom kallar tallspotskörteln.

Trance mediumskapet är nog ett av våra mest avancerade mediumskap och ngt som krävs  väldigt mycket träning  tar oftast 10 - 15 års sittande i cirkel en gång i veckan innan man blir ett riktigt duktigt trance medium.

Inte heller alla medium kan utveckla trance mediumskapet eftersom inte alla kan släppa kontrollen så mycet som krävs för att gå i trance.

Jag hoppas detta förklarar lite om trance mediumskap.

En vidare utveckling av trance mediumskapet är det fysiska mediumskapet men detta är ännu mer avancerat och det sägs att ett medium på miljonen har förutsättningar att bli ett fysiskt medium.  

Lasse

[TristanChi]
0

Tallkottkörteln heter den och sitter ungefär i mitten av hjärnan. Den är stor som ett risgryn.

Har du någon referens till USA-studien du nämner?

Det har sedan tallkottkörteln upptäcktes spekulerats kring dess övernaturliga egenskaper, men jag har inte funnit något som tyder på någon annan funktion än produktion av vissa hormoner (t.ex. melatonin).

tarotlasse
0

Tyvärr har jag inte ngn referens till den studien  läste om denna studie på nätet  för ett par år sedan men kommer faktiskt inte i håg var.

Lasse