Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 554 ggr
medium
0

livets mening

Vad anser ni som livets mening. För mig är det att hitta den man är.

Elisabeth-J
0

Livets mening anser jag är att man först ska hitta sig själv och det gör man genom alla hårda prövningar man får gå igenom. Alla har vi en väg att gå och det kan vara snåriga stigar fram dit men vi kommer fram till slut och när vi har gjort det är det mycket vi ska möta för att finnas för andra i olika situationer.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

LailaBaba
0

Kanske bara att lära oss leva i "nu". Inte skjuta upp livet tills vi har gått ner i vikt, till semestern, tills vi får mer pengar…

Det finns ju bara nu, varför ska det vara så svårt att "fånga"?

drutten53
0

lite svårt att förstå detta..livets mening…inte tror jag att livet skulle bli så här..tror inte det var mening..titta runt er..vilken värld…jag tror på något annat..men kan inte förklara det…om det var detta..livets mening.. skulle va så… önskar jag att jag aldrig blev född…får väl återkomma med bättre svar om jag hittar något…kram

AusaBausa
0

rätt kusligt att gå in här o läsa om tråden: "Livets mening" i dag för jag satt o funderade på livets mening i går..

funderade på just det du skrev #3 att varför föds vi till en sån här värld? Kan detta vara allt. födas, leva, plågas lite, må bra om varannat, och sen bara dö! Vad kan vara meningen att vi ska gå genom livet o prövas för att sen bara läggas i en kista o bli till jord? Det kan väl inte bara sluta där? Då blir jag förbannad! Känns lite menlöst. Varför ska vi stressa som idioter till alla måsten o alla krav man har på sig själv o andra har, samt alla krav man har på andra osv om det inte finns en mening? Varför äns försöka göra alla måsten när vi ändå snart dör igen? eller det är kanske det vi ska inse, att inte göra alla måsten utan stanna upp o bara njuta av att få leva.? För inte vill man dö heller! finns vi bara för att avla människoarten vidare för ngt större längre fram i framtiden??? vi är bara ett hjälpmedel?

Ja det blev mga varför o mga frågetecken…kommer jag på svaren eller ngn kommer på det till mig så hör gärna av er! Glad

john-a74
0

Som sagt jag komm fram till det i tidig ålder :)

min huvudsakliga uppgift är att vägleda andra på rätt köl:)

jag har gjort detta hela mitt liv på nått sätt

Jag är en sann hjälpare :)

Sofiae
0

Dalai Lama sa väl att meningen med vårt liv är att vi skall sträva efter lycka.

Det kan man nog göra på olika sätt, lever man så att man är nöjd med sig själv kan man nog bli lycklig. Man kan  inte göra hela världen lycklig, var människa har ansvar för sej själv. Men man kan försök hjälpa de närmaste. Jag har levt i många år och haft prövningar som alla av oss, men kan nog säga att jag blivit nöjdare med livet (och mej själv) äldre jag blivit. Det är väl så som, jag tror det var Elisabeth som skrev nånstans, att man förbereder sej för döden de sista åren av sitt liv.

flymybike
0

Mycket tänkvärda ord. Lycka kan man inte köpa, att bli nöjd med sig själv Bra sagt. Du verkar ge healingkraft via det du skriver.

shintaida
0

Mitt livs mening är att lära sig av sina misstag och ta med sig dom erfarenheterna in i nästa liv. Och där INTE göra om dom…

// Shintaida

Elisabeth-J
0

#8 Ja vi måste ju göra en massa misstag och en del om och om igen tills vi har lärt oss av dem. Ja, man hoppas att en del misstag är lärda inför nästa liv Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus