Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medlemspresentationer
Läst 4142 ggr
Leira72
0

Hej, Leira här :)

Hej på er alla!

Leira kallar jag mig och jag har varit här lite då och då. Först nu jag väljer att bli medlem och "kliva ut ur garderoben" Glad.

Jag har alltid trott på det övernaturliga och efter min mammas död (självmord 2008) tycker jag mig ha fått små glimtar från andra sidan. Skulle väldigt gärna vilja skriva ner dem här och kanske få era reaktioner på dessa.

Den dagen mamma dog (vi bor 30 mil ifrån varandra) - hade jag jobbat natt. Det var en strålande novemberdag ute och jag kände en sådan varm lycka inombords. Lyssnade på skön musik och tänkte på mamma. Hon hade aldrig varit och hälsat på mig i mitt nuvarande boende så det var mycket sådant jag funderade på. "Åh, mamma, tänk om du skulle komma hit, vad mysigt vi skulle ha…". Jag tog foton med mobilen och mms:ade henne massor av foton. Inombords - lugn och lycka. Jag som aldrig målar mina tånaglar - fann plötsligt mig själv målandes dem knallröda (precis som mamma brukade). Två timmar senare får jag ett telefonsamtal från min pappa - mamma är borta. Hon hade varit död sedan natten, och således hela denna dag när jag hade sådant fokus på henne utan att veta något alls.

Mammas begravning drog ut på tiden, det blir ju alltid obduktion och annat när det handlar om självmord. Men så kom dagen jag skulle bege mig 30 mil per buss för att ta farväl av mor. Jag hade ställt klockan på morgonen så jag skulle hinna med, men tryckte på snooze. Hade sovit så dåligt. Då plötsligt DUNDRAR stereon på nedervåningen igång - på högsta volym! Det är en gammal "knappstereo" och inget som kan stå på stand-by - så att den skulle starta av sig självt är en omöjlighet. Jag tolkade det direkt som att det var mamma - som tyckte jag skulle ta och kliva upp och inte ligga där och "snooza".

Ett halvår senare befinner jag mig ute i vida världen, i Afrika. Blir sjuk och tvingas opereras på plats för en blindtarmsinflammation. En ren skräckupplevelse som dock gick bra. När jag äntligen är på väg hem, sittandes på en smutsig flygplats, känner mig ensam och liten - så hörs plötsligt en speciell sorts filmmusik ur högtalarna. Samma låt (en annorlunda låt) som mamma själv hade önskat till sin begravning. Jag tolkade det som att mamma var "med mig" och kände mig inte längre så ensam.

Efter detta har det inte hänt så mycket mer annat än att jag ofta drömmer helt vanliga drömmar med henne i. Hon är med, precis som hon alltid varit. Handlar sällan om att hon är död. Inatt drömde jag dock att hon faktiskt var död. I drömmen kom hennes ansikte ur väggen och pratade med mig. Vi grät båda två.

För mig känns det som att alla dessa händelser är någon sorts kontakt med min mamma. Har tidigare, 2006, haft ett "verkligt" möte med min då nyss avlidna farmor. Träffade en kopia till henne på en busstation (ingen jag kände) - som kommer fram till mig, lägger handen på min axel och säger: "du har då alltid varit så snäll", för att sedan gå därifrån. Helt övertygad om att det var farmor som sa adjö.

Det var lite om mina upplevelser - som jag inte pratat om med så många. Vad tror ni om allt detta?

Många vänliga hälsningar, Leira <3

chik
0

Leira.Välkommen.

Vilken rörande fin berättelse du har skrivit ner.

Vist är det sådana saker som gör att man börjar, tänka i andra baner än så man är van vid..

O så tack för att du berättar…Så fint..

Så välkommen hit.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mentis
0

Hej!

Jopp! stämmer bra det du beskriver. Dom/vi avlidna finns runt omkring oss,en personer som inte kan gå in i ljuset blir kvar här. En del av oss går till det vita ljuset,men kan komma ner till oss dödliga här på jorden och hälsa på. När det blir dags för dej så kommer du att träffa din mamma.

Sen har vi reinkarnation…… men det tar vi sen.

Kram Tommy

Lynxx
0

Ja de e såå mycket som vi inte har en aning om att det finns. Det gäller att vara väldigt känslig för att kunna uppfatta de subtila tecknen.

Det känns iaf bra att veta att de har det bra i sin dimension :-)

/L

Britt-Marie
0

Så fint av dig att berätta det här.

Kan berätta att jag själv varit med om liknande händelser som dig. Så visst finns det med oss. " Bara på ett lite annorlunda sätt" som jag brukar säga.

Tack för din berättelse

Kram!

Mads
0

Varmt välkommen Leira och tack för att du delar med dig av dina upplevelser !

Hoppas du ska trivas här hos oss.

Kram

Amor Vincit Omnia

Leira72
0

Hej och varmt tack för era svar… :) Kram på er

Eija
0

Ja du, detta var verkligen en facinerad berättelse, jag satt naglad när jag läste…dessa saker visar på att dom finns där…jag har själv upplevt både fysiska beröringar och i drömmar, möten med kära på andra sidan…

Det är just sådant som gör att man får upp ögonen på att vi försvinner inte när vi dör….många kan ju säga att "äh det är sorgen"…men hur kan det vara det, när saker sker utan att man vet om att just den personen är borta, som du skrev om din mamma….

Ja, mycket är ju bortom ens vett o sans, men ändå så händer det….

Så jag är så glad för din skull att du fick dessa möten och händelser, som visa att du är inte ensam…kram

Och förresten väkommen hit till ÖN, jag är inte lika aktiv här som förr, men hoppas på att börja komma in oftare igen…

[mossquinnan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Leira önskar dig jättevarmt välkommen hit :-))

Berörande och fina upplevelser du berättar om tycker jag *L*

kram till dig //Sus