På allvar?
I ett tidigare inlägg så fattade jag det som att ingen tog det alls på allvar, när jag själv har bevisen för oss själva. Hur ska jag kunna bevisa något som vara försigår i mina öron? Det fick mig verkligen att stänga ner sidan efter flera veckors intensiv läsning.
Nu är jag tillbaka med en fråga.
Nu är det så att jag har mediterat i snart 8 månader från och till. Vissa veckor kan jag ha mediterat varje dag, andra veckor kanske 2-3 dagar. Det som förr gjorde ont i öronen när andar sa nått (för att jag inte var van vid ljudet) har nu övergått till tjutande ljud, beroende på hur stark anden är.
Jag har kollat mig mot tinitus och andra örinfektioner och kom ut helt clean, som jag sedan tidigare visste.
Vi har en ärkeängel, inte direkt vi men tjejen jag bodde ihop med. Vi har testat massor med grejer med att testa om det verkligen var så att ärkeängeln gjorde så jag hade huvudvärk och tjut i öronen. Alla svar jag fick kom tillbaka positivt och ja, hon var orsaken.
Jag har även testat nu på senare tid att vara utanför huset och sagt till att 'hon' ska vara hemma, har även sovit över hos andra och då har det varit helt fritt i huvudet, helt knäpptyst.
Det var lite info och det finns säkert något här som känner igen sig eller vet mera om detta. Jag försöker nu meditera och få kontakten med ängel men hittills har jag bara lyckats får ett meddelande som jag inte kunde tyda. Det var allt för suddigt.
Jag kan enkelt fråga henne saker via tjejen men vill också kunna det på egen väg. Hon har även sagt att jag ska kunna höra övernaturliga grejer men att det kommer ta tid och att jag måste hitta mig själv.
Som sagt har jag mediterat i 8 månader men det känns att jag inte kommer någonstans. Har testat massor av positioner och tänkande men jag får inte riktigt den kontakten. Vill ha tips av er erfarna om hur jag ska gå till väga. Jag blockerar utan att jag vet om det, därav huvudvärken hela tiden.
PS. Ni som inte tror på det behöver inte kommentera, jag skulle inte lägga ner tid på en sådan text om det inte vore sant.
Lite lång text men jag ville få ut så mycket information som möjligt till problemet. Det kan hjälpa att få ett bättre och mer exakt svar.
blunda inte, utan lägg armen över ögonen, med ögonen öppna i mörkret , så att säga, det är den mest avslappnande meditionen, då kan man även få synliga visioner för sitt inre öga.
Tjutandet i öronen skulle kunna bero på att ängelns energifrekvens är för hög jämfört med din. Det är min spontana tanke, utifrån vad jag hört om andras upplevelser.
Att du inte lyckas få kontakt kan bero på att du försöker för mycket. Om du fokuserar starkt på att du vill ha kontakt innebär det också en fokusering på att du inte har det än, och sådant kan ställa till problem. Om du kan släppa förväntningarna kanske också blockeringen släpper.
Jag kan ställa frågor till mitt inre jag, men får inte svar om jag sitter och väntar på svar, utan jag måste släppa frågan när jag tänkt den och slappna av, tänka på annat. Sedan poppar svaret upp av sig själv.
Jag skulle nog ta det lite lugnt med meditationen om jag var som du. Man ska inte forcera sin utveckling.
Ett tips dock, är att hålla fokuset på hjärtat när du mediterar. Platsen för kärleken istället för en mental vilja att jäkta fram resultat.
Naturen, gärna vid vatten kan också vara till hjälp om man vill balansera sig.
Helt spontant känner jag att du måste ha tålamod. Det kommer komma en vändpunkt, när guiderna känner att du är redo. Mitt råd är att inte lägga så stor frustration vid att det inte händer nåt. Tids nog kommer det att hända grejer! Kan förstå att det känns frustrerande när man bara står och stampar, men det är en utvecklingsprocess det med, att lära tålamod
Kram och lycka till!
Många Goa Kramar
Annisangel
Tack för allt ska svara på allt.
#3 vill komma in i nästa stadie, har fått information om att jag går för hårt och vill för mycket för snabbt och att det tar mer tid och lära. Jag vet att det är en ärkeängel då 'hon' har pratat och har henne som skyddsängel (Medium dvs.)
#4 Tackar! Exakt det svaret jag letade efter, och även det jag fått från denna ängeln. (Vill inte lämna ut namn på henne). Precis det du skrev. Blockeringen gör att jag få huvudvärk vid dessa tillfällen jag försöker utföra meditationen så att säga. Jag fick alla svar av just henne dagen efter jag gjorde tråden.
#5 Jag tänker alltid på den jag älskar till hjärtat starkt, och det är en av orsakerna jag har kommit längre. Jag kan endast höra hjärtat som höga trummor under meditationen, fokuserar även på andningen. Jag kör inte på lika hårt och det är lika bra. Ska testa andra grejjer jag fick som tips. Wish me luck!
#6 Tackar för stödet! Jag har ängeln vid mig som kommer att hjälpa mig och kommer säga till när jag är redo att köra på ensam. Jag har något inom mig som är blockerat. Jag har hört Andar och spöken i huset medans jag är inne i trans så att säga. Jag har alltid vart intresserad och med mina tidigare erfarenheter som liten och med övernaturligt så vill jag veta så mycket som möjligt då det är mitt största intresse.
#7 Hitta mitt inre men även se vad jag kan åstadkomma. Det är mycket och jag har gått för fort fram. Se tidigare i inlägget.
Tack alla, får se hur detta går och detta tjutande kan göra en galen. Inte ens med musik och hörlurar går det bort. Har testat även en till gång för att vara riktigt säker på att det är ängeln och frekvensen som gör att jag har denna höga tonen i öronen, mycket riktigt va de det igen. Jag försöker bevis mycket för mig själv så mycket det går för att vara säker. Tack alla igen. Ställ gärna fler frågor då jag sitter på en del information som jag sett andra undrat över.
Härligt att du fått bra svar på dina frågor, själv har jag ingen erfarenhet vad gäller detta.
Amor Vincit Omnia
Det har bara hänt massor som man vill ha kvar för sig själv så att säga, men detta va just under en period då jag inte kunde få svar. Men jag fick det dagen efter jag gjorde tråden så jag glömde bort det lite. Visst det är otroligt, och jag har inte hört någon annan varit med om detta så det bör leda några intresserade inom ämnet hit.