TOUCHT BY AN ANGEL??
Hej.
Skulle vara intressant och se era erfarenheter av änglar om ni träffat nån eller haft vägledning av någon?
Har själv vart i kontakt med 2 st troligen änglar en som vakat över mig när jag var sjuk i 1,6 år,denna vankade av och an varje natt framför mig..jag hade tunga ögonlock och hade hög feber det sista jag minns,och något jättevärmt omringade mig ,dagen efter fick jag energi och tog igen allt som jag inte klarade under sjukdomen,att få balans i kroppen.
En annan gång var tragiskt,som hände mig..vill ej gå in på det..men där jag skulle landat såg jag en ängel samt i fönstret när jag efter den svåra situationen fick en chock stod en och vakade via fönstret.
Berätta om ni upplevt något,eller vad ni tror på.
Min yngsta dotter var riktigt sjuk, hon hade infektions-astma när hon var liten, och hon hade så hög feber att hon nästan brändes, hon var 3 år när det här hände. Jag gav henne Alvedon, det hjälpte inte, jag duschade henne i ljummet vatten men det hjälpte inte heller, jag trodde att jag skulle få åka in till läkaren med henne, detta var naturligtvis på kvällen och jag hade ingen bil, och vi bodde 4 mil från närmaste sjukhus. Jag gav henne mer Alvedon och lade henne bredvid mig i sängen, och plötsligt "hörde" jag en röst säga: "Sov, det här ordnar sig." Jag var så orolig för min lilla tjej och tänkte att det är bäst att åka in med henne ändå men jag kunde bara inte hålla ögonen öppna, jag kämpade emot men det var som om någon gett mig sömnmedel, det gick bara inte att hålla sig vaken. På morgonen väcktes jag av en pigg liten tjej, hon var feberfri och inte tung-andad alls. Jag är absolut säker på att det var en ängel som hjälpte henne och som fick mig att somna.
angelelb#
Det var säkert någon där hos er,antagligen blev du också lugnad utav dom…du kanske kände en slags trygghet och föll i sömn.Jag tror på änglar dom är där man minst anar det.
Ja, jag tror dom är runt oss hela tiden! 
Jag har varit medd om någonting liknande #3 Min dotter var tre mån gammal när hon fick rs virus och jag var vacken i tre dygn med en jätte sjuk tjej som läkarna vägrade ta emot pga att det var mitt första barn så de trodde att jag överdrev… Efter tre dygn av vakande så kände jag hur någon satte sig berdvid mig i sängen och hörde hur någon sa sov nu jag tar hand om det här, hur jag än kämpade emot så somnade jag dagen efter var flickan fortfarande sjuk men när läkaren hörde henne genom telefonen så fick vi komma in och hon blev inlagd direkt. Jag kan inte förstå hur jag kunde somna…
Kram
Tur att läkaren kunde bedömma via telefonen,han gick på sin egen intuition…kram
Min bror med familj ligger och sover på övervåningen. jag ligger och sover på nedre
våningen när jag vaknar och ser två ljusa varelser, en man och en kvinna med ljusa klädnader, de ser
ut som människor ljusa, blonda båda två, och kanske i 25års åldern komma gående hand i hand
från köket och genom hallen, så försvinner de
Wow, vilka faschinerande och fina berättelser. ^^
Jag har själv aldrig sett en ängel, men skulle vilja. Just nu är mår jag inte så bra i själen och det går upp och ner ofta. Jag skulle behöva den frid och stöd som en ängel kan ge. ^^
Önskar jag fick träffa en. ^^
LW - Härliga upplevelser du har haft med änglarna
Slälv har jag inte sett eller känt av änglar. Men där emot så tror jag att jag har haft hjälp av skyddsänglar ett antal gånger när det har varit nära att jag har råkat riktigt illa ut!!
Ett bra exempel var i vintras. Jag var ute på gården och en granne började prata med mig så jag stannade upp….hade inte detta hänt så hade jag fått ett par hundra kilo is och snö över mig som rasade ner från taket precis där jag skulle gå!!
Det tror jag kan vara skyddsänglar!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Apelsiner räddade mitt liv!!!????
Fredagen den 24 oktober 2008 så åkte jag som vanligt från mitt jobb. Jag hade då cirka 3 mil hem eftersom jag bodde mitt ute i skogen vid den tiden.
Denna dag när jag skulle åka hem så fick jag en så vansinnig längtan efter apelsiner. Jag äter aldrig apelsiner annars i vanliga fall. Så jag studsar in i affären och det enda jag köpte var apelsiner och det tog cirka 5 minuter och sedan var jag på väg hem.
När jag hade kört cirka 2 mil så ser jag bara ett kaos framför mig, det står bilar lite varstans på vägen och det ligger fullt med skrot överallt på vägen. Det tar en bra stund innan man kan passera platsen och då har ännu inte ambulans eller brandkåren kommit. Det visade sig senare att det varit en rattfull person som hade kört om andra bilar i en kurva och därmed krockat med en mötande bil så bilarna hade flugit 10-tal meter och personerna som var inblandade blev riktigt illa skadade.
Det slog mig senare när jag kommit hem att om jag inte hade köpt apelsinerna så hade det förmodligen varit jag som varit i en av de krockande bilarna och samtidigt så slog det mig vilket datum det var - 24 oktober.
Det var den dagen som min far gick bort 1999 - och han formligen älskade att äta apelsiner. Så tala om att man fick hjälp från ovan fast jag inte först begrep det och jag har inte haft någon längtan efter apelsiner sedan dess.
Tack! Vilka otroligt fina berättelser ni delar med er allihopa. Man blir varm inombords av att läsa om era upplevelser. Hoppets gnista tänds…Jag önskar er alla allt gott.
Mvh/Bernadette
#11…..ja du hade tur verkligen,ja nånstans är dessa skyddsänglar lite varstans…dom kan många knep för att inte bli upptäkta..
Jo, jag har märkt det många gånger. Men för min del så hade de gärna fått vara mer närvarande och inte gömma sig på det där förtäckta sättet. 
När jag ser tillbaka på mitt liv i helhet så har jag nog fått rätt mycket hjälp, både på det ena och det andra sättet. Det känns rätt tryggt må jag säga. Det kanske finns en anledning till att jag har en väldigt stark grundtro på att saker och ting löser sig - för det gör det ju alltid, för mig i alla fall. Kanske inte som jag hade väntat mig, men ändå.
#14…jo det hade ju vart bra om dom var oftare,men innerst inne tror jag att dom har någon som vill dom ont med,deras sätt är ju hantera snabbt och sedan sticka iväg,dom har säkert en viss tid att vistas när dom har ärenden också.
Jag kan tänka mig att de har fullt upp och har haft fullt upp de senaste åren. De har nog många att sköta om kan jag tro
.
Och nej. jag skulle kanske inte vilja ha hjälp hela tiden heller, man får ju vara lite kreativ själv. Men när det gäller saker som man inte råder över så är det ju bra att man får hjälp.
Ha en trevlig helg ni alla.