Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2447 ggr
[Mastre]
0

Varför kalla in ett medium?

Chic skrev en fråga i en annan tråd om vad ett medium har för verktyg att "städa upp" när man har störande andar hemma. Tycker det är ett bra ämne för en egen tråd.

Om jag skulle kalla in ett medium skulle det vara av samma skäl som jag anställde en firma att lägga in laminatgolvet i vardagsrummet; jag vill ha någon med erfarenhet på området. Det blir dyrare än att göra jobbet själv, men jag är säker på att det blir ordentligt gjort.

För något jag tror mig om att göra själv (som vinylgolven i sovrummen) behöver jag förstås inte anställa någon, så det beror på hur mycket erfarenhet och kunskap jag själv har. En person som kan kommunicera med andevärlden själv kanske inte behöver hjälp från fackfolk, utom i de mest komplicerade fallen.

Så erfarenhet och förmåga till kommunikation skulle jag se som mediums "verktyg".

Denna kommentar har tagits bort.
[grinda]
0

Håller helt och hållet med Mastres tanke. Det är inte konstigare än så.

I alla kulturer runt om i världen anlitar man shamanen, prästen, trollkvinnan etc för att få ordning på oroligheterna. De som är vana vid att handskas med de parallella världarna lämpar sig bäst för jobbet. 

Som hjälpsökande får man väl hörs sig för och gå på rekommendation och gott rykte.